Gå til innhold

Unmountable boot volume

Magnus_S

Anbefalte innlegg

Heisann.

Startet opp PCn tidligere, og før den normale Windows XP Pro logoen ville kommet opp får jeg blåskjerm der det står:

Unmountable boot volume.

... ? Jeg har absolutt ingen anelse om hva dette skyldes. Den fungerte utmerket før idag, jeg lot den stå i Windows og gikk fra PCn, jeg husker ikke om jeg slo den av da jeg kom ned igjen eller om den hadde slått seg av selv (pga error?), fordi jeg var trøtt, og la meg. :oops:

Da jeg våknet var altså PCn avskrudd, jeg bootet den og fikk altså den medlingen. Jeg sjekket fysisk harddiskens koblinger og jumper og alt stemte. I BIOS er alt som det skal, så hva er egentlig denne error beskjeden? Er det et virus?

Ville satt pris på all hjelp, for dette er virkelig irriterende.

Specs:

Windows XP Pro

Western Digital 120GB HD (Delt inn i 2x50gb sånn ca.)

Asus A7N8X hovedkort

Athlon XP 2100+

256MB DDR Ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan av å te skje dersom du har en diskmanager på maskinen. (Typsik når du skal kjøre en svær harddisk på en gammel maskin så må du bruke en.)

Du kan også prøve å bytte til en standard 40-pin/leder kabel dersom du bruker 80-leder kabel nå.

D-Fender of the universe!

Lenke til kommentar
Prøv å boote Recovery Console og skriv chkdsk /r

Ah! Det fungerte! Tusen hjertlig takk. Takk til dere andre som hjalp meg og, setter stor pris på dette. Må snart begynne å balansere det jeg tar ut av hjelp fra dere mot det jeg legger inn ;)

Ett spørsmål; hva var det egentlig som skjedde? Var det et kræsj av noe slag?

Takk igjen!

- Magnus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...