stenstad Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Hei! Er på utkikk etter et nytt kamera, er da ikke helt sikker på om jeg skal gå for et litt større med speil eller et lite nett systemkamera speilløst. I det siste har jeg filmet en del små "filmsnurter" og tenkte at dette må være på stell med mitt neste kamera, Så jeg spør altså; Hvilket kamera/systemkamera har de beste filmegenskapene når vi snakker prisklasse 4-8 tusen? eller opp mot 10 lapper om vi skal dra den så langt. Utskiftbar optikk, er dette en fordel for video? (Ønsker ikke et eget dedikert videokamera fordi jeg tar mer stillbilder enn video) På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Er autofokus viktig? Er full kontroll på blender og lukker viktig? Ville kikket på Panasonic GH2, kanskje også Canon 650D. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Panasonic GH2 er totalt overlegent alt annet på markedet til under 50 000 kroner, tro det eller ei. Og det koster ikke mer enn 6945,- på Japan Photo. Jeg har GH2 selv, og kvaliteten er helt utrolig Her er en liten videosnutt av vannscooter kjøring jeg har laget. Husk at youtube stjeler mye kvalitet, det er vel maks 5 mbps bitrate på 1080p på youtube, mens kameraet outputter nesten 100mbps. Alikevel er det helt fantastisk kvalitet http://www.youtube.com/watch?v=V7-IRHthNEI Endret 6. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
stenstad Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Er autofokus viktig? Er full kontroll på blender og lukker viktig? Ville kikket på Panasonic GH2, kanskje også Canon 650D. Ja tenkte med autofokus og der ting skjer mye "automatisk", altså der jeg raskt kan switche over til videofunksjon. Panasonic GH2 er totalt overlegent alt annet på markedet til under 50 000 kroner, tro det eller ei. Og det koster ikke mer enn 6945,- på Japan Photo. Jeg har GH2 selv, og kvaliteten er helt utrolig Her er en liten videosnutt av vannscooter kjøring jeg har laget. Husk at youtube stjeler mye kvalitet, det er vel maks 5 mbps bitrate på 1080p på youtube, mens kameraet outputter nesten 100mbps. Alikevel er det helt fantastisk kvalitet http://www.youtube.com/watch?v=V7-IRHthNEI Interessant Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Og ang autofokus er GH2, hvertfall sammen med kit objektiv helt utrolig rask. Den har også kontinuerlig fokus for film modus og en oppstartstid på 0,5 sek eller noe. Så hvis kameraet er skrudd av kan du starte filming etter 0,5 sek fra du setter det på "on" Hvis du vil ha et kamera som er fantastisk på film og du ønsker det aller beste, er det ingenting annet å velge mellom enn Panny GH2, så er det sagt Endret 6. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
stenstad Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Og ang autofokus er GH2, hvertfall sammen med kit objektiv helt utrolig rask. Den har også kontinuerlig fokus for film modus og en oppstartstid på 0,5 sek eller noe. Så hvis kameraet er skrudd av kan du starte filming etter 0,5 sek fra du setter det på "on" Hvis du vil ha et kamera som er fantastisk på film og du ønsker det aller beste, er det ingenting annet å velge mellom enn Panny GH2, så er det sagt Så bra! takker for nyttie svar Blir nok å vurdere dette ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå