Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Det trenger ikke å bety "jeg gjør det akkurat nå", men kan bety "jeg har tenkt å"

Men hva hvis SMS meldingen ble sent hjemme fra klokka 00.15 og at hun ble kjørt opp Dalbakkveien og hjem klokka 00.05 ? Noen lyver i denne historien.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne saken framstår meget mystisk, altfor mystisk til ikke å være planlagt.

Tror de fleste er enige om at dette rett og slett må være en planlagt hendelse.

La oss ta utgangspunkt i en planlegging av en kidnapping:

1. Kartlegging av offerets rutiner.

2. En felle av et slag. De fleste kidnappere bruker feller for å gjøre det hele mest mulig diskré.

3. Kartlegging av område.

4. Planlegging av fluktrute.

5. Kartlegging av eventuelle videokamera osv.

6. Alibi.

 

Nå kan jeg ikke si dette 100 % sikkert, men er rimelig sikker på at jeg leste at i de fleste kidnappingssaker så er det en viss relasjon mellom offer og gjerningsmann.

 

Jeg tror at Sigrid har blitt kidnappet av en mann mellom 25 og 40 år. Mannen er sosialt usikker, sjenert, men virker "snill" (ulv i fåreklær). Jeg tror at Sigrid på en eller annen måte kjenner denne mannen og føler seg trygg, siden han virker snill og sjenert. Ut i fra denne profilen og den informasjonen vi har fått om åstedet (ikke tegn til kamp) tror jeg ikke at det er et seksuelt motiv bak. Jeg tror kidnappingen har et mer følelsesmessig motiv som stammer fra barndommen.

Jeg tror politiet sitter igjen med en noenlunde lik profil som jeg har kommet fram til etter å ha lest litt rundt om profilering.

 

Konkludert tror jeg det er meget sannsynlig at Sigrid er kjørt vekk i en bil. Jeg tror ikke hun er dratt inn i bilen, men har satt seg inn i en bil med en person hun trodde bare var snill, og skulle kjøre henne hjem.

 

Er forberedt på kritikk av dette innlegget. Jeg vet dette bare er spekulasjoner, men dette er en meget offentlig sak, og hvem har vel ikke gjort sine tanker.

Lenke til kommentar

Hvis hun ikke er dratt inn i bilen, hvorfor ligger det da eiendeler igjen på bakken?

 

Hvordan kan det ligge en sokk, sko og en mobiltelefon på et sted når det ikke er noen tegn til kamp? Hundene markerte ikke noe som helst hår, blod og annet sekret. Det finnes ingen spor.

 

Jeg tror politiet jobber med en teori om at Sigrid kjente kidnapperen. Derfor er dem svært interessert i blant annet facebook - profilen hennes.

Lenke til kommentar

Så hvis hun kjente vedkommende og satte seg inn i bilen frivillig, kledde hun delvis av seg og slengte mobilen på bakken å satte seg inn? det rimer ikke i mine ører.

 

Tviler meget sterkt på att en 16åring frivillig slenger igjen iphonen sin på bakken og drar.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg tror politiet jobber med en teori om at Sigrid kjente kidnapperen. Derfor er dem svært interessert i blant annet facebook - profilen hennes.

 

Det tror jeg også - veldig ofte i slike saker så viser det seg at offer og gjerningsmann har kjent hverandre fra før. Ikke nødvendigvis som nære venner men at de ihvertfall visste hvem den andre personen var.

 

Som tidligere nevnt synes jeg det er pussig at en gjerningsperson fra et helt annet sted har kidnappet ei jente midt i et boligområde som vedkommende ikke har noen som helst tilknytning til.

 

Personlig er jeg nysgjerrig på om det var noen andre til stede hjemme hos venninnen - foreldre f.eks. - som dermed kan bekrefte at hun faktisk var der og ikke på en fest eller noe og brukte venninnen som skalkeskjul.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Så hvis hun kjente vedkommende og satte seg inn i bilen frivillig, kledde hun delvis av seg og slengte mobilen på bakken å satte seg inn? det rimer ikke i mine ører.

 

Tviler meget sterkt på att en 16åring frivillig slenger igjen iphonen sin på bakken og drar.

 

Mener så klart ikke at hun har slengt tingene inn i barnehagen. Tror det er en utspekulert gjerningsmann som står bak. Med å legge igjen spor på den måten gir gjerningsmannen seg litt tid. Han forvirrer politiet. Med første øyekast virker det hele som et åsted, men det er det nok ikke.

 

Samtidig, noe som kanskje er det viktigste, prøver gjerningsmannen å få politiet vekk fra tanken om at han har en relasjon til Sigrid.

Endret av urmannen
Lenke til kommentar

Jeg tror politiet jobber med en teori om at Sigrid kjente kidnapperen. Derfor er dem svært interessert i blant annet facebook - profilen hennes.

 

Det tror jeg også - veldig ofte i slike saker så viser det seg at offer og gjerningsmann har kjent hverandre fra før. Ikke nødvendigvis som nære venner men at de ihvertfall visste hvem den andre personen var.

 

Som tidligere nevnt synes jeg det er pussig at en gjerningsperson fra et helt annet sted har kidnappet ei jente midt i et boligområde som vedkommende ikke har noen som helst tilknytning til.

 

Personlig er jeg nysgjerrig på om det var noen andre til stede hjemme hos venninnen - foreldre f.eks. - som dermed kan bekrefte at hun faktisk var der og ikke på en fest eller noe og brukte venninnen som skalkeskjul.

 

Du er inne på noe interessant. Derfor tror jeg at innsyn i Facebook er helt sentralt. Ungdom gjør ofte avtaler om fester osv. på Facebook. Det at Sigrid brukte noe heter Snapshot (for å slette meldinger) synes jeg også er verdt å merke seg. Mange 16 åringer begynner å feste på denne alderen. Det var også en Lørdag hun forsvant. Interessant det du sier som sagt.

Lenke til kommentar
Med å legge igjen spor på den måten gir gjerningsmannen seg litt tid.

Husk at med mindre det er klare bevis/fakta for noe annet, så vil en leteaksjon/etterforskning sjeldent bli satt i gang før det har gått mye lengre tid etter forsvinningen.

 

Dvs, under normale omstendigheter så ville ikke politiet satt i gang noen aksjon før tidligst mandag morgen. Og det er strengt tatt lang nok tid til å både komme seg til fjells, sjøs eller utenlands.

Lenke til kommentar

Så hvis hun kjente vedkommende og satte seg inn i bilen frivillig, kledde hun delvis av seg og slengte mobilen på bakken å satte seg inn? det rimer ikke i mine ører.

 

Tviler meget sterkt på att en 16åring frivillig slenger igjen iphonen sin på bakken og drar.

 

Jeg vil ikke si at det er så utrolig lite sannsynlig, hvor mange ungdommer skrur ikke fks av telefonen når de ikke vil svare foreldrene? ( på fest uten lov, som eksempel)

Jeg mener man aldri skal si aldri, syns begge mulighetene der skal holdes åpne.

Lenke til kommentar

Mener så klart ikke at hun har slengt tingene inn i barnehagen. Tror det er en utspekulert gjerningsmann som står bak. Med å legge igjen spor på den måten gir gjerningsmannen seg litt tid. Han forvirrer politiet. Med første øyekast virker det hele som et åsted, men det er det nok ikke.

 

Samtidig, noe som kanskje er det viktigste, prøver gjerningsmannen å få politiet vekk fra tanken om at han har en relasjon til Sigrid.

 

Kan det være noen i familien ?

 

00:05 En bil kjøre opp Dalbakkveien mot Axel Brinchs vei (hjemadressen)

00:15 Sigrid sier hun chiller'n (slapper av) hjemme

00.30 meldes hun savnet av familien

 

Hvem ringer poltiet fordi datteren er 30 minutter forsinket ?

Hvorfor ringte de ikke eller sende SMS til Sigrid ? mobiltelefonen hennes var tydligvis påslått

 

Var det ikke bare å ringe å si/skrive "Sigrid nå må du komme hjem" ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Hvorfor ringte de ikke eller sende SMS til Sigrid ? mobiltelefonen hennes var tydligvis påslått

 

Det er vel rimelig å tro at de gjorde det flere ganger før de ringte politiet. Og at de deretter tok kontakt med venninnen som bekreftet at hun hadde gått for såpass lenge siden at hun burde ha vært hjemme for lengst.

Lenke til kommentar

Hvorfor ringte de ikke eller sende SMS til Sigrid ? mobiltelefonen hennes var tydligvis påslått

 

Det er vel rimelig å tro at de gjorde det flere ganger før de ringte politiet. Og at de deretter tok kontakt med venninnen som bekreftet at hun hadde gått for såpass lenge siden at hun burde ha vært hjemme for lengst.

Du mener da at Sigrid ikke svarte på telefonen ? Det står ingen ting i media om det. Det tar 20-30 minutter å gå fra venninnen å hjem. Hvorfor ringer de poltiet 00:30 ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Er enig i at det kanskje virker i overkant hysterisk, men foreldre er jo forskjellige.

 

Samtidig så er jo dette i følge media en jente som alltid holdt slike avtaler (og sannsynligvis dermed sa i fra hvis hun var mer enn bittelitt forsinket) og det har jo i tillegg vært minst to voldtekter i området som ikke har blitt oppklart, noe som sikkert gjør foreldre i området ekstra påpasselige - mye kan jo skje på et kvarter eller en halvtime.

 

Edit: Ser nå at avtalen var at hun skulle være hjemme 00:30, så det er vel mulig at politiet ikke ble kontaktet før en god stund etter det - kanskje når telefonen hennes ble funnet en time senere.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Altså disse skoene og mobilen i barnehagen er en bløff, ingen ting skjedde der. Vi har ingen foreldre som sier de har ringt Sigrid. Anmeldelsen 00:30 kan også være en bløff, Hvorfor tror alle Sigrids SMS melding 00:15 er en kidnappers bløff ?

 

Har poltiet sjekket om foreldrene ringte Sigrid før de ringte poltiet ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Altså disse skoene og mobilen i barnehagen er en bløff, ingen ting skjedde der. Vi har ingen foreldre som sier de har ringt Sigrid. Anmeldelsen 00:30 kan også være en bløff, Hvorfor tror alle Sigrids SMS melding 00:15 er en kidnappers bløff ?

 

Har poltiet sjekket om foreldrene ringte Sigrid før de ringte poltiet ?

 

Du kommer med jækla mye bastante påstander til å sitte på svært lite informasjon, jeg anbefaler at du skjerper deg. Hysteriske konspirasjonsteorier er overlevbart når du ikke tror menneskene har vært på månen, ikke så fullt greit når det handler om en dagsaktuell forsvinningssak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså disse skoene og mobilen i barnehagen er en bløff, ingen ting skjedde der. Vi har ingen foreldre som sier de har ringt Sigrid. Anmeldelsen 00:30 kan også være en bløff, Hvorfor tror alle Sigrids SMS melding 00:15 er en kidnappers bløff ?

 

Har poltiet sjekket om foreldrene ringte Sigrid før de ringte poltiet ?

 

Du kommer med jækla mye bastante påstander til å sitte på svært lite informasjon, jeg anbefaler at du skjerper deg. Hysteriske konspirasjonsteorier er overlevbart når du ikke tror menneskene har vært på månen, ikke så fullt greit når det handler om en dagsaktuell forsvinningssak.

 

Må vel være lov å diskutere hvorfor foreldrene ringte poltiet 00:30 når hun hørte fra seg til venninen 00:15 Hvorfor ringte de ikke venninen eller Sigrid ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...