Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Hun kan ha stukket av frivillig. Hun ble vel ikke etterlyst før etter en stund, så hun kan selv ha rukket å hoppe på et fly, tatt båten, krysset grenser og whatever.

 

Men mange norske ville ha observert henne på vei til båten eller flyet. Hun måtte ha kjøpt billett for å komme seg til utlandet.

 

Tror nærmiljøet er rimelig undersøkt nå, og da må hun være lengre unna.

Det trodde man også med tilfeller som Natascha Kampusch. Skal innrømme at det vil være vanskelig for en mann alene å kidnappe en 16-åring. Men det går vel an...

Politiet har ikke noe åsted, så det kan være det ikke finnes noe åsted. Det kan være hun har gått inn i bilen til en bekjent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>> >> Men hva skal 2-3 personer med en 16år jente i over 2 uker når halv Oslo leter etter henne.

>> Nei, si det? Hva kan 2-3 menn gjøre med en jente de har kidnappet? Hmm.

 

Kan bare gjette hva du mener, og tror du er på villspor. Det finnes sikkert nok unntak ala Priklopil men siden dette ikke handler om løsepenger er det meget begrenset hva man kan over 2 uker med en norsk 16åring, det ville bli alt for påfallende, og alle leter henne. Nei det ville være MYE lettere å dra østover til Rusland, eller Baltikum, da behøver man ikke en gang å kidnappe noen til 16år. Desverre.

 

>> 1 -Hun kan ha stukket av frivillig. Hun ble vel ikke etterlyst før etter en stund, så hun kan selv ha rukket å hoppe på et fly, tatt båten, krysset grenser og whatever.

 

En annen person også skrev at teoretisk sett så kan det hele vært sett i scene, pga av en kjæresteforhold eller hva det måtte være. Slik har skjedd før. Men etterhvert så må hun jo plukke opp noe, og finne ut at halv Oslo er på utkik etter henne. Da er temmelig raskt slutt. Kan ikke utelukke muligheten men høres lite sansynlig uter nå etter 2 uker. NB, hun har ikke pass med.

 

 

>> 3 -Hun kan ha blitt kidnappet, og transportert ut av landet. Man kan ta både båt og kjøre over til sverige, danmark osv og derfra...anywhere.

Ikke uten pass, og ikke etter hun er etterlyst internasjonalt. Nei, jeg tipper hun er i norge.

 

>>4 -Hun kan være utsatt for en ulykke, enten blitt påkjørt eller snublet. Hun kan være gjemt for å skjule

spor.

Uten en eneste vitne? Og hvordan kommet mobilen da ved barnehagen, med sim kort og fortsatt påslatt. Det hadde vært mye lettere å ta ut simkortet, kjørt bort og kasten iphonen i et eller annet vann eller elv. Begravet simkortet. Ferdig.

 

5 -Hun kan ha møtt kjente og ukjente, folk hun har møtt på sosiale medier, noen som skulle selge sprit til henne.

 

Det er jeg tror, desverre, hun ble plukket opp, dopet ned. Tatt med et eller annet sted. Og så tatt det baltiske kriminelle miljø i Oslo over. Spekulasjon, jeg vet. Men ikke umulig i forhold til hva slags personer en 16år kan komme i kontakt med når de mye ute på nettet.

 

>> Tror nærmiljøet er rimelig undersøkt nå, og da må hun være lengre unna. Det mest sannsynlige er vel da bil, frivillig eller ufrivillig. Mot hvor? Er det "naturlige" områder man kan begå overgrep ifred, steder hvor man kan dumpe noen uten at de blir funnet osv? Er ikke kjent der så aner ikke selv.

 

Nærmiljøet utendørs ja, og det hadde vært passe hvis det hadde vært en "vanlig" overfallsvoldtekkt f.e., hvor offeret ble dumpet et eller annet sted i nærheten. Men dette er nå vel svært usansynlig. Dumpe noen?: ta en hvilken som helst skogsvei langt fra nærmeste bebyggelse innover noen hundre meter, og så slep personen en 50 talls meter bort fra veien. Saken er over. Folk dumper jo alt mulig på akkurat den samme måte (husholdavfall). Jeg hadde begynnt å kartlegge alle slike funnsteder, men desverre er det (alt for) mange.

 

Mitt håp er fortsatt at politiet (eller kripos) har funnet ut fra gps sporene at hun ble kjørt bort med en bil, og at de prøver å matche kjøreruten med alle mobiler som i følge data fra basestasjoner kan ha følgt den samme rute. Det er kanskje et hundretall personer (om den tid), og koble dette mot hennes nettkrets. Men dette er bare min tankegang og spekulasjon.

Lenke til kommentar

Det blir spennende, og jeg håper at dusøren som er ute vil gi noen flere svar, om ikke gi oss tilbake Sigrid! :)

Dette er da i all verden ikke spennende? Det er kun tragisk hele greia enten det er slik eller slik. Spenning er det siste jeg vil føle i forbindelse med denne saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir spennende, og jeg håper at dusøren som er ute vil gi noen flere svar, om ikke gi oss tilbake Sigrid! :)

Dette er da i all verden ikke spennende? Det er kun tragisk hele greia enten det er slik eller slik. Spenning er det siste jeg vil føle i forbindelse med denne saken.

 

Det blir sånne tolkninger oppi det. Han mente sikkert ikke "spennende" i underholdningsmessig forstand, men skjønner jo at det kan oppfattes sånn.

Spesielt når man setter et smiletegn etter. Men det var sikkert bare tankeløshet får vi anta.

Innerst inne synes nok mange det er spennede også, selv om det er tragisk.

 

Men dusøren burde kunne bidra til at noe skjer. Hvor er det forresten man kan betale inn til den potten? Mange bekker små vet du.. Og jo større dusør, jo større sjans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo være en gal vitenskapsmann som har kidnappet henne og brukt henne som forsøks kanin til laboratorie prøver. Norge har jo tross alt en gal terrorist og gale muslimer som krever en muslimsk stat på grønland så alt kan være mulig nå til dags.

 

Eller så kan Sigrid ha blitt kidnappet av leger fra andre land for at legene skal få de delene av kroppen de trenger til redde et annet liv. Sigrid kan da ha blitt kidnappet slik at organene hennes blir brukt til å redde livet til en datter som har rike millionære foreldre. Etter så mange organ skandaler i Europa så utelukker jeg ikke ute denne teorien.

 

Mange jenter streamer video på nettet. Spesielt nordiske jenter som ønsker å treffe andre gutter fra utlandet. Hun jenta her er svensk og ønsker å rømme fra Sverige! Hun er søt og det er mange kåte gamlinger på streamen hennes. Jeg tipper at hun er mellom 16-17 år gammel. http://www.justin.tv...b#/w/3636707600

 

Det er også mange ensomme norske jenter som streamer seg selv på justin.tv i håp om å finne en kjæreste fra utlandet slik at de kan rømme fra kjedelig Norge. Drømmen til de fleste norske jentene som streamer seg selv på nettet er å bli modell i Amerika. De streamer seg selv i håp om at noen amerikanske modell byråer ansetter dem til å bli modell i amerika slik at de kan flytte fra kjedelige Norge. Sigrid kan kanskje ikke ha brukt justin.tv men istedenfor brukt skype eller lignende tjenester til å finne en gutt fra utlandet som hun kan rømme sammen med.

 

Sigrid kan ha blitt kidnappet av mafia fra utlandet og blir brukt som sex slave. Sikkerheten i Norge er ikke akkurat fantastisk. Hadde jeg sittet i stortinget ville jeg ha ansettet statlige vektere til å holde gatene trygge. Vektere går i en gruppe på 4 og holder gatene trygge. Grunnen til at jeg foreslår vektere er fordi staten er altfor gjerrige til å ansette flere polimenn. Staten er kun interessert om det gode ryktet sitt i utlandet. Det er derfor Norge gir bort så mye penger til Afrika slik at Afrikanene kan kjøpe våpen og slakte sitt eget folk. Norge gir bort omtrent 900 millioner hver til 20 fattige land slik at Norge bygger seg opp et godt rykte. Rykte og status er det eneste det norske staten bryr seg om. De driter i folket som bor her i Norge. Det er innbyggere i Norge som er staten. Uten innbyggere ville ikke Norge vært en dritt.

 

Folket blir tvunget til å velge ukjente ledere som vi ikke engang kjenner. Disse lederne blir valgt av folket til å utføre folkets vilje men istedenfor er de egoistiske og gir faen i folket. Ingen politikere i Norge bryr seg om folkets vilje og ønsker så hvorfor er folket i Norge fortsatt så dumme og ønsker å bli ledet av blinde hunder som ikke engang vet hva lederskap betyr.

Endret av eXalpha
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller så kan Sigrid ha blitt kidnappet av leger fra andre land for at legene skal få de delene av kroppen de trenger til redde et annet liv.

 

Er det ikke så at mange venter i årevis på at en passende donor skal dukke opp? Og at det dermed ikke lønner seg å kidnappe en tilfeldig, i den hensikt å redde en bestemt person?

Lenke til kommentar

Eller så kan Sigrid ha blitt kidnappet av leger fra andre land for at legene skal få de delene av kroppen de trenger til redde et annet liv.

 

Er det ikke så at mange venter i årevis på at en passende donor skal dukke opp? Og at det dermed ikke lønner seg å kidnappe en tilfeldig, i den hensikt å redde en bestemt person?

 

Kan hende de har spionert på henne i en god stund og brytet seg inn i huset og tatt blodprøver mens hun sov. Utelukker ikke profesjonelle militær menn og spioner ute heller. Russland har fullt av spioner i USA og USA har fullt av spioner i Norge som overvåker det norske folket. Må aldri utelukke noenting for alt er mulig.

 

Sigrid ble sporløst forsvunnet og dette er et tegn på profesjonelle kidnappere, spioner og militært personell fra utlandet. Kriminelle fra utlandet som raner gullsmeder og diverse pleier alltid å legge igjen en eller annen form for spor fordi de er amatører. Sigrid forsvant uten spor og dette er veldig professjonelt arbeid.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Eller så kan Sigrid ha blitt kidnappet av leger fra andre land for at legene skal få de delene av kroppen de trenger til redde et annet liv.

 

Er det ikke så at mange venter i årevis på at en passende donor skal dukke opp? Og at det dermed ikke lønner seg å kidnappe en tilfeldig, i den hensikt å redde en bestemt person?

 

Kan hende de har spionert på henne i en god stund og brytet seg inn i huset og tatt blodprøver mens hun sov. Utelukker ikke profesjonelle militær menn og spioner ute heller. Russland har fullt av spioner i USA og USA har fullt av spioner i Norge som overvåker det norske folket. Må aldri utelukke noenting for alt er mulig.

 

Sigrid ble sporløst forsvunnet og dette er et tegn på profesjonelle kidnappere, spioner og militært personell fra utlandet. Kriminelle fra utlandet som raner gullsmeder og diverse pleier alltid å legge igjen en eller annen form for spor fordi de er amatører. Sigrid forsvant uten spor og dette er veldig professjonelt arbeid.

 

Sett litt for mye på actionfilmer i det siste?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Eller så kan Sigrid ha blitt kidnappet av leger fra andre land for at legene skal få de delene av kroppen de trenger til redde et annet liv.

 

Er det ikke så at mange venter i årevis på at en passende donor skal dukke opp? Og at det dermed ikke lønner seg å kidnappe en tilfeldig, i den hensikt å redde en bestemt person?

 

Kan hende de har spionert på henne i en god stund og brytet seg inn i huset og tatt blodprøver mens hun sov. Utelukker ikke profesjonelle militær menn og spioner ute heller. Russland har fullt av spioner i USA og USA har fullt av spioner i Norge som overvåker det norske folket. Må aldri utelukke noenting for alt er mulig.

 

Sigrid ble sporløst forsvunnet og dette er et tegn på profesjonelle kidnappere, spioner og militært personell fra utlandet. Kriminelle fra utlandet som raner gullsmeder og diverse pleier alltid å legge igjen en eller annen form for spor fordi de er amatører. Sigrid forsvant uten spor og dette er veldig professjonelt arbeid.

 

Sett litt for mye på actionfilmer i det siste?

 

Nei ser ikke på actionfilmer. Fokuserer kun på skole og jobb men utelukker ikke mulige teorier ute.

 

Ingen ville ha trodd meg i 2007 at det ville ha eksistert en terrorist i Norge i framtiden. Alle kameratene mine bare satt der og ler seg ihjel. Nå ler de ikke så mye lenger! I 2007 sa jeg til mine venner at i framtiden kommer det til å eksistere mange islamske terrorister i Norge. Jeg tok feil om islam delen men jeg tok ikke feil av at det kommer til å være terrorister i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg er veldig skeptisk til både dusører og løsepenger. Åpner man for en tradisjon med dusør, vil folk vente med å tipse til de får penger for tipset. Det vil derfor gå lengre tid før folk tipser om ting de vet.

 

Generelt burde jo folk vite litt om miljøet hun og andre 16 åringer vanket i på stedet. Om noen har tilbudt henne å kjøpe noe, uansett om det er sprit, hasj, mobildeksler, eller moteklær så må jo andre ha fått lignende tilbud og kjenne til det. Folk må jo også vite om hun hadde for vane å oppsøke fremmede menn i biler, eller om hun tok omveier når det skjedde. Ble sokker dradd av og mobilen fravristet så etterlater det fiber og spor.

 

Teknisk sett så VET man vel ikke om hun forlot venninna i det hele tatt, utover hva venninna fortalte.

Lenke til kommentar

Kan hende de har spionert på henne i en god stund og brytet seg inn i huset og tatt blodprøver mens hun sov. Utelukker ikke profesjonelle militær menn og spioner ute heller. Russland har fullt av spioner i USA og USA har fullt av spioner i Norge som overvåker det norske folket. Må aldri utelukke noenting for alt er mulig.

 

Det er ikke sånn du setter opp en organring. Hvert innbrudd risikerer du spor, og det kan igjen lede til at du må kutte opp operasjonen. Videre så er det ingen garanti for at du faktisk finner det du vil ha, så du har en liten og ubrukelig database som koster for mye å utvide med en alt for høy operasjonskostnad.

Det du gjør er at du skaffer deg tilgang til en plass i sykehussystemet der bloodprøver og lignende går igjennom, og skaffer deg en kontakt. Og betaler kontakten for informasjon. Og bang, du har databasen, uten risikoene og kostnadene.

Problemet er at det er enklere å sette opp sånt i mer befolkede land, f.eks Spania, der befolkningstettheten gjør det mer profitabelt. Men igjen, vis det viser seg at Norsk politi har vært udugelig i storskala alt for lenge, skulle det ikke forundre meg on noen faktisk prøve å sette opp noe sånt i Norge, bare for å prøve.

Lenke til kommentar

Kan hende de har spionert på henne i en god stund og brytet seg inn i huset og tatt blodprøver mens hun sov. Utelukker ikke profesjonelle militær menn og spioner ute heller. Russland har fullt av spioner i USA og USA har fullt av spioner i Norge som overvåker det norske folket. Må aldri utelukke noenting for alt er mulig.

 

Det er ikke sånn du setter opp en organring. Hvert innbrudd risikerer du spor, og det kan igjen lede til at du må kutte opp operasjonen. Videre så er det ingen garanti for at du faktisk finner det du vil ha, så du har en liten og ubrukelig database som koster for mye å utvide med en alt for høy operasjonskostnad.

Det du gjør er at du skaffer deg tilgang til en plass i sykehussystemet der bloodprøver og lignende går igjennom, og skaffer deg en kontakt. Og betaler kontakten for informasjon. Og bang, du har databasen, uten risikoene og kostnadene.

Problemet er at det er enklere å sette opp sånt i mer befolkede land, f.eks Spania, der befolkningstettheten gjør det mer profitabelt. Men igjen, vis det viser seg at Norsk politi har vært udugelig i storskala alt for lenge, skulle det ikke forundre meg on noen faktisk prøve å sette opp noe sånt i Norge, bare for å prøve.

 

Det er veldig lett å sjekke hvilken blodtype man har og trenger ikke sykehus for dette. Du trenger bare blod fra fingeren. Du trenger en utstyr til å stikke i fingeren og du kjenner nesten ingenting når du stukket i fingeren. Det er veldig kjapt og sjekke hvilken blodtype man har.

 

1. Fingerstikk

2. Ta blod

3. Sett på kjemisk væske

4. Se på fargen [Fargen forteller hvilken blodtype man har]

 

Blodet på fingeren koagulerer veldig kjapt og man etterlater seg nesten ikke igjen spor etter at man har stukket en person i fingeren. Og med fingerstikkeren blir blodet koagulert igjen etter 1-2 minutter og fingeren er fullt helbredet. Det blir ikke engang etterlatt blodspor på sengen.

 

Denne prosedyren tar under 2 minutter. 10-13 minutter hvis du bruker utstyr fra 1990 tallet.

 

Alle kan jo legge seg igjen spor men hvis disse kidnapperne har profesjonell politi, militær eller spion trening så etterlater de seg ikke igjen så mye spor.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Dette er da i all verden ikke spennende? Det er kun tragisk hele greia enten det er slik eller slik. Spenning er det siste jeg vil føle i forbindelse med denne saken.

 

:nei2:

 

Tror du jeg mente spennende i underholdningssammenheng eller? Jeez hva som kan bli tolkes her altså.

Jeg mente selvsagt det slik at jeg både håper og kan ikke vente, med at noen enten gir oss Sigrid eller ihvertfall noen svar.

Smilefjeset er for setningen: [..]om ikke gi oss tilbake Sigrid![..]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...