Cato Alvestad Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Bispen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Eit majestetisk og flott bilete du formidlar her! Skarpt og veleksponert med fint ljos og behagelege fargar. Får lyst på ein tur i fjellet når eg ser dette:) Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Enig med Magnar, helt utrolig hvor lysten enn blir til å dra inn dit Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 I utgangspunktet et fint motiv og bilde, men som du ser selv i storformat bryter bildet fullstendig sammen av støy. Jeg ser du legger det ut på visning så jeg vil vel bare nevne at denne etterbehandlingen ikke faller så heldig ut. Lenke til kommentar
Cato Alvestad Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Ser at det er endel støy i bildet, ja. Ser ut som bildet ikke har taklet nedskalering fra 77MB til 5MB. Er langt mindre støy i orginalbildet. Her er en link til bildet på flickr. Det er på ca. 30MB, og det ser langt bedre ut enn det bildet jeg har her. http://www.flickr.com/photos/catoalvestad/7726760556/ Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 OK. Jeg bruker Photomatix og 3 eks. - maks 5 med +/1- 1 og 2 EV. Allerede da må det kjempes litt med støy. Bruker sjelden mer enn 3 eks. Vil man ha kraftigere effekter kan parametrene i PM oppjusteres og du kan få rene galskapen hvis det er ønskelig. Prøv Photomatix - koster ca. 450,00 - veldig bra program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg