Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Tror du virkelig at en 16 åring har midler og hjernekapasitet til å være så utspekulert og skjule spor og forbli usett en hel uke? Samtidig som at merkelige spor ligger igjen, spor som ikke er vanlig å legge igjen om man skulle ha planlagt dette.

 

Og hun har da en eller fler medhjelpere som ingen hun kjenner vet hvem kan være?

 

Da har hun levd et dobbelt liv på siden av et helt normalt liv?

 

virker dette sannsynlig føler du?

 

Er ikke så vanskelig.. jeg var borte i en uke som 15-åring, før politiet fant meg. Var på samme stedet hele tiden da, hadde jeg vært mer ressursrik og kunne flyttet gjemmested hadde jeg garantert vært borte lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du virkelig at en 16 åring har midler og hjernekapasitet til å være så utspekulert og skjule spor og forbli usett en hel uke? Samtidig som at merkelige spor ligger igjen, spor som ikke er vanlig å legge igjen om man skulle ha planlagt dette.

 

Og hun har da en eller fler medhjelpere som ingen hun kjenner vet hvem kan være?

 

Da har hun levd et dobbelt liv på siden av et helt normalt liv?

 

virker dette sannsynlig føler du?

 

Kanskje hun av en eller annen grunn måltte rømme sammen med noen. Vi vet ikke hva slags hjem hun kommer i fra, vi vet ingen ting om Sigrid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig.. jeg var borte i en uke som 15-åring, før politiet fant meg. Var på samme stedet hele tiden da, hadde jeg vært mer ressursrik og kunne flyttet gjemmested hadde jeg garantert vært borte lenger.

Tro det eller ei, også jeg rømmte fra et vondt hjem, slengte fra meg skolesekken på skoleveien, så det skulle se ut som en bortføring, det hele var bare et rop om hjelp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tro det eller ei, også jeg rømmte fra et vondt hjem, slengte fra meg skolesekken på skoleveien, så det skulle se ut som en bortføring, det hele var bare et rop om hjelp.

 

Jeg gadd ikke å stage bortføring engang. Alt skjedde ganske spontant i mitt tilfelle, og jeg tenkte bare på å komme meg vekk.. men der ser du. Man kan gå så langt som å stage bortføring og lignende, og en 16åring vil kanskje ikke helt tenke på at alt skal være ''perfekt''. En telefon er også mulig å spore, så hvis hun virkelig rømte sin vei så var det smart å la den være igjen, spesielt siden det var en iPhone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det aner jeg ikke. På den tida så fokuserte jeg på å overleve, ikke underholdning, så det ble ikke noe særlig med tv eller aviser eller noe sånt. Hørte aldri noe om det fra bekjente, så tviler.

 

Om man har så stor dekning som det Sigrid har, og så mye styrker etter seg, så skal man være flink til å unngå å bli funnet. Og så flink er ikke Sigrid på 16 vet du..

Lenke til kommentar

Om man har så stor dekning som det Sigrid har, og så mye styrker etter seg, så skal man være flink til å unngå å bli funnet. Og så flink er ikke Sigrid på 16 vet du..

 

Når det blir så profilert i media så er ikke det umulig at hun holder seg unna steder de leter.

 

Edit: Har ikke heller sagt at det må være at hun har rømt hjemfra, men det er mulig. Ærlig talt så håper jeg at hun faktisk har gjort det.. da er hun i det minste ikke død eller holdt imot sin vilje :/

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det aner jeg ikke. På den tida så fokuserte jeg på å overleve, ikke underholdning, så det ble ikke noe særlig med tv eller aviser eller noe sånt. Hørte aldri noe om det fra bekjente, så tviler.

 

Om man har så stor dekning som det Sigrid har, og så mye styrker etter seg, så skal man være flink til å unngå å bli funnet. Og så flink er ikke Sigrid på 16 vet du..

 

Man kan måtte betale for

  1. falsk brannalarm
  2. og sikkert også for falsk forsvinning.

Skulle det bli aktuelt, kan hun være gjeldsoffer for resten av livet. Jeg personlig tviler sterkt på teorien om falsk forsvinning.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvorvidt vedkommende må betale for en redningsoperasjon er en vurderingssak som blir gjort i ettertid. Det er ingen fasit der.

 

Om man tenker seg om, tror dere faktisk at alle klarer å holde hodet kaldt og vurdere alle momenter av en situasjon før de gjør noe? Eller finnes det personer som gjør ting på impuls som en følelsesmessig reaksjon? Er det ille nok er det ikke sikkert at konsekvensene virker ille nok, selv om det virker ille nok for oss utenforstående.

 

Tross alt. Hadde ingen gjort impulsive ting basert på følelser så hadde vi blant annet ikke hatt selvmord. Og det skulle jo nå bare mangle om noen her påstår at det ikke skjer i virkeligheten....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om man tenker seg om, tror dere faktisk at alle klarer å holde hodet kaldt og vurdere alle momenter av en situasjon før de gjør noe? Eller finnes det personer som gjør ting på impuls som en følelsesmessig reaksjon? Er det ille nok er det ikke sikkert at konsekvensene virker ille nok, selv om det virker ille nok for oss utenforstående.

 

Nei, men det er et uttrykk på Vestlandet

 

Der er hov på hesten om den er langt nede.

 

Alt oppstyret, media oppmerksomheten og tiden det har vart får meg til å tvile. Om det som skrives om henne i Dagbaldet er riktig, tviler jeg enda mer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

jeg var borte i en uke som 15-åring, før politiet fant meg. Var på samme stedet hele tiden da, hadde jeg vært mer ressursrik og kunne flyttet gjemmested hadde jeg garantert vært borte lenger.

 

Det er mulig å finne et uthus eller ei hytte, og oppholde seg der i ei uke ja. Spesielt hvis det er mat der. Men i dette tilfellet er det ikke noen hytter i nærheten... og friområdene blir gjennomsøkt. Hvis hun blir skjult av en venn, må jo vennen snart bli skremt av mediatrykket.

Husk at hvis hun skulle ta kollektivtransport, måtte hun brukt forkledning. Men det blir jo en meningsløs spekulasjon.

Lenke til kommentar

"Chiller'n hjemme"

 

Om dette er skrevet av Sigrid selv, så var det åpenbart en løgn og hun har stukket av. Om det er skrevet av noen andre, er påstanden fortsatt en løgn og konklusjonen er da at hun er bortført. Bil er i tilfelle da det sannsynlige og da sikkert lengst mulig vekk fra Oslo. Det at letingen har værts så konsentrert til nærområdet, tyder jo på at de ihvertfall ikke utelukker første alternativ.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å bety "jeg gjør det akkurat nå"

 

Hvis det betyr "akkurat nå", kan gjerningsmannen ha skrevet det med tanke på dette: Dersom venninna så at Sigrid ble plukket opp av en bil, ville venninna tro at Sigrid var hjemme til 00:15.

Det ville altså være en helt rimelig melding fra hennes I-phone, hvis venninna visste at Sigrid ble kjørt.

Men venninna har jo i ettertid funnet ut at Sigrid ikke kom hjem.

Lenke til kommentar

Det kan jo være et svar på et spørsmål som 'Bli med på kino i morgen kveld?' eller noe lignende.

Joda kan selvfølgelig bety fler ting, men det vet jo politiet for de sitter vel i tilfelle på alle meldingene mellom denne venninnen og Sigrids mobiltlf. Synes bare det er påfallende at de har brukt så mye ressurser i nærområdet. Om hun ble bortført i bil, er vel Oslo siste sted det er håp om å finne henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...