Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Hørte akuratt på radion at familien er innkallt til avhør, bl.a undrer politiet på om skoene, sokken og mobil-tlf. er blitt plassert på stedet etter at faren hennes hadde gått forbi der for å lete etter henne.

 

Flere enn meg forresten som ikke har fått med seg at faren var ute å så etter henne? Synes det virker veldig "overivrig" at familien liksom var så bekymret i løpet av så kort tids "forsvinning"?

 

Og han så ikke disse gjenstandene når han gikk der, men de har blitt lagt dit etterpå av noen?

 

Blir ikke forundret om denne saken tar en uventet vending..

 

edit: ifølge VG skal politiet møte familien, ikke avhør som jeg skrev

 

Uten å ha fått med meg noe av det før, kan jeg innrømme jeg tenkte tanken forleden. Tenkte skrive noe, men lot det være.

 

Man lister opp forskjellige alternativer om hva som kan ha skjedd. Untatt om vi kan ha med en "fritzl" type å gjøre. Regnet det som

usannsynlig, og kanskje noe man burde la ligge. Men det er i overkant rart at man er så totalt uten spor etter de massive leteaksjonene, selv

om hun skulle være bragt ut av landet.

Så men når dette nevnes her nå, lufter jeg tanken likevel. Selv om det vel er ganske tvilsomt. Har jo ingen grunn sånn ellers til å tro noe slikt om faren da (han virket dog veldig kald og upåvirket på tv syntes jeg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte akuratt på radion at familien er innkallt til avhør, bl.a undrer politiet på om skoene, sokken og mobil-tlf. er blitt plassert på stedet etter at faren hennes hadde gått forbi der for å lete etter henne.

 

Flere enn meg forresten som ikke har fått med seg at faren var ute å så etter henne? Synes det virker veldig "overivrig" at familien liksom var så bekymret i løpet av så kort tids "forsvinning"?

 

Og han så ikke disse gjenstandene når han gikk der, men de har blitt lagt dit etterpå av noen?

 

Blir ikke forundret om denne saken tar en uventet vending..

 

edit: ifølge VG skal politiet møte familien, ikke avhør som jeg skrev

underlig sak dette, når man tenker nøye om...Hvorfor skal noe risikere slik oppmerksomhet som de vet vil komme ved å ta en jente i Norge, mye rart her..Glad jeg ikke er noe etterforsker hadde kjørt huet mitt i grøfta etter 2år på jobb..

Lenke til kommentar

VG hadde i dag det meste å melde http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10060178

 

o Politiet er nå helt åpne på at Sigrids forsvinning etterforskes som et drap

o Nå bekrefter politiet at Sigrids sko, som lå utenfor barnehagen, er sett av flere enn guttene som leverte den til familien.

o Politiet vet fortsatt ikke om skoene, mobiltelefonen og sokken ble kastet ved barnehagen av Sigrid eller en gjerningsmann, eller om barnehagen er et åsted

 

Det siste undrer meg VELDIG mye. Hva med disse gps spor i iPhonen og data fra basestasjonene. Dette er noe som kan kartlegges innenfor noen timer men det virker som de fortsatt ikke har kommet noe veg. Merkelig. Det er jo blant de mest viktige. Det er jo vesentlig forskjell mellom å ha gått til barnehagen, å ha tatt t-banen, eller å bli plukket opp av en bil like ved hvor hun drått fra. Men kanskje politi vet men holder helt taus og sier de ikke vet mens de vet veldig godt. Håper på det siste.

 

Virker også som de ikke har funnet noe (direkte brukbart) dna spor eller fingeravtrykk på iphonen, sko eller sok som kan knyttes til noen annen enn sigrid. I den overfallsvoldtekt sak i Bergen gikk politiet kjapt ut med at de hadde sikret seg (dna) spor som kunne knyttes til gjerningsmennene, så hadde det vært saken her også så hadde politiet sikkert nok kunne melde akkurat det. Siden de ikke sier noe tipper jeg at de ikke har noe spor.

 

Politiet mener de har peiling på den røde bilen men er ikke sikkert og har ikke snakket med eieren enda. Trolig også en villspor, liksom de andre to biler.

 

Etter min mening vet politiet nå ganske nøyaktig "det som har skjedd", hvor og når men holder taus. De har ikke noe konkrete spor som leder til en eller flere gjerningmenn og bare går gjennom alle tips til alt er ferdig etterførsket og de sitter uten videre spor. Tragisk for familien.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

torsdag ettermiddag/kveld : politiet gikk fra Godlia T-banestasjon til Østensjø barnehage for å prate med beboerne og ta bilder av bilder (!). Sitat: "Politiet holder det som svært sannsynlig at det området de i kveld saumfarer for tips, er det samme som Sigrid gikk kvelden hun forsvant." (http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8291869) MEN likevel plukket letehundene aldri opp noen spor etter henne??? Merkelig.

 

Bruk av Google streetview viser ca 8 røde biler i strekningen Låveveien 20 - 70 + Dalbakveien, blant annet en burgunderrød stasjonvogn.

 

 

Lenke til kommentar

MEN likevel plukket letehundene aldri opp noen spor etter henne???

 

Jeg vil tippe at været (var det ikke regn den helgen?), det at hun har beveget seg stort sett på asfalt samt at det er et område hvor det ferdes mye mennesker og biler er faktorer som i stor grad begrenser letehunders effektivitet.

 

Å finne noen som f.eks. har gått seg bort i skogen er jo en helt annen situasjon.

Lenke til kommentar

MEN likevel plukket letehundene aldri opp noen spor etter henne???

 

Jeg vil tippe at været (var det ikke regn den helgen?), det at hun har beveget seg stort sett på asfalt samt at det er et område hvor det ferdes mye mennesker og biler er faktorer som i stor grad begrenser letehunders effektivitet.

 

Å finne noen som f.eks. har gått seg bort i skogen er jo en helt annen situasjon.

Selv om disse hundene er ekstremt godt trent, er det tilnærmet "umulig" å plukke opp spor en våt kveld med kun asfalt. De hadde svært lite å gå etter, dessverre...
Lenke til kommentar

Hvis Sigrid hørte fra seg til foreldrene da hun var ved Godlia T-bane stasjon litt før kl 00:13 http://www.dagsavise...n-ha-gatt-tapt/ og avtalen var at hun skulle komme hjem 00:30, hvorfor ringte foreldrene straks til poltiet ?

 

Hvorfor hørte ikke faren telefonen ringe i barnehagen, da han var ute og lette etter Sigrid etter 00:30 ? Hvorfor så han ikke skoen på fortauet utenfor barnehagen ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Hvis Sigrid hørte fra seg til foreldrene da hun var ved Godlia T-bane stasjon litt før kl 00:13 http://www.dagsavise...n-ha-gatt-tapt/ og avtalen var at hun skulle komme hjem 00:30, hvorfor ringte foreldrene straks til poltiet ?

 

Det er relativt kort avstand fra stasjonen - hvis hun sendte melding derfra 00:13 burde hun vært hjemme lenge før 00:30. At hun er 'rett rundt hjørnet' og plutselig er over 10+ minutter på overtid på en strekning som tar noen minutter og i tillegg ikke svarer når de prøver å ringe henne opp ville vel ha skremt alle foreldre. Det har jo også vært et par stygge voldtekter i området tidligere.

 

Og det er vel ikke bekreftet at foreldrene ringte politiet eksakt 00:30 - det som står i pressen er vel av typen 'etter at hun ikke kom hjem som avtalt 00:30 ringte de politiet'.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Hvis Sigrid hørte fra seg til foreldrene da hun var ved Godlia T-bane stasjon litt før kl 00:13 http://www.dagsavise...n-ha-gatt-tapt/ og avtalen var at hun skulle komme hjem 00:30, hvorfor ringte foreldrene straks til poltiet ?

Det er relativt kort avstand fra stasjonen - hvis hun sendte melding derfra 00:13 burde hun vært hjemme lenge før 00:30. At hun er 'rett rundt hjørnet' og plutselig er over 10+ minutter på overtid på en strekning som tar noen minutter og i tillegg ikke svarer når de prøver å ringe henne opp ville vel ha skremt alle foreldre. Det har jo også vært et par stygge voldtekter i området tidligere

Så mye at de straks ringte poltiet ? Ville det ikke være mer naturlig å gå ut å se hvor hun er (noe faren hevder han gjorde) ? for så å etter det, melde henne savnet ?

 

Hvorfor sier faren til NRK at noe har skjedd ved barnehagen http://www.nrk.no/ny...norge/1.8286161 når han et par dager etter sier at han ikke så tingen til Sigrid ved barnhagen den natten hun forsvant ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Frankline: takk for lenken. Selv om det er et meget spesielt "enkelttilfelle", i likhet med Fritzl og Kampusch sakene viser det at man må holde håpet oppe så lenge det motsatte ikke er beviset.

 

At politiet nå offisielt har gått ut at de vet ruten Sigrid tok var vel ikke noe store nyheter, særlig ikke etter de finsøkte området mellom Godlia og barnehagen for noen dager siden. Da virker det også om hun tatt t-banen fordi ellers så kunne de like godt søkt lengre bort. Det kommer sikkert nok som en bekreftelse om noen dager det også. Dermed kan teoriene om hun muligens ble plukket opp av en bil like nær vennine forkastes. Det gjør saken enda merkelige. Men kanskje hun ble møtt av en-to "bekjente" og så ble hun lurt bort, kanksje de ringte etter en 3e person som plukket de opp rett ved t-banestasjonen? Så jeg tror muligheten at hun ble bortfort/lurt bort av noen hun var fortrolig med er fortsatt tilstede. Det er ikke noe vanlig voldtektsak.

 

Politi sa i dag på TV at de også sitter på mye mer info enn de kan gå ut med. Men gode spor har de ikke - eller sier de bare det for å villede mulige gjerningsmenn...? For å vinne tid?

 

Det jeg lurer på, ble sko og sokk funnet i Dalsveien eller Låveiveien? Dalsveien har gatebelysning langs barnehagen mens langs Låveveien er det på motsatte side av gaten. Den er mer åpent og større også. Og hvilken vei pleier hun å ta, og hvilken vei gikk faren/foreldrene. I NRK lenken nevnt av Ove38 står det (sitat) "De er ikke sikre på om hun kan ha fortsatt videre langs veien, eller tatt oppover en annen vei. De er bare et par minutter unna hjemstedet." Tror det er helt essentielt å få med seg, men kan ikke finne noe lenke som sier helt nøyaktig hvor gjenstandene ble funnet. Det kan godt hende at faren gikk feil vei men da hadde det vel kommet fram ganske tidelig. Skulle jeg tro...

Lenke til kommentar

Nå melder politiet igjen at de ikke er sikkert på ruten sigrid tok (eller ble tatt), men at de har 2 alternativer. Kvae? Merkelig (?):

- Fra vennine til Godlia er det bare 2 muligheter, enten t-banen eller til fots (hvis hun gikk selv da), og det skal ikke være noen tvil lengre om hvilken måte hun valgte. Det kan være usikkerthet nøyaktiv hvor og når men det er ikke helt så interessant utenom om hun var alene eller om med andre.

- Fra Godlia til barnehagen er det bare en vei å gå, så her kan det ikke være noe tvil

- Fra barnehagen er to måter å gå, som jeg nevnte allerede ovenfor. Langs Låveveien, eller langs Dalsveien. Det er ikke nødvendigvis at den veien hvor gjenstandene ble funnet er den hun gikk, og det kan være uklar for politiet hvilken vei hun valgte.

 

Jeg tipper at politie har enten DNA spor eller fingeravtrykk fra mobilen men ikke fikk treff og ikke ønsker å gå ut med det før de har en gjerningsperson og en match.

 

Hva med en eller annen "psykopat" som sitter i bilen sin og sier at han har mistet veien og trenger hjelp å komme fram, muligens en adresse som er "tilfeldig" i samme retning som hun skulle gå uansett. Hun setter seg i bilen og ... vips. Kan faktisk være enn fra nabolaget som kjenner til familien. Politiet begynnte jo å ta bilder av lokale biler.

 

Vet ikke om noen har foretatt en rekonstruksjon men det blir vel på tide. Kunne godt tenke meg å hjelpe til med akkurat noe slikt.

Lenke til kommentar

Så på nrk - nyhetene kl. 21.00 i dag, at Sigrid hadde lagt ut en kjole til salgs på finn.no. Dette var samme dagen før/samme dag (ikke helt sikker) hun forsvant. Hun hadde lagt ut et bilde av seg selv med kjolen, hjemmeadressen og hennes navn, samt telefonnummer.

 

Merkelig at jeg ikke finner en eneste artikkel om dette på nettet.

 

Dette jobber nok politiet med nå ja.

Lenke til kommentar

Merkelig at jeg ikke finner en eneste artikkel om dette på nettet.

 

Dette er nevnt i mange nettforum for 8-10 dager siden eller mer. Hvis dette var en 'nyhet' for TV2 så har de ikke lagt noe særlig med ressurser i sin research på nett.

 

Regner med at politiet har visst om denne omtrent fra dag 1 - annonsen ble nemlig endret av Finn / familien / politiet noen dager etter at hun forsvant.

 

Ser ut som om annonsen er helt inaktiv nå - var et bilde av henne i blå kjole der:

 

http://www.finn.no/f...nnkode=35329851

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Merkelig at jeg ikke finner en eneste artikkel om dette på nettet.

 

Dette er nevnt i mange nettforum for 8-10 dager siden eller mer. Hvis dette var en 'nyhet' for TV2 så har de ikke lagt noe særlig med ressurser i sin research på nett.

 

Regner med at politiet har visst om denne omtrent fra dag 1 - annonsen ble nemlig endret av Finn / familien / politiet noen dager etter at hun forsvant.

 

Ser ut som om annonsen er helt inaktiv nå - var et bilde av henne i blå kjole der:

 

http://www.finn.no/f...nnkode=35329851

 

Okey, merkelig at vi først hører om det på nrk nå da. Takker for svar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...