Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Profesjonelt arbeid? De la igjen to sko, en sokk og en mobiltelefon!

 

De er smarte nok til å ikke ta mobilen for de vet at de kan bli sporet opp gjennom sim kortet.

 

Sigrid må ha gjort motstand og det vil si at hun ikke ble med frivillig. Det måtte være en rask aksjon og de hadde ikke tid til å plukke sko og sokk fordi da kunne det være 100% sannsynlighet for at naboene kunne ha sett kidnapperne eller forbipasserende syklister og joggere om natten kunne ha grepet inn. Hun lagde også stor lyd da hun ble kidnappet og naboene hørte skriket hennes. Om de ville ha plukket opp tingene hun mister på bakken så ville Sigrid ha skriket enda mer og blitt reddet av naboene som ringer politiet og politiet ville startet jakten på Sigrid i samme stund. De puttet henne rask i bilen slik at hun ikke lenger kunne lage mer støy og kjørte rask fra stedet. Hvis de hadde blitt der for lenge så ville naboene sett ut av vinduet på grunn av støy og få en titt på bilfargen og hva slags bil de kjørte med.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to teorier.

 

1. Tilfeldig kidnapping, med påfølgende voldtekt og drap.

2. Tilfeldig kidnapping, med påfølgende "reprogrammering", noe ala den ungen som ble kidnappet i USA i flere måneder, og "oppdratt" til å høre på hva de sier hele tiden.

 

Det er, i mine øyne, de mest sannsynlige teoriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på: hvor lenge kan det ta å sjekke data fra basestasjoner i området for mobilbevegelser? Det kan ikke være mer enn en time, men etter mer enn 2 uker virker det ikke at poilitiet har kommet noen sted. Og gps data fra iPhonen, det kan ikke tar mer enn en time heller med riktig utstyr og programmvare, og de behøver ikke en gang å spørre telenor. Og hva med DNA spor og/eller fingeravtrykk til fremmede på iphonen, sko eller sokk. Dette er jo trivialia som skulle ha kommet frem ganske snart hvis ikke med en gang. De har jo dna-sjekket massevis av tøy i denne saken, da er det merkelig at politiet ikke sier om de har funnet fremmed dna på det som sikkert nok tilhører sigrid. Merkelig at det er såpass taus mener jeg, med mindre de har ikke noe spor (uff, de er vel ikke virkelig treig), eller de har såpass konkrete spor at å komme ut med disse kan sette livet til Sigird i ytterlige fare.

 

Og så var det de bilførere i disse sølvgrå bilene, mye heia i begynnelsen for å finne bilene og førerne. Så klarte de det, men ikke noe ytterlige opplysninger. De har tideligvis ikke noe å gjøre med saken fordi da hadde det kommet frem. Synes det hele er veldig merkelig. For hennes del håper jeg at hun sitter trygg med en kjæreste i en hytte langt bort fra Oslo og tenker dritt i Norge, men for alle andre begynner det å bli ganske merkelig.

 

En ting er vel sikkert - disse synske er (sålangt) bortkastet tid. Ikke noe bedre enn noen av de spekulasjonsteorier her på forumet ...

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Først og fremst må du være klar over at Politiet ikke har noen plikt til å avsløre alle detaljene i saken til media eller andre uvedkommende. Tvert i mot kan det være taktisk å holde mye av informasjonen internt, både for å unngå å bruke tid på spørsmål fra media/tredjeparter, men også for å ikke gi evnt gjerningsmann hjelp til å unngå pågripelse.

 

Basert på dette, det meste av informasjon som kommer i media er enten detaljer Politiet har valgt å fortelle selv, etter interne vurderinger, eller uheldige og sporadiske lekasjer som vil ha varierende grad av troverdighet.

 

Politiet vil kaste bort unødvendig mye tid om de skal holde alle fortløpende oppdatert om hver eneste lille detalj i saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tror også hun er tatt av noen i bil. Det mest sannsynlige er vel bilen som stod der?

 

1 -De kan ha ventet på henne, spesifikt, for å ta henne enten som hevn for tidligere saker, kontakt de har hatt på nettet, folk hun har avvist, ekser som skal ha hevn.

2 -De kan ha tatt henne, tilfeldig, fordi hun var på feil sted til feil tid. Lettkledd 16 åring med ok utseende passerer kåte menn, ting skjer og utvikler seg.

 

Jeg vil tippe hun er slengt i bagasjerommet for å skjules. Tviler på programmeringsteorien, isåfall er hun sexslave til de blir lei av henne. Hun KAN selvsagt ha stukket av også, men tvilsomt.

 

Rangerer det slik:

Tatt fordi det var spesifikt henne: 40%

Tatt fordi hun var der: 50%

Stukket av selv: 5%

Slave: 5%

 

Utover det:

I live: 5%

Død: 95%

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"kåtskap" er en renslig og fin evne/ord - eventuelle menn som har kidnappet henne for å misbruke henne seksuelt, ville jeg ikke bruke det ordet på, for å beskrive hvilke sjuke og livsfarlige drifter som rir svina.

Lenke til kommentar

[Ankh] "2 -De kan ha tatt henne, tilfeldig, fordi hun var på feil sted til feil tid. Lettkledd 16 åring"

 

Det er liksom den saken som foregår i Bergen nå, i slike tilfeller er det nesten alltid snakk om overfallsvoldekter. Slike overgriperne tar ikke offeret sitt med seg, eller i det minste ville de ha dumpet henne i live ganske kjapt.

 

[Ankh] "isåfall er hun sexslave til de blir lei av henne"

Når var siste gang en 16åring norsk jente ble tatt som sexslave??? Dette skjer rett og slett ikke. De som søker unge "sexslaver" reiser til Thailand, Brasil eller Kongo osv. Ikke til Oslo med mindre det handler om prostitusjonsmiljøet. Men da er det nok ikke snakk av å ta folk. At det finnes menn som søker voksne "sexslaver" er noe helt annet. Teoretisk sett er det mulig, men i praksis...

 

[nomore] "Først og fremst må du være klar over at Politiet ikke har noen plikt til å avsløre alle detaljene"

 

Selvfølgelig, men nå er det vel ekstremt stille. Politi sier at de jobber med over 1000 tips men sier de ikke har noen konkrete spor. De har noen teorier men holder alle muligheter åpent. Hallo??? Det best tips har de selv: data fra basestasjoner, gpsdata fra iphonen, dna spor fra iphone, sko og sokk og eventuelle fingeravtrykk.

Det har gått godt over 2 uker, og fortsett vet de ikke om hun gikk eller ble kjørt? Enten de vet ingenting, eller de er uvanlig taus. Hvis de er det siste er vel den eneste grunnen at de mener eller har indikasjoner at hun fortsatt kan være i live.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

436?! og halvparten er over 18 år?

Seriøst?!

Jepp. http://www.siste.no/...icle6079440.ece

En del er selvsagt rømninger fra barnevernsinstitusjoner og lignende, men det er likevel skremmende høye tall.

 

– Grunnen til det er at barn kan rømme fra barnevernsinstitusjoner eller fosterhjem. De fleste av disse er også menn, slik at det gjør utslag på statistikken. Dette kan også dreie seg om mindreårige asylsøkere. Disse kommer som regel til rette igjen, sier leder for savnetgruppen i Oslo-politiet, Anders Oksvold.

 

Dette må jo nesten være 99% av de 436 forsvinningene? Er vel tønnevis av unge gutter som raver rundt uten mål og mening å bor hos kompiser eller lignende. Jeg har vanskelig for å tro at noen av disse er reelle kidnappinger. I så fall må det være veldig få, og tragiske tilfeller, hvor de som blir tatt ikke har noen som helst familie eller venner som bryr seg om dem. Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tror hvis en 17 år gammel gutt forsvant i en uke og det var tydelige tegn på kidnapping, så hadde denne saken også fått enrom oppmerksomhet av media.

 

Angående Sigrid tenker jeg vel at hun dessverre mest sannsynlig har blitt voldtatt, drept, og dumpet et sted. Har og tenkt over sexslave scenarioet, at hun kommer til å være fanget et sted i flere år eller solgt over grensen, men det er kanskje ikke helt realistisk og skyldes muligens en litt løpsk fantasi. Fort å forestille seg alt slags jævlige greier i en sak som denne.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

[Ankh] "2 -De kan ha tatt henne, tilfeldig, fordi hun var på feil sted til feil tid. Lettkledd 16 åring"

 

Det er liksom den saken som foregår i Bergen nå, i slike tilfeller er det nesten alltid snakk om overfallsvoldekter.

 

[Ankh] "isåfall er hun sexslave til de blir lei av henne"

Når var siste gang en 16åring norsk jente ble tatt som sexslave??? Dette skjer rett og slett ikke. De som søker unge "sexslaver" reiser til Thailand, Brasil eller Kongo osv. Ikke til Oslo med mindre det handler om prostitusjonsmiljøet. Men da er det nok ikke snakk av å ta folk. At det finnes menn som søker voksne "sexslaver" er noe helt annet. Teoretisk sett er det mulig, men i praksis...

 

[nomore] "Først og fremst må du være klar over at Politiet ikke har noen plikt til å avsløre alle detaljene"

 

Selvfølgelig, men nå er det vel ekstremt stille. Politi sier at de jobber med over 1000 tips men sier de ikke har noen konkrete spor. De har noen teorier men holder alle muligheter åpent. Hallo??? Det best tips har de selv: data fra basestasjoner, gpsdata fra iphonen, dna spor fra iphone, sko og sokk og eventuelle fingeravtrykk.

Det har gått godt over 2 uker, og fortsett vet de ikke om hun gikk eller ble kjørt? Enten de vet ingenting, eller de er uvanlig taus. Hvis de er det siste er vel den eneste grunnen at de mener eller har indikasjoner at hun fortsatt kan være i live.

 

Det var nevnt i et tidligere innlegg, så kommenterte slavebiten mest pga det. Satte også sannsynligheten til lav.

 

Slike overgriperne tar ikke offeret sitt med seg, eller i det minste ville de ha dumpet henne i live ganske kjapt.

Det avhenger litt om hun kjenner dem. Om hun ble overfalt av noen hun kjenner eller vet hvem er, kan det oppfattes som en risiko å slippe henne. Er det flere, hun har gjort motstand osv så kan det ha skjedd noe uforutsett dvs at noen har slått for hardt eller at de har kvalt henne når de stappet noe i munnen for å få henne til å holde kjeft. Aner ikke hvordan det ser ut der, men i såfall tipper jeg hun er dumpet i vannet om det er noe slikt. Vanskelig å finne, ikke minst for hunder, skjuler mye spor, kan flyte vekk, osv.

Lenke til kommentar

"kåtskap" er en renslig og fin evne/ord - eventuelle menn som har kidnappet henne for å misbruke henne seksuelt, ville jeg ikke bruke det ordet på, for å beskrive hvilke sjuke og livsfarlige drifter som rir svina.

 

100% enig, dette er råskap som man ikke engang finner i naturen, dette er ren ondskap som kun mennesker er kapable til..Er mye derfor jeg ALLTID er forsiktig rundt mennesker, mennesker handler ikke ut ifra instinkt, de handler ut ifra hevn,lyst, misunnelse etc og da de ikke handler ut ifra instinkt skjønner man ofte ikke hva som skjer før det skjer, de er rett ut farlige nesten alle hvis man trykker på feil knapper..

 

En opplevelse som barn kan gjøre et menneske til ren ondskap, scary shit..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det egentlig en mulighet at hun har forlatt grensa? Hvor langt kan man komme uten pass o.l og at ingen kjenner henne igjen når hun er såpass internasjonalt etterlyst? Tviler på at evt gjerningspersoner har tatt båt/fly (nesten umulig)

Jeg mener, hvor langt kommer man med en blindpassasjer? Og i hvert fall en passasjer som har fått så mye oppmerksomhet.

 

Med det første tenkte jeg at hun har blitt bortført til utlandet, men i samme slengen tenker jeg også på hvor vanskelig det er å få med seg en uønsket person over landegrensene.

 

I fare for å gjenta meg selv her (er sent) så bare lurer jeg på hvor langt man kan komme hvis man evt har kidnappet ei 16 år gammel jente. Sverige? Russland? Nedover i øst-europa?

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

"kåtskap" er en renslig og fin evne/ord - eventuelle menn som har kidnappet henne for å misbruke henne seksuelt, ville jeg ikke bruke det ordet på, for å beskrive hvilke sjuke og livsfarlige drifter som rir svina.

 

100% enig, dette er råskap som man ikke engang finner i naturen, dette er ren ondskap som kun mennesker er kapable til..Er mye derfor jeg ALLTID er forsiktig rundt mennesker, mennesker handler ikke ut ifra instinkt, de handler ut ifra hevn,lyst, misunnelse etc og da de ikke handler ut ifra instinkt skjønner man ofte ikke hva som skjer før det skjer, de er rett ut farlige nesten alle hvis man trykker på feil knapper..

 

En opplevelse som barn kan gjøre et menneske til ren ondskap, scary shit..

 

Kloke ord. Ja det er dessverre sant det, så jeg har også funnet ut at det er best oppføre seg høflig og greit med folk.

En del ungjenter og kvinner har tilbøyelighet være litt nedlatende i munnen og måten de svarer på, feks slike som står bak diverse disker.

De burde de kanskje være litt forsiktige med tror jeg. Er de rette sorten, kan det være nok til at de får blod på tann og merker dem i "boka" si.

Lenke til kommentar

[DaniNichi] "er mottsatt vei man opplever mye kontroll."

 

Eh? Stine Brendemo Hagen klarte å rømme Bolivia og komme seg over med fly (?) inn i Schengen området og til slutt inn i Norge, og dette uten pass. sitat: "Etter det mislykkede forsøket på å få utstedt nødpass i Brasilia, stopper alle sporene, før hun i kveld skal ha ankommet Norge med en utenlandsferje. Ytterligere detaljer omkring hvordan hun har kommet seg til Europa og Norge er ikke kjent."

 

Det jeg prøver å si at hvis man vil og har pengene og kontaktene, så er ALT mulig uten alt for mye problemer. Dette hjelper desverre svært lite med å finne Sigrid.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

[DaniNichi] "er mottsatt vei man opplever mye kontroll."

 

Eh? Stine Brendemo Hagen klarte å rømme Bolivia og komme seg over med fly (?) inn i Schengen området og til slutt inn i Norge, og dette uten pass. sitat: "Etter det mislykkede forsøket på å få utstedt nødpass i Brasilia, stopper alle sporene, før hun i kveld skal ha ankommet Norge med en utenlandsferje. Ytterligere detaljer omkring hvordan hun har kommet seg til Europa og Norge er ikke kjent."

 

Det jeg prøver å si at hvis man vil og har pengene og kontaktene, så er ALT mulig uten alt for mye problemer. Dette hjelper desverre svært lite med å finne Sigrid.

Hun hadde også folk med bakgrunn ifra slikt om jeg ikke husker feil ?

Jeg kan selv få deg ifra Bolivia til Norge uten problem om du hadde vært i familien min så pointe ditt blir useless her :)

Men skjønner hvordan du tenker.

Lenke til kommentar

"kåtskap" er en renslig og fin evne/ord - eventuelle menn som har kidnappet henne for å misbruke henne seksuelt, ville jeg ikke bruke det ordet på, for å beskrive hvilke sjuke og livsfarlige drifter som rir svina.

 

100% enig, dette er råskap som man ikke engang finner i naturen, dette er ren ondskap som kun mennesker er kapable til..Er mye derfor jeg ALLTID er forsiktig rundt mennesker, mennesker handler ikke ut ifra instinkt, de handler ut ifra hevn,lyst, misunnelse etc og da de ikke handler ut ifra instinkt skjønner man ofte ikke hva som skjer før det skjer, de er rett ut farlige nesten alle hvis man trykker på feil knapper..

 

En opplevelse som barn kan gjøre et menneske til ren ondskap, scary shit..

 

Kloke ord. Ja det er dessverre sant det, så jeg har også funnet ut at det er best oppføre seg høflig og greit med folk.

En del ungjenter og kvinner har tilbøyelighet være litt nedlatende i munnen og måten de svarer på, feks slike som står bak diverse disker.

De burde de kanskje være litt forsiktige med tror jeg. Er de rette sorten, kan det være nok til at de får blod på tann og merker dem i "boka" si.

veldig sant, jeg bøyer meg aldri for noen som tror de er "sjefen" som esk gjenger/wannabe tøffinger/narkiser i Oslo, så noen ganger lønner det seg være alfa..Men man skal alltid være forsiktig med hvordan man avviser mennesker etc, da ting som du sier kan trigge div hos mennesker, er dessverre en del av hvordan den menneskelig mentaliteten kan utvikle seg..Jeg har lært søsteren min alt om dette og hun vet at jeg går over lik for henne, og det sørger jeg for at de få guttene som har vært et "problem" forstår veldig raskt at jeg er den siste personen de vil ha etter seg..

Er oppvokst med ustabile mennesker rundt meg så dette kan jeg alt om, alt ifra drapsmenn til voldsutøvere etc..

Lenke til kommentar

Hørte akuratt på radion at familien er innkallt til avhør, bl.a undrer politiet på om skoene, sokken og mobil-tlf. er blitt plassert på stedet etter at faren hennes hadde gått forbi der for å lete etter henne.

 

Flere enn meg forresten som ikke har fått med seg at faren var ute å så etter henne? Synes det virker veldig "overivrig" at familien liksom var så bekymret i løpet av så kort tids "forsvinning"?

 

Og han så ikke disse gjenstandene når han gikk der, men de har blitt lagt dit etterpå av noen?

 

Blir ikke forundret om denne saken tar en uventet vending..

 

edit: ifølge VG skal politiet møte familien, ikke avhør som jeg skrev

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Hørte akuratt på radion at familien er innkallt til avhør, bl.a undrer politiet på om skoene, sokken og mobil-tlf. er blitt plassert på stedet etter at faren hennes hadde gått forbi der for å lete etter henne.

 

Flere enn meg forresten som ikke har fått med seg at faren var ute å så etter henne? Synes det virker veldig "overivrig" at familien liksom var så bekymret i løpet av så kort tids "forsvinning"?

 

Og han så ikke disse gjenstandene når han gikk der, men de har blitt lagt dit etterpå av noen?

 

Blir ikke forundret om denne saken tar en uventet vending..

 

edit: ifølge VG skal politiet møte familien, ikke avhør som jeg skrev

 

Jeg synes og dette virker rart. Mon tro hva som vil dukke opp. En familie kan virke som den kjernefamilien utad uten at det reflekterer hvordan de egentlig har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...