AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Noen som vet hva som gjør at man får blackout når man drikker? Jeg er aldri dårlig etter å ha drukket alkohol, spyr aldri, alltid fin i formen, men glemmer som regel rundt 80% av alt som har skjedd ute, får heftige blackouts hver gang, noen som vet hvorfor? Noen sier at det er fordi jeg drikker for mye, men burde jeg ikke blitt dårlig da? hangover, dårlig samme kvelden etc eller noe? men blir jo aldri det. Rare greier, hadde vært digg å huske litt mere enn 80% etter at man har vært på fylla. Anonym poster: 3f7cd4d8ec89dd87652c30ea6876efa8 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Man behøver ikke bli dårlig av å drikke mye alkohol. Det varierer ekstremt mye fra person til person. Jeg vil være enig de som sier at det kommer av at man drikker for mye. Selv drikker jeg mer enn de fleste jeg kjenner, og får ikke black-out fordi jeg kjenner mine egne grenser til alkohol. De handler rett og slett om grensesetting. Hvor mye pleier du å drikke på f. eks en vanlig fest eller vors og på hvor lang tid? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Prøv å drikk halvparten av det du vanligvis gjør en kveld, og se om du fremdeles har blackouts. Hvis nei; da drikker du for mye. Ro ned på flaska, eller bruk tåteflaske. Bitches love tåteflasker. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 For høy promille gir blackout. Du forgifter hjernen for mye noe som forårsaker at de delene som lagerer det som skjer ikke funger slik de skal. De Ajaco er inne på med reduksjon av mengde er et godt råd. 1 Lenke til kommentar
Tufs Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Noen har en kropp som er rask til å protestere mot for mye alkohol, mens det virker som andre kan drikke seg nesten i senk uten å bli dårlige, så jeg ville ikke stolt på at alt er ok så lenge du ikke blir dårlig. Det er nok du selv som må finne ut av hvor mye du tåler og ta ansvar for inntaket. Sakke ned på tempoet og drikke vann ved siden av er ihvertfall lurt! ;> 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Prøv å drikk halvparten av det du vanligvis gjør en kveld, og se om du fremdeles har blackouts. Hvis nei; da drikker du for mye. Ro ned på flaska, eller bruk tåteflaske. Bitches love tåteflasker. Man behøver ikke bli dårlig av å drikke mye alkohol. Det varierer ekstremt mye fra person til person. Jeg vil være enig de som sier at det kommer av at man drikker for mye. Selv drikker jeg mer enn de fleste jeg kjenner, og får ikke black-out fordi jeg kjenner mine egne grenser til alkohol. De handler rett og slett om grensesetting. Hvor mye pleier du å drikke på f. eks en vanlig fest eller vors og på hvor lang tid? Kjøper aldri bestemt mengde med alkohol, men ca 2 six packs (0,5), 3-4 glass vodka/redbull og 2-3 shots. Prøv å drikk halvparten av det du vanligvis gjør en kveld, og se om du fremdeles har blackouts. Hvis nei; da drikker du for mye. Ro ned på flaska, eller bruk tåteflaske. Bitches love tåteflasker. Om jeg drikker mindre og "ikke" får blackout, føler jeg meg nesten edru, er et par ganger der jeg husker så og si alt og fortsatt har vært dritings, men vanskelig å finne akkurat den balansen, for om du drikker for lite før du drar ut, er enten kvelden ødelagt eller så må man bla opp en del på byen. Anonym poster: 3f7cd4d8ec89dd87652c30ea6876efa8 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Og hvor fort drikker du drikken din? Hvis dette er er alt ila en hel kveld inkl byen, prøv å drikk sprit på vorset men i moderate mengder, slik at du ikke blir for full. Det er godt mulig at du får en bedre kveld i og med at du kanskje husker mer? Shots pleier ofte å være en synder på byen. Gjerne hvis man tar 2-3-4 stk på rappen. Hva skjer hvis du ikke tar shots på byen? Prøvd det noen gang? Mvh Faller Lenke til kommentar
festen Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Kjøper aldri bestemt mengde med alkohol, men ca 2 six packs (0,5), 3-4 glass vodka/redbull og 2-3 shots. Greier du alt det der, og å så "bare" få blackout er du nok på god vei til å bli alkoholiker. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Kjøper aldri bestemt mengde med alkohol, men ca 2 six packs (0,5), 3-4 glass vodka/redbull og 2-3 shots. Greier du alt det der, og å så "bare" få blackout er du nok på god vei til å bli alkoholiker. Snakk for deg selv. Mengden oppgitt der er ikke veldiguvanlig i dag, om det er spredd ut over +/- 6 timer. Lenke til kommentar
festen Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Kjøper aldri bestemt mengde med alkohol, men ca 2 six packs (0,5), 3-4 glass vodka/redbull og 2-3 shots. Greier du alt det der, og å så "bare" få blackout er du nok på god vei til å bli alkoholiker. Snakk for deg selv. Mengden oppgitt der er ikke veldiguvanlig i dag, om det er spredd ut over +/- 6 timer. Med evne til å takle alt det der, tenker iallefall jeg at det er risiko. Jeg tror en normal person er ferdig, med alle de drinkene på 6 timer. Det jeg tror er problemet her er at det drikkes så mye at promillen ganske raskt kommer opp i omkring 2, og at det etter det er ganske liten kontroll, nærmest sånn at det er tilfeldigheter som avgjør om en overlever, ihvertfall med det forbruket som listes opp. Det jeg vil tippe er et problem her, er at de som en drikker sammen med er lite observante / dårlige kamerater og kanskje spanderer drinker, slik at de overstyrer dømmekraften til en bartender. Kanskje du vil se at du får blackout når du omgir deg med bestemte personer. Og kan trekke den slutningen at det er en dårlig ide og gå ut med dem. Endret 5. august 2012 av festen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå