madbertha Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Okei, hvor skal jeg starte ? (ei linje lenger ned:P) Har 2 * 256 Corsair PC3700 444Mhz og selvfølgelig et A7N8X Deluxe/GD. Er det noen som har noen anbefalte innstillinger for å overklokke rammen ? Bør jeg f.eks øke volten på rammen itillegg ? Har et lite spørsmål om CPU-overklokking også. La oss si at jeg setter MP = 11.5 og FSB = 200 og har standard vifte (boxed, 2800+). Vil temperaturen holde seg stabilt med en overklokking på bare 300mhz ? Er det noe voltgreier jeg bør øke/minsker der i gården ? MHV Koko Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Tror ikke du behøver å øke volten på minnet, fordi du ikke kjører default hastighet med brikkene engang. Hvis du skal overklokke minnet så må du stille på FSB, men det er ikke sikkert hovedkortet ditt klarer stort mer enn 200-210Mhz FSB. En ting du kan gjøre er å senke timings. Gjerne til f.eks 2-2-2-6. 6 er vel da første tall i rekka som går nedover når du skal stille det inn. Hvis du skal overklokke prosessoren så må du passe på temperaturene. Tempen øker ikke så drastisk hvis du ikke øker volt. Men kan hende du må øke den litt for å overklokke 300Mhz, det kan du selv finne ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå