Sogard Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Har rota litt rundt på nettet og lett febrilsk etter forskjeller på Samsung UE55ES7005 og UE55ES8005 (55") http://www.elkjop.no...t-tv-ue55es8005 http://www.elkjop.no...t-tv-ue55es7005 Har bestemt meg at jeg trenger en liten oppgradering men den eneste forskjellen jeg ser på disse to er prisen (17 000 for 7005 og 20 000 for 8005) Noen som er litt mer teknologibevisst enn meg som kan vær så snill å fortelle meg forskjellen og om dette er verdt de 3000,-? Selvfølgelig, om det er noen andre som mener jeg har gjort helt feil valg i TV alltogether så kan de også få ytre seg her. Tv'en vil hovedsaklig bli brukt til film, serier og spilling. Lyd er ikke noe issue da jeg har hjemmekinoanlegg. På forhånd takk Lenke til kommentar
DCG Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Ut av spesifikasjonene er det eneste jeg klarer å se vekten, 7005 veier 16,4 kg mens 8005 veier 19,3 kg. Edit: Leste litt nøyere nå, det er noen forskjeller på høyde og dybde også Endret 5. august 2012 av DCG Lenke til kommentar
Sogard Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Det jeg reagerte på jeg også Leita litt på andre sider for å finne mer informasjon, men blir ikke så jævlig mye smartere av det... Hørt noen nevne før at lyden er litt bedre på 8005, men har ikke funnet noe som bekrefter det : / Lenke til kommentar
Sogard Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Er en bitte liten størrelse forskjell hvis man ser uten bordstativet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 For en tid tilbake, så kjøpte en kompis av meg 8005 (23000 +/-), og jeg likte denne så godt at jeg bestemte oss for at det var tid for en oppdatering. Valget falt på 7005 (17500), som i mine øyne fortsatt er samme TV - siden panelet og innmaten virker å være svært lik (sammenlignet specs i prisguiden) og største forskjellen i praksis er bare rammen (plastikk og litt ørlitegranne bredere på 7005) og foten (begge er like stygge, og er det noen som bruker fot på TV i dag?). Ironisk nok er bildet i dag bedre på min 7005-modell enn på nevnte 8005, da jeg har tatt meg bryet med å google etter de anbefalte bildeinnstillingene til min modell :-) Mitt valg havner fortsatt på 7005, med mindre skrytefaktoren er av større betydning. Jeg fikk til sammenligning et nydelig Samsung Bluray 5.1 anlegg av utmerket kvalitet med på kjøpet for noen kroner over prisen til 8005-modellen... - Z - Lenke til kommentar
terjel Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Her er forskjellene på årets modeller: - EH5005 er "tjukk-LED". Det er teknisk sett LED med en tynn ramme, men selve TV-kassen er like tjukk bakover som ordinære LCD-TV er. Dette er for å kunne presse produksjonsprisen. 100hz CMR og Smart TV. - ES5505 er vanlig "tynn-LED". Bildet er så langt jeg kan se ikke bedre fra EH5005, det er kun en design-endring. 100hz CMR og Smart TV. - ES6305 - tynn LED, 200hz 3D CMR, Smart TV. - ES6805 - tynn LED, 400hz 3D CMR, Smart TV,designforbedring. - ES7005 - tynn LED, 800hz 3D CMR, Smart TV med stemmestyring og bevegelsesstyring, designforbedring. - ES8005 - tynn LED, 800hz 3D CMR, Smart TV med stemmestyring og bevegelsesstyring, designforbedring og "sledefot". Som du ser er forskjellene mellom 7005 og 8005 hovedsakelig design (Samsung vet å ta seg betalt for design . Av spesifikasjoner er eneste forskjell at 7005 ikke har bildefunksjonen Micro Dimming Ultimate. Micro Dimming skal gi forbedret kontrast og sortnivå. Så 7005 har Micro Dimming, mens 8005 har Micro Dimming Ultimate. Usikker på hvilen betydning dette har, men tvilsomt om det er en avgjørende forskjell. Etter min mening dreier det seg enkelt og greit om hvilken modell du synes ser best ut, personlig liker jeg 8005 best, men det er klar det er greit å spare de ekstra tusenlappene. Lykke til med valget! Endret 7. august 2012 av terjel 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå