Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Ordkløveri. Hvilke bevis/fakta er det du legger til grunn når du sier at "man har bare nødt til å gå ut i fra at det er det"(kidnapping)? Samtidig er det jo greit å oppsummere hvilke konkrete fakta vi faktisk er 99% sikre på i denne saken? Greit å oppsummere, når vi først er i gang.

- 16 år gammel jente.

- Kom ikke hjem til avtalt tid.

- Ett par sko, en sokk og en mobiltelefon funnet på ett naturlig veivalg hjem.

- Ingen synlige spor etter kamp.

 

Noen som vet noe mer? Eg mener det er åpenbart at politiet og familien vet en del mer, men det hjelper jo lite her.

 

Å ta i utgangspunkt i "at man bare må gå ut fra" en teori er farlig i en etterforskning. Det gjør at man lett låser seg til en teori som ikke trenger og stemme, og at man overser andre bevis og andre alternativ.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...jeg ville tro at om en gjerningsperson (legg merke til det kjønnsnøytrale begrepet jeg bruker) sendte den tekstmeldingen, så var det for å vinne tid og dermed rekke å komme seg vekk fra Oslo.

 

Hvordan vinner man tid ved å sitte og knote på en annens I-phone? Tror heller det var for å få politiet til å tro at det foregikk slåsskamp og kidnapping ved barnehagen.

Det skulle se ut som en kidnapping. kan det være at Sigrid er med på det hele ?

Lenke til kommentar

Foreldrene ja. Det handler om håp. For at de skal ha håp om at den savnede skal være i livet så er det enten snakk om at hun har rømt hjemmefra, eller at noen har kidnappet henne. Og sannsynligvis nekter de å tro at hun vil stikke av hjemmefra.

Hvordan hadde hun det hjemme ? Hun var i Italia sammen med lillesøsteren, var foreldrene med ?

Lenke til kommentar

Altså, når en 16 åring skal rømme så ville jo hun jo mest sannsynlig tatt med seg pass ihvertfall, og mest sannsynlig ikke dratt på besøk til en venninne rett før.

 

En 16 åring er ikke så gjennomført utspekulert som noen skal ha det til her vil jeg gjette på i så fall.

 

 

Og politiet har bare nødt å behandle dette som det det ser ut til å være, for alle tegn peker til det og det gjør også at man må foreta seg noe.

 

Og man har ingen garanti for at ikke det finnes sexgale gærninger også her i norge som har henne låst inne og misbruker henne, eller at hun som sagt har blitt voldtatt og bortført og drept. Det er det som er det mest sannsynlige her.

 

Det som er mest usannsynlig er at en 16 åring er hos en venninne til midnatt, og skal gå hjem men har avtalt med en annen som ingen av de hun kjenner vet hvem er, for så å rømme iført kun shorts, en sokk, singlet og hettejakke ikke mobil, ikke sko, ikke pass, ikke penger, ikke pakkede klær. Og dermed fordufte helt uten spor eller uten å ha blitt observert av noen men at da hun og denne totalt fremmede gutten/mannen gjemmer seg i et hus vekk fra alle eller en hytte eller hva det er folk tror her..

 

 

Det der passer bare ikke inn i en 16 åring profil som vil rømme hjemmefra. Og ingen vet hvem denne mystiske personen er. En 16 åring er bare ikke så utspekulert altså..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og man har ingen garanti for at ikke det finnes sexgale gærninger også her i norge som har henne låst inne og misbruker henne, eller at hun som sagt har blitt voldtatt og bortført og drept. Det er det som er det mest sannsynlige her.

 

Det skal ikke ses bort i fra at det kan være en ny Fritzl ute og går i blant oss. Men igjen, nøye planlegging, stor risiko og ulendt terreng vil kunne tilsi noe annet. I andre saker hvor barn har blitt bortført og holdt sperret inne er ofrene betydelig yngre. Jeg ser ikke for meg en 16-åring om noe lett bytte til dette formål. Jeg sier meg enig med Boil-in-Bag. Jeg tror nok dette er en drapssak, desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er fler enn en mann så vil de enkelt kunne overmanne henne eller om det er en litt stor mann som så seg ut et offer, og en 16 åring alene på en mørk vei midt på natta ville nok være et passende potensielt offer.

 

Det virker meningløst og veldig random at en 16 åring på rømmen velger å legge skoa sine igjen. Det blir veldig rart.. Skulle hun få det til å se ut som kidnapping selv så hadde hun vel lagt igjen jakka og rivd den opp litt så det så ut som slåsskamp. Ikke skoa..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg vet det, men det er et valg fb har gjort. Ingen nekter dem å gi informasjon til Politiet.

 

Akkurat og tid og medie trykk kan bety forskjellen på liv og død. Der er en god artikkel i Oslo Dagblad om saken lørdag 11 august hvor det opplyses at politiet samarbeider med PST.

 

I følge nyhetene på fredag, kunne det ta opptil et år før politiet får full adgang til hennes konto. I følge nyhetene i går, kan det ta mye kortere tid.

 

I det minste bør denne saken ha opplyst oss om:

  1. Hva som er øverste norsk myndighet i kriminalsaker der internet siter er involvert.
  2. Hvilke rettigheter internet siter som operere i Norge har og om de kan blokkeres om de bryter norsk lov. Kan de opptre som en stat i staten?
  3. Om man må ha en kjennelse fra utenlandsk domstol for at politiet skal få adgang til personkonti på internet. Det kan ta tid.
  4. Hvilken rolle Datatilsynet skal spille i kriminalsaker eller saker som kan bli en kriminalsak.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg som snakket om å hacke meg inn på profilen hennes?:

 

Politiet aksjonerte etter mann hacket Sigrids Facebook-konto

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-aksjonerte-etter-at-mann-hacket-sigrids-facebookkonto-3849728.html

 

Sendte også mail til Politiet men har ikke fått noe svar. Mon tro om det får konsekvenser.

 

Men uansett, det er takken for at han fikset full tilgang for Politiet! Jeez. Er heller ikke norsk Politi som skal blande seg inn i Facebook kontoen ble hacket, lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...