Gå til innhold

Brent CD funker ikke helt

Anbefalte innlegg

De aller fleste gangene jeg brenner en CD og skal spille den av på stereoanlegget vises nr. (sangnummer) og minutteller på displayet.

Men de to siste gangene så vises artist og sangtittel istedenfor nummeret.

CDen funker da kun der, men ikke i bilen min. Tar litt lengre tid å starte CDen enn vanlig (på stereoanlegget).

Skjønner ikke hvorfor det er sånn. Bruker de samme type CDene, og brenner på akkurat samme måte. Eneste forskjellen er sangene.

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At stereoen i bilen ikke takler brente CDer?

Kommer også ann på hvordan du brenner CDene. Min bilstereo takler brente CDer, men ikke MP3 CDer osv, noe som er utrolig irriterende da det er en 2011 modell. Jævla fabrikkmonterte spillere, skal absolutt være billigst mulig.

Hvorfor den viser forskjellig på stereoanlegget vet jeg ikke. Har ikke store erfaringen med å få med sangtittle sov på brente CDer, hvor det er brent som en normal CD. Har dette på 1 CD, og den viser alt normalt. På den så brukte jeg Nero til å brenne. Da andre brente jeg har brukte jeg Windows Media Player sin brenne funksjon, og det ga ingen sangtekster.

Når det vises forskjellig, så er det ofte en knapp som gjør at man kan velge hva displayet skal vise. Det kan være mulig at du har kommet borti denne. Normalt så heter den display eller info eller noe lignende.

Siden det tar lenger tid å starte den opp på stereo anlegget, så vil jeg kanskje anta att det er en MP3 dype disk, og ikke ren WAV/PCM, altså helt normal PC. Dette skjer fordi den må gå igjennom disken og finne infoen den trenger for å kunne spille av. Blir som å starte en liten PC, som den ekstra dekoder delen er.

Hva bruker du som avspiller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...