Gå til innhold

BK: Mot...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit månebilde, men desverre litt mye støy allerede i grunnversjonen :hm: Ser du har croppet det maksimalt, derfor kanskje ?

Se på dette

http://img.digit.no/1062/1062060/bm.jpg

i fullstørrelse og finstuder himmelen bak. Ser du støy :)?

Her var jeg litt i dilemma: Skarphet/detaljer/størrelse kontra en viss mengde støy. Med 400 ISO "i bunnen" valgte jeg et kompromiss og dermed ble det en smule synlig støy.

Lenke til kommentar

Blir bare litt oppgitt Slettamann, at du begynner å sammenlikne mine bilder ved å legge ut linker til de om støy etc.kontra hva du selv gjør, blir egentlig dumt !Jeg tåler kritikk, du har muligens ikke evnen til at andre mener noe annet enn deg selv..ble skuffet nå :hmm:

Kritikk krever høyest mulig grad av saklighet. Bilde av månen (et lite objekt) fører selvsagt til høy grad av cropping dersom man ikke vil fylle skjermen med tomrom. Dermed nærmer man seg fullstørrelse. Derfor linket jeg til bildet ditt. I fullstørrelse kommer det fram støy. Det er uunngåelig.

Lenke til kommentar
Blir bare litt oppgitt Slettamann, at du begynner å sammenlikne mine bilder ved å legge ut linker til de om støy etc.kontra hva du selv gjør, blir egentlig dumt !Jeg tåler kritikk, du har muligens ikke evnen til at andre mener noe annet enn deg selv..ble skuffet nå :hmm:
Kritikk krever høyest mulig grad av saklighet. Bilde av månen (et lite objekt) fører selvsagt til høy grad av cropping dersom man ikke vil fylle skjermen med tomrom. Dermed nærmer man seg fullstørrelse. Derfor linket jeg til bildet ditt. I fullstørrelse kommer det fram støy. Det er uunngåelig.

Det var måten du gjorde det på, forstår du ikke det heller ?

La jo inn denne i første kommentaren til deg, men den så du antagelig ikke : "Ser du har croppet det maksimalt, derfor kanskje ?"

Endret av TerjeSolheim
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...