Schnapps Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Hehe. For en fantastisk logikk. Hvis forsøket på hacking fører til sperring pga. for mange mislykkede innloggingsforsøk, typisk ved brute-force, så er hackingsforsøket de facto mislykket og du hadde da ikke muligheten for å hacke kontoen i utgangspunktet. Det er vel strengt tatt din logikk det skorter på her; jeg påpeker at man nok i stor grad fra politiets side vil prøve å unngå slike fremgangsmåter nettopp for å unngå at ting sperres og dermed forsinker hele prosessen. Dessuten har man elementet av at handlingen er ulovlig som tydeligvis alle scriptkiddies gir totalt blaffen i når de hoverer med at det ikke er vanskelig å ta seg inn på en passordbeskyttet fb-konto: Bevis som er tilegnet seg på en ulovlig måte vil kunne bli avvist i en rettssak og det man finner som politi ved å ta seg inn på en uautorisert måte er dermed langt på vei verdiløst. Som jeg skrev; jeg håper fb har logget alle forsøk på å ta seg inn på den aktuelle kontoen og at vedkommende blir straffet. Knallhardt. Å tukle med fysiske bevis i en pågående kriminalsak ansees som særs alvorlig, tukling med digitale bevis bør sidestilles når det gjelder straffenivå. Endret 12. august 2012 av Schnapps Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Hehe. For en fantastisk logikk. Hvis forsøket på hacking fører til sperring pga. for mange mislykkede innloggingsforsøk, typisk ved brute-force, så er hackingsforsøket de facto mislykket og du hadde da ikke muligheten for å hacke kontoen i utgangspunktet. Det er vel strengt tatt din logikk det skorter på her; jeg påpeker at man nok i stor grad fra politiets side vil prøve å unngå slike fremgangsmåter nettopp for å unngå at ting sperres og dermed forsinker hele prosessen. Dessuten har man elementet av at handlingen er ulovlig som tydeligvis alle scriptkiddies gir totalt blaffen i når de hoverer med at det ikke er vanskelig å ta seg inn på en passordbeskyttet fb-konto: Bevis som er tilegnet seg på en ulovlig måte vil kunne bli avvist i en rettssak og det man finner som politi ved å ta seg inn på en uautorisert måte er dermed langt på vei verdiløst. Som jeg skrev; jeg håper fb har logget alle forsøk på å ta seg inn på den aktuelle kontoen og at vedkommende blir straffet. Knallhardt. Dette vet du tydeligvis ingenting om. Om hacker-strategien fører til at du blir utestengt, er hacker-strategien i utgangspunktet verdiløs. Det er liksom der fjortiss-logikken din havarerer... fullstendig. Det er verken mulig å bruke script eller brute seg inn på en Facebook-konto. De fjortissene som eventuelt påstår det, behøver du ikke tro på. De som klarer å komme seg inn på en annens Facebook konto, bruker såkalt social engineering for å lure til seg eller gjette seg til passord eller type hemmelige spørsmål. F.eks. ved å lure offeret til å logge seg inn på en falsk innlogginsskjema med FB-passordet. Det er den eneste muligheten. Det skjer så og si aldri at bevis blir avskjert i norsk rettsvesen selv om beviset er fremskaffet på ulovlig vis. Det er fri bevisføring i norsk rett om du med fjortiss-logikken din overhodet vet hva det betyr. Endret 12. august 2012 av Backslash Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Blablabla Jeg tror du har sett litt vel mye på både film og TV-serier hvis du innbiller deg at politiet ikke er veldig opptatt av å følge korrekt - og lovlig - fremgangsmåte i en etterforskning. Det er selvfølgelig grunner til at politiet ikke har prøvd å ta seg inn på kontoen hennes på ulovlige måter, og når drittunger skal leke helter på internett ødelegger de mer enn de bidrar i slike saker. Som jeg sa: De som har gjort forsøk på å ta seg inn på den aktuelle fb-kontoen i dette som er en pågående sannsynligvis svært alvorlig sak må straffes så folk skjønner at det ikke er lov å være idiot selv om det 'bare er på internett' og 'ikke på ordentlig' slik mange tydeligvis oppfatter verden på den andre siden av dataskjermen. Endret 12. august 2012 av Schnapps Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Hva er foressten logikken i å angivelig utdanne og lønne folk som angivelig kan hacke, hvis man ikke har lov til å bruke det til noe, Schnapple? Igjen skorter det mye på din logiske sans. Endret 12. august 2012 av Backslash Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Dessuten har man elementet av at handlingen er ulovlig som tydeligvis alle scriptkiddies gir totalt blaffen i når de hoverer med at det ikke er vanskelig å ta seg inn på en passordbeskyttet fb-konto: Bevis som er tilegnet seg på en ulovlig måte vil kunne bli avvist i en rettssak og det man finner som politi ved å ta seg inn på en uautorisert måte er dermed langt på vei verdiløst. Nå er jeg ikke jurist, men har snakket med en nyutdannet jurist som påpeker at politiet kan påberope seg nødrett. Blir nødrett akseptert i en eventuell rettssak, så er vel ikke beviset uten videre verdiløst, men som sagt, jeg er ikke jursit. Er noen av dere som poster her det? Som jeg skrev; jeg håper fb har logget alle forsøk på å ta seg inn på den aktuelle kontoen og at vedkommende blir straffet. Knallhardt. Å tukle med fysiske bevis i en pågående kriminalsak ansees som særs alvorlig, tukling med digitale bevis bør sidestilles når det gjelder straffenivå. Enig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Kan dere ta diskusjonen om Politiet har kompetanse til å hacke Facebook-kontoer eller ikke i en annen tråd? This. Nye innlegg vil slettes uten forvarsel. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser. 5 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Ja, for da vil de sikkert bli vel mottatt i fremtiden når Facebook behandler deres data requests... Horfor skulle politiet sette livet hennes på spill for å opprette goodwill hos FB som de tydeligvis ikke har? Det var da måte på krisemaksimering? Tror du virkelig det ligger en post på veggen hennes med adresse til gjemmestedet? Eller tror du det bare er en av hundrevis av spor som må følges opp så fort som mulig fordi èn av de sporene _kan_ lede til noe? Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Er det virkelig noen her som faktisk tror at hun har stukket av selv? Really?? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Ja, for da vil de sikkert bli vel mottatt i fremtiden når Facebook behandler deres data requests... Horfor skulle politiet sette livet hennes på spill for å opprette goodwill hos FB som de tydeligvis ikke har? Det var da måte på krisemaksimering? Tror du virkelig det ligger en post på veggen hennes med adresse til gjemmestedet? Eller tror du det bare er en av hundrevis av spor som må følges opp så fort som mulig fordi èn av de sporene _kan_ lede til noe? Har du sett hvilke ressurser politiet har satt inn i denne saken? Nå kan også jeg komme med en konspirasjonsteori: Kan det være sammenheng med Utøya massakren ettersom morens bror mistet en sønn på Utøya? Ingen ting kan vel utelukkes i disse tider? Dommen i saken mot ABB faller for øvrig om litt under 14 dager og han får jo brevveksle med sympatisører. Endret 12. august 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Oslo Dagblad er avis, men ikke bevis, men i artikkelen på side 17 i lørdagsutgaven har politiet organisert seg på samme måte som terror-etterforskningen etter 22 juli i følgende grupper: Video. Sosiale medier. Bil. Beslag. Vitner. Tips. Kommunikasjon. Modussaker. Krimitaltekninsk. Publikumsbevegelser. Endret 12. august 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Er det virkelig noen her som faktisk tror at hun har stukket av selv? Really?? Vi vet egentlig ingen ting om den jenta, Ingen har sette henne gå hjem den veien de sier hun gikk hjem. Skoene og mobiltelefonen er bare kastet ut der de fant dem, det er ikke spor av noe annet der. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Nok et litt konspiratorisk spørsmål: Har vi fått ekstreme grupper i Norge som godtar politiske drap for å få gjennomført sin sak? Endret 12. august 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Tror du virkelig at en 16 åring har midler og hjernekapasitet til å være så utspekulert og skjule spor og forbli usett en hel uke? Samtidig som at merkelige spor ligger igjen, spor som ikke er vanlig å legge igjen om man skulle ha planlagt dette. Og hun har da en eller fler medhjelpere som ingen hun kjenner vet hvem kan være? Da har hun levd et dobbelt liv på siden av et helt normalt liv? virker dette sannsynlig føler du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Er det virkelig noen her som faktisk tror at hun har stukket av selv? Really?? Vi vet egentlig ingen ting om den jenta, Ingen har sette henne gå hjem den veien de sier hun gikk hjem. Skoene og mobiltelefonen er bare kastet ut der de fant dem, det er ikke spor av noe annet der. Les en annen artikkel i Dagbladet side 14 - 15. Hennes lærer forteller ordrett sitert fra artiklen om en jente: På barneskolen var Sigird flink til alt og hun er et prakteksemplar av en elev. Fortsetter konspirasjonsteorien. Kan hun også ha vært flink på internet generelt og sosiale medier spesielt og ha sett noe andre ikke har sett? Det er kun egne tanker. Tror du virkelig at en 16 åring har midler og hjernekapasitet til å være så utspekulert og skjule spor og forbli usett en hel uke? Samtidig som at merkelige spor ligger igjen, spor som ikke er vanlig å legge igjen om man skulle ha planlagt dette. Og hun har da en eller fler medhjelpere som ingen hun kjenner vet hvem kan være? Da har hun levd et dobbelt liv på siden av et helt normalt liv? virker dette sannsynlig føler du? Det hadde vært fint om du klargjør hvem spørsmålet er rettet til. I morgen kommer for øvrig 22 juli kommisjonens rapport. Kommer direkte på NrK 1 11.30 i morgen. Endret 12. august 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Akkurat politiske motiver tror jeg er svært usannsynlig. Det kan du nok glemme! 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Huff, er så trist med en så ung jente som går savnet. Kan ikke tenke meg hvordan det oppleves for de nærmeste. Tenk, hun har hele livet foran seg. Og for hver dag som går virker det mere sannsynlig at dette ikke er noen ordinær bortføringsak eller rømning. Hun ville nok blitt oppdaget i systemet dersom hun var bortrømt. Har foreldrene kommet med en uttalelse enda? Fikk desverre ikke med meg avisoppslaget i VG her om dagen. Uffa... mine tanker går til familien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Fikk du med deg oppslaget jeg har sistert fra Dagbladet? Fikk desverre ikke med meg avisoppslaget i VG her om dagen. Uffa... Samme dag som jeg leste artiklene i Oslo Dagblad hadde Vg et førstesides oppslag. Har jeg gått glipp av noe ved ikke å lese Vg? Endret 12. august 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Akkurat politiske motiver tror jeg er svært usannsynlig. Det kan du nok glemme! Forhåpentligvis riktig, men intet kan vel utelukkes? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 Fikk du med deg oppslaget jeg har sistert fra Dagbladet? Nei. Clicky pls? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Fikk du med deg oppslaget jeg har sistert fra Dagbladet? Nei. Clicky pls? Clicky pls? Vennligst oversett "that stilted English", Tenkte jeg det ikke. Du er en mann med kvinnelig profil bilde. Endret 12. august 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå