Gå til innhold

Å koble til subwooferen gjør at alle høytalerene buzzer under spilling

Anbefalte innlegg

Har akkurat flyttet, og dermed også flyttet anlegget. Nå som alt er koblet opp igjen oppdaget jeg en fæl buzzing fra alle høytalerene mine. Denne buzzingen kom kun når jeg spiller spill på PCen (Som er koblet til forsterkeren med HDMI) og aldri ellers.

Jeg testet litt og fant ut at buzzingen forsvant helt når jeg tok ut subwooferkabelen fra forsterkeren. Lyden forsvant ikke hvis jeg bare skrudde av subwooferen og lot ledningen stå i. Lyden er der fremdeles hvis jeg flyttet subwooferen over til et annet strømkontaktpunkt og det å flytte på kablene som lå i nærheten hjalp heller ikke.

Jeg har en yamaha rx-v861forsterker og en XTZ 99 W12 subwoofer. Jeg plugger inn hølytaleren under Pre Out Subwoofer kontakten. Hjelp! :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ett jord potensialet som oppstår, da det blir elektriske forstyrrelser. Denne kommer nok via HDMI kontakten vil jeg tro. Plugg ut denne, og se om det hjelper.

Har du koblet til en antenne kabel til TV eller noe slikt. Prøv å ta ut denne, den er ofte roten til det meste ondt. Er den problemet, selv om den ikke er i bruk, så er det bare å kjøpe ett galvansik skille for denne, fås hos alle elektroforhandlere.

Men siden du sier det kun er når PCen spilles på. Og det hørtes ut som kun spill, eller også ved musikk og video? Da høres det underlig ut. Er det alle spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...