ortopeden Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har et muligens teit spørsmål... Jeg har nemlig orginalt en gammel compaq (jeg var ung og dum engang...) - pc som det er lite compaq igjen på. Har Bytta hk, skjermkort (som er overklokket), ny hd..etc, så jeg står i grunnen igjen med nesten bare kabinettet og skjermen. (har etterhvert blitt en ganske bra pc for en relativt billig penge) Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er bildet på skjermen min. Det går ikke tregt, har satt den på 85hz, 1024x768 32 som funker teknisk bra. Det er ikke problemet. Men jeg lurer i grunnen på hvor mye skjermen har å si i forhold til skjermkortet? Syns ikke bildet er så bra som jeg skulle vente, egentlig. Eller er det noe jeg innbiller meg fordi jeg egentlig har lyst til å hive skjermen jeg har på dynga og kjøpe ny? Men vet ikke om jeg gidder å bruke så mye spenn på en ny skjerm. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Nå er jo Ati sine skjermkort av de bedre på bildekvalitet, er vel bare slått av Matrox som er overlegen på 2d-bildekvalitet. Det er godt mulig det er skjermen som ikke er så god. Men for sikkerthetsskyld, vil jeg anbefale deg å ta deg tid til å teste maskinen din på en anne sin skjerm for å se om det blir bedre. Du kjenner sikkert noen i nærheten av der du bor som kan "låne" bort skjermen eller så kan du stikke på besøk og teste der. Men avlsutningsvis vil jeg jo påpeke at ferdig-maskiner må jo kuttes ned en plass. Så Slike produsenter kan jo alltids kutte ned på prisen på en PC ved å levere den med en ikke så god skjerm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå