Formula90 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Hei, er det noen datakyndige her som veit og kan gjøre et bilde om til vector fil? er en mc logo, ska være på noen klær til slutt. men må vist ha vector fil da, va en heller dyr affære å få et firma til å gjøre det, så har du lyst har du lov. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Uten å være for påståelig kan jeg aldri drømme om at man kan konvertere pixel-grafikk til vektor helt av seg selv. Edit: Noen muligheter finnes; aldri prøvd selv men http://vectormagic.com/home Endret 6. august 2012 av TGB 1 Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 mener det skal gå ant å gjøre det ganske enkelt, bare ved å trykke litt, men da blir det ofte dårlif resultat, så man burde gjøre det ?Manuelt? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Grunnen til at det er "dyrt" er at noen må manuelt lage denne stort sett fra bunnen av i f.eks illustrator. - Men hvis den ikke er altfor avansert bør det gå på etpar-tre timer - mener vi betalte rundt 4000,- for dette for noen år siden og da fikk vi vektor-logo, brevark og konvolutt-maler med logo for utifra en jpg-fil for denne prisen. - det vil jeg ikke si er spesielt "dyrt". For at resultatet skal bli ok med automatiserte verktøy er du nok avhengig av at utgangspunktet er forholdsvis enkelt å stilisere. Det er selvsagt mulig du finner noen her som kan gjøre jobben for en rimelig penge. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Man burde gjøre det manuelt i Photoshop eller lignende program. Jeg vet ikke selve fremgangsmåten, men det handler om å "trace" alle formene på et vis. Mvh Faller Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 ska jør et forsøk på det når eg kjem heim da, ikke nån som tilfeldigvis har en bra tutorial ligganes? = ) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Du kan gjere det (halv)automatisk i t.d. Inkscape, men kor bra resultatet vert vil eg tru avheng av utgangspunktet (har sovidt gjort det ein gong, trur eg). Sjå http://inkscape.org/doc/tracing/tutorial-tracing.html Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 (endret) hmm ja, noen som veit va det engelske ordet for dette er? så jeg kaaasnej finner en youtube video? (y) heter kansje vector? er på jobb så får ikke sjekket så mye akkurat nå : p Endret 6. august 2012 av Formula90 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Søk etter t.d. bitmap to vector eller bitmap trace eller vectorization, so finn du sikkert noko. Om du veit kva program du ynskjer å bruke (t.d. Inkscape, Illustrator eller Photoshop), ta med det i søkestrengen òg. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Trykkeriet vil kanskje ha en EPS-fil? Det fungerer kanskje å bare konvertere til EPS i Photoshop eller Illustrator? Men resultatet blir selvsagt bedre hvis du lager en ny vektorfil fra grunnen av. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Hvis du vil, kan jeg gjøre et forsøk. Har jobbet litt med stilisering og kan illustrator. Verd et forsøk. Edit: filen bør være i nokså god kvalitet, ellers kan jeg få med komprimerings artifacts fra jpeg over til vektorfilen. Endret 6. august 2012 av kornelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå