Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Sånn i utgangspunktet bør det jo være mulig å hente inn endel info fra flere steder. Elektroniske spor fra mobiler som var i området, knytte de opp mot personer og hvilke biler de kjører, overvåkingskamera, osv. Dette kan selvsagt kjøres mot aktivitet på sosiale nettverk, for å se om hun har hatt kontakt med noen som kjører slik bil.

Jeg tipper også at holdningen har vært at dette er en 16-åring som har stukket av frivillig, og når det gikk en uke så fant man ut at det kanskje ikke var så frivillig allikevel og så kom etterforskingen sent igang.

Hvis det var en mistenkelig bil så kunne hun jo tatt bilde av den sammen med evt regnr og sendt til venninna med en melding om at hvis jeg ikke svarer om 10 minutter har denne bilen tatt meg. EVENTUELT snudd og dradd tilbake til venninna og ventet en halvtime eller tatt taxi eller whatever.

Lenke til kommentar

Ser at politiet ikke ønsker at familien skal utlove dusør. Går dette på politiets prestisje eller vet noen hvorfor politiet ikke ønsker dette?

Politiet mistenker familien, det er derfor familien har skaffet seg advokat ?

Er det ikke slik at man faktsik får tildelt såkallt bistands-advokat fra staten? Men mulig de har skaffet selv for alt jeg vet.

Lenke til kommentar

Ser at politiet ikke ønsker at familien skal utlove dusør. Går dette på politiets prestisje eller vet noen hvorfor politiet ikke ønsker dette?

Det kan bety at de har gjort et gjennombrudd, og at saken snart er løst.

Det kan vel også være at de vil unngå en haug med ressurskrevende 'søppeltips' der folk bare spekulerer og håper på å 'vinne i lotteriet'.

Lenke til kommentar

Dusør er somregel ikke særlig effektivt da det gir flere falske spor, i en tid hvor det er viktig å konsentrere seg om de viktig sporene.

Politiet gjør jobben sin, og statistisk sett er norsk politi en av de beste i den vestlige verden, så prestisje handler det hvertfall ikke om. Politiet har i mange forsvinningsaker leid inn "synske" når alle andre metoder er oppbrukt, så ikke vær redd for at politiet ikke gjør alt de kan.

-frank

Lenke til kommentar

Politiet gjør jobben sin, og statistisk sett er norsk politi en av de beste i den vestlige verden,

-frank

Har du kilde på dette? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet gjør jobben sin, og statistisk sett er norsk politi en av de beste i den vestlige verden,

-frank

Har du kilde på dette? :)

Sammenlign oppklaringsprosentene til Norsk politi fra SSB, og gjør det samme med relevante nasjoner og TADA!! et par land har 0,X prosentpoeng høyre oppklaringsprosent -.-

-frank

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på at lille Norge har så lav kriminalitet i forhold til resten av landet, slik at politiet i Norge er mer ressurser til hver enkel sak.

I følge SSB er oppklaringsprosenten for 2009 er 46%.

Har jeg googlet meg til rett data?

http://statbank.ssb.no/statistikkbanken/Default_FR.asp?PXSid=0&nvl=true&PLanguage=0&tilside=selectvarval/define.asp&Tabellid=08911

Lenke til kommentar

Politiet mistenker familien, det er derfor familien har skaffet seg advokat ?

Er det ikke slik at man faktsik får tildelt såkallt bistands-advokat fra staten? Men mulig de har skaffet selv for alt jeg vet.

"Nå ønsker Oslo-politiet et møte med bistandsadvokaten så raskt som mulig for blant annet å diskutere dusør-spørsmålet."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10067605

Lenke til kommentar

Det kan dessverre være henne, tar man en titt på kartet så er det gode veiforbindelser mellom Ski og hvor hun forsvant og mange muligheter underveis for å fullføre ubyrden.

Om det er henne bør kanskje alle forlatte boliger og parkeringsplasser eller områder hvor det er vanskelig å bli oppdaget undersøkt grundigere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det kan dessverre være henne, tar man en titt på kartet så er det gode veiforbindelser mellom Ski og hvor hun forsvant og mange muligheter underveis for å fullføre ubyrden.

Om det er henne bør kanskje alle forlatte boliger og parkeringsplasser eller områder hvor det er vanskelig å bli oppdaget undersøkt grundigere.

Områdene burde vel bli undersøkt grundigere uavhengig hvem den døde er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...