Olum Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Jeg går nå på en fem dagers antibiotikakur (penicillin) mot en halsbetennelse, og sliter med kvalme og diaré. Det tar ikke mer enn en times tid fra jeg spiser noe til det kommer ut igjen. Dette er vel en av de vanligste bivirkningene på penicillin, og ikke noe jeg bryr meg nevneverdig om. Problemet er at maten kommer ut så fort igjen at jeg omtrent ikke får i meg næring, og blir derfor ekstremt slapp og tøltt. Hadde det vært en medisin jeg skulle tatt for en lengre periode, og jeg hadde reagert slik, hadde jeg selvfølgelig tatt kontakt med legen og skaffet meg en annen medisin. Jeg føler det ikke er så nødvendig nå, siden kuren tross alt er over på onsdag. Så det jeg lurer på er om det er noe mat jeg kan spise som "sitter i" lenger, eller om dere har andre tips til hva jeg kan gjøre for å få mest mulig ut av maten den lille timen den blir i magen? Endret 5. august 2012 av Olum Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Drikk Biola, det er tilsatt noenbakterier som hjelper fordøyelsen og anbefales ved antibiotikabruk. 1 Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Ellers kan nevnes at kvalme ikke er en vanlig bivirkning ved Penicillin. Dette kan være en allergisk reaksjon. Får du noe utslett når du går på det? Uansett svar, er det lurt å opplyse legen om dette, selv etter avsluttet kur. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Jeg sitter med pakningsvedlegget fra Apocillin 660mg penicillin-tablettene foran meg. Der kan jeg lese under punktet "Mulige bivirkninger": Mest vanlig er mage-tarmbesvær i form av kvalme og diaré Så den bør du nok trekke tilbake, Pixma. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Det finnes en "Rolls Royce"-modell av penicillin. Siste gang jeg tok den var det 3 tabeletter til 180 kr. Spør legen din neste gang. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Hvis du ikke er glad i syrnet melk så får du kapsler med de gode bakteriene som penicillinen dreper hos apoteket. (det er derfor du blir uvell i magen av å ta den type medisin) Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg sitter med pakningsvedlegget fra Apocillin 660mg penicillin-tablettene foran meg. Der kan jeg lese under punktet "Mulige bivirkninger": Mest vanlig er mage-tarmbesvær i form av kvalme og diaré Så den bør du nok trekke tilbake, Pixma. Brainfart. Jeg leste din første post feil, og trodde du hadde skrevet Penicillin med stor "P", jf. min egen post. Det fikk meg til å tenke på Penicillin "Actavis", som er en infusjonsvæske, som overhodet ikke skal fremkalle kvalme. Du har helt rett i at tablettene har kvalme som vanlig bivirkning, beklager dette. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Kjøpte inn Biola i dag. Skal se om maten blir liggende i systemet litt lenger nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå