Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No offence til denne saken men når bestevenninna hennes poserer på bilde med dildo i kjeften, så tror jeg man trygt kan si at "bitches" og "horer" er en del av deres daglige språk.

Når vi da tenker tilbake på påstandene ,

"Jeg tviler på at Sigrid ville skrevet «chiller'n hjemme» " og "Ikke Sigrids språk"

http://www.tv2.no/ny...me-3849243.html

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Har vel ikke fått med meg alt som har stått i avisene, men har man noe bilde/video bevis for at hun forlot bopelen til denne venninden, altså på strekningen hjemover? Og var det voksne tilstede hjemme hos venninden som kan bekrefte at hun faktisk oppholdt seg der på kvelden?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det første som slo meg når jeg så klærne hun skal ha hatt på seg når hun forsvant, var at å gå hjem i mørket med kort-kort dongrishorts gjør en til et mål om noen venter på å overfalle noen.

 

Først av alt må man velge om hun har forsvunnet frivillig eller med tvang. Frivillig kan være alt fra at hun har truffet en hun har chattet/flørtet med som har tilbudt skyss hjem, til at hun har valgt å stikke av selv. Ikke noe problem å skape litt dramatikk ved å kaste en sokk, mobilen osv om man virkelig vil stikke av.

 

Om det er ufrivillig, kan det være alt fra påkjørsel, kidnapping, voldtekt osv. I en slik setting tror jeg ikke hun er ført ut av landet, men sannsynligvis har den eller de som tok henne kjørt til et litt øde sted hvor de har forsynt seg, og så har de dumpet henne i et vann, utfra en bro, oppi en kum, gravd ned eller whatever for ikke å finne henne. Skal man ta det ekstremt har de partert henne og kastet henne i søpla slik at hun har endt opp på søppeldynga under tonnevis av annen søppel.

 

OM hun var i live, ville hun sannsynligvis gitt et livstegn om ikke annet så til en venninne eller noe. Får veldig ulike opplysninger om hvordan hun var. Noen sier de var rolige, nesten avholdsmennesker og snille som få, mens andre omtaler dem som horete fristende posører. Jeg kjenner henne ikke, så jeg aner ikke.

 

Håper de finner henne, død eller levende, slik at familien får et svar.

Lenke til kommentar

Tenåringer er ikke så uskyldige som man ønsker å tro at de er... De har også flere ''personligheter'' (vi alle har egentlig det).

 

Det stemmer nok for mange det.

Ble selv sett på som en snill,omtenksom og rolig gutt da jeg var 15-20,en del folk som har fått sjokk når de fant ut hvilke folk jeg egentlig hang med,og hva jeg drev på med i tenårene(skal bare overnatte hos en kompis i helga og spille data var en klassiker).

 

 

Når man går ut i media og bare lister opp noen positive egenskapene en person innehar,så forteller man kanskje nok mer det man ønsker skal være sant,kontra fakta i noen tilfeller.

 

Ikke uvanlig at jenter i 16 års alderen herjer rundt med det ene og det andre,så om dette egentlig er en annen sak en den fremstillingen alle venner,familie og bekjente kommer med vil ikke forundre meg.

 

Men det ser nå ikke bra ut uansett,og det er vel etterlyst noen i biler som enda ikke har meldt seg,eller er funnet.

Får bare satse på at politiet sirkler inn disse,og at de har flere spor en de vil innrømme(ikke uvanlig det akkurat,skjer jo titt og ofte at de sier at de ikke har noen spor i media,og så pågriper de en gjerningsperson rett etterpå).

 

En så lenge så kan denne saken se ut som en sak som blir uløst i lang tid,og det er jo ikke bra får de pårørende.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er vel et tankekors at innlegg i diverse forum og sosiale medier samt tilgangen til facebook kontoen IKKE er kjent for politiet, og at "se hva jeg fant" om personen vises i diskusjoner som denne før politiet selv er kjent med det.

Lenke til kommentar

Det som skiller denne saken fra andre, og gjør den særlig interessant er nettopp sporene i barnehagen. Jeg ser ikke logikken i at en sokk, 2 sko og en mobil ligger på et relativt lite område, og det det ikke er tegn til kamp. Det er ikke funnet et eneste hårstrå, blod eller andre kroppsvæsker.

 

Ut i fra dette vil jeg si at det må ha skjedd et "set - up" av et eller annet slag. Jeg vil si at det er to sannsynlige måter dette kan ha skjedd på:

1. Sigrid har gått hjem fra venninnen den veien som er oppgitt i media, og har blitt kastet inn i en bil. Deretter har bilen kjørt bort til barnehagen og kastet sokken, skoen og mobiltelefonen til Sigrid.

 

Privatetterforsker bygger en teori på dette: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/-ser-ikke-ut-som-sigrid-ble-bortfoert-her-3848712.html

 

2. Sigrid har ikke gått den veien som ble oppgitt. Hun har tatt en annen vei (politiet utelukker ikke dette nå). På denne veien har hun blitt kidnappet. Likevel har spor havnet i barnehagen.

 

Jeg antar at det er svært usannsynlig at venninner av Sigrid ikke legger alle kort på bordet på dette stadiet av etterforskningen, hvis dem skulle holde noe skjult.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

at "se hva jeg fant" om personen vises i diskusjoner som denne før politiet selv er kjent med det.

 

Vi vet vel ikke sikkert hva politiet vet om diverse nettsider hvor Sigrid/bekjente ferdes, denslags kan de forsåvidt allerede ha kjennskap til.

 

Synes forøvrig ikke det er betenkelig at folk er nyskjerrig/snoker (på lovlig måte) da det i mord og forsvinningsaker er publikum-tips og vitner som vel bidrar til oppklaring i majoriteten av den typen saker. (ikke nødvendigvis at det vi driver med her inne løser noe konkret i saken, men det skader vel heller ikke på noen måte såvidt jeg kan forestille meg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sigrid kan fint ha mistet en sok og sko om hun f.eks har vært i kamp og sparket, blitt holdt igjen osv. Det at mobilen kastes skyldes jo både at hun ikke skal kunne ringe noen men også at man vil unngå sporing. Såvidt jeg vet var en bil observert parkert i barnehagen, så den bør jo ha noe med saken å gjøre.

 

Sigrid er neppe voldtatt på en så åpen plass med så mye innsyn, så vil anta at hun er slått i svime, dopet ned eller på annet vis satt ut av spill inntil de kom frem til stedet de var mer i skjul.

 

Man kan også se for seg at en voldtekt har utviklet seg til drap, enten ved uhell eller for å skjule spor.

 

Hun blir nok funnet etterhvert.

Lenke til kommentar

Sigrid kan fint ha mistet en sok og sko om hun f.eks har vært i kamp og sparket, blitt holdt igjen osv. Det at mobilen kastes skyldes jo både at hun ikke skal kunne ringe noen men også at man vil unngå sporing. Såvidt jeg vet var en bil observert parkert i barnehagen, så den bør jo ha noe med saken å gjøre.

 

Sigrid er neppe voldtatt på en så åpen plass med så mye innsyn, så vil anta at hun er slått i svime, dopet ned eller på annet vis satt ut av spill inntil de kom frem til stedet de var mer i skjul.

 

Man kan også se for seg at en voldtekt har utviklet seg til drap, enten ved uhell eller for å skjule spor.

 

Hun blir nok funnet etterhvert.

 

Hvordan kan hun ha mistet en sokk, altså at noen har dratt av henne skoen og sokken samtidig (sannsynligvis), hvis det ikke har vært kamp? Det er ingen tegn på kamp på "åstedet", altså kan det ikke være et "åsted". Hvis det hadde vært kamp hadde dem funnet hårstrå, hudceller og annet cellemateriale

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skulle det bli aktuelt, kan hun være gjeldsoffer for resten av livet. Jeg personlig tviler sterkt på teorien om falsk forsvinning.

 

er som regel ingen fan av å poste lange klipp fra youtube på forumet, men dette er verdt å se

 

Et video klipp på over 40 minutter. Jeg har heller ikke lyd på den Pc'en hvor dette skrives. Hva er budskapet?

Lenke til kommentar

Jeg tror saken blir løst på bakgrunn av elektroniske spor.

 

Hva med bom-ring passeringer inn/ut det aktuelle området? (hvis det finnes) Det sies dessuten at på den ene av de to veiene som fører til området rundt den aktuelle barnehagen, blir man fanget opp av kamera på en besinstasjon som ligger der. Politiet har sikret seg opptak.

 

I tillegg har man jo mobil-data som man skal grave dypere i.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sigrid kan fint ha mistet en sok og sko om hun f.eks har vært i kamp og sparket, blitt holdt igjen osv. Det at mobilen kastes skyldes jo både at hun ikke skal kunne ringe noen men også at man vil unngå sporing. Såvidt jeg vet var en bil observert parkert i barnehagen, så den bør jo ha noe med saken å gjøre.

 

Sigrid er neppe voldtatt på en så åpen plass med så mye innsyn, så vil anta at hun er slått i svime, dopet ned eller på annet vis satt ut av spill inntil de kom frem til stedet de var mer i skjul.

 

Man kan også se for seg at en voldtekt har utviklet seg til drap, enten ved uhell eller for å skjule spor.

 

Hun blir nok funnet etterhvert.

 

Hvordan kan hun ha mistet en sokk, altså at noen har dratt av henne skoen og sokken samtidig (sannsynligvis), hvis det ikke har vært kamp? Det er ingen tegn på kamp på "åstedet", altså kan det ikke være et "åsted". Hvis det hadde vært kamp hadde dem funnet hårstrå, hudceller og annet cellemateriale

 

Hun kan jo ha blidd dradd inn i bilen, og så har kampen vært inni bilen. Om hun har sparket for å komme løs kan gjerningsmennene ha tatt tak i føttene og så har sokk og sko blidd dradd av.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg tror saken blir løst på bakgrunn av elektroniske spor.

 

Hva med bom-ring passeringer inn/ut det aktuelle området? (hvis det finnes) Det sies dessuten at på den ene av de to veiene som fører til området rundt den aktuelle barnehagen, blir man fanget opp av kamera på en besinstasjon som ligger der. Politiet har sikret seg opptak.

 

I tillegg har man jo mobil-data som man skal grave dypere i.

 

Proffe legger mobilen igjen hjemme for å bevise at de var hjemme når det skjedde. De kan også la en annen ringe med den hjemmefra for ytterligere bevise hvor de var på gjerningstidspunktet. Er det lokale kjenner de nok til bompenger og kamera, og om de har dumpet henne betyr det bare at de passerte der.

Lenke til kommentar

Ser hva du mener, men sokken, telefonen og skoene ligger såpass spredt at det ikke er sannsynlig (slik jeg ser det). Dessuten ville det vel vært noen biologiske spor ved evt. kamp.

 

Men er helt enig i at kampen må ha foregått inn i bilen. Bør vel være en varebil hvis det er en person som står bak.

Lenke til kommentar

Et video klipp på over 40 minutter. Jeg har heller ikke lyd på den Pc'en hvor dette skrives. Hva er budskapet?

Jeg kikket på videoen og det dreier seg om studenten Audrey Seiler som iscenesatte sin egen kidnapping. Var forsvunnet i mange dager og saken fikk nasjonal oppmerksomhet i USA, hundrevis av frivillige var ute og lette og væpnet politi jaktet på en gjerningsmann da hun ble funnet.Hun endte opp i retten og fikk betinget straff, samfunnstjeneste og bot. Motivet for handlingen var at en gutt hadde gjort det slutt med henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ser hva du mener, men sokken, telefonen og skoene ligger såpass spredt at det ikke er sannsynlig (slik jeg ser det). Dessuten ville det vel vært noen biologiske spor ved evt. kamp.

 

Men er helt enig i at kampen må ha foregått inn i bilen. Bør vel være en varebil hvis det er en person som står bak.

 

Aner ikke hvor spredt de lå, men om de kastes på måfå så er det kanskje ikke rart om de ikke ligger helt ved siden av hverandre. Den siste smsen kan også være sendt av gjerningsmannen med sigr. mob.

Hadde gjerningsmannen vært smart hadde han slengt/tapet mobilen på en trailer som skulle til utlandet slik at elektroniske sport ledet politiet feil vei.

 

Gjerningspersonen/personene (om de finnes) er derfor ikke smarte, og det er da sannsynligvis ikke planlagt. Om hun har blitt overfalt, så kan det være at noen ble trigget av klesstil og lignende.

Lenke til kommentar

"fikk kake av søte trenern"

 

Det der var litt pussig ja, det er vel ikke så vanlig å gjøre slikt hvis man er trener for en helt lag.

 

Kan jo tenkes at laget/klubben/whatever var på en treningssamling et sted på bursdagen hennes og da blir jo saken litt annerledes og bare en artig greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...