Gå til innhold

Win XP Home Edition crash

Vooon

Anbefalte innlegg

Skulle starte pcn min etter å ha linka med en kamerat, alt funka helt fint da jeg slo av. Men da jeg skulle starte pcn' på nytt hjemme ville den ikke starte. Kom til en skjerm som sa noe med at en feil i windows gjorde at pcn ikke kunne starte, så fikk jeg noen bootalternativer; 'start maskinen på sist måte som fungerte' (el), 'starte i sikkerhetsmodus'. Ingenting fungerte fikk opp samme skjermen hver gang.

Så prøvde jeg å boote fra winXP cdn, da fikk jeg i hvert fall en feilmelding:

*** STOP: 0x000000A5 (0x00010007,0x00000096,0x00000000,0x00000000)

Det stod noe om en BIOS error, skrev ikke den ned. Fant ikke feilmeldingen på internett, windows sin hjemmeside.

Så plutselig dukka det opp en skjerm hvor jeg kunne reparere XP, noe jeg gjorde, og alt så ut til å fungere fint igjen. Alt untatt internett, jeg kunne ikke komme inn på nettet, eller konfigurere en ny oppkobling. Prøvde å kjøre 'legg til...' under oppkobling, men fikk meld; Feil 711

Var noe galt med 'Remote Access Connection Manager'.

Til slutt gav jeg opp hele d***en og formaterte, og installerte xp på nytt.

Skjønner ikke hva som kan ha forårsaket crashen, hadde oppdatert brannmur og viruskontr. Norton. Alle kritiske oppdatering for XP, IE6, outlook express og hele pakka.

Noen som har peil på hva som kan ha skjedd? Hadde vært greit å visst for å unngå noe lignende igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...