Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet for å gå til doktoren for å bestille time for sterilisering, jeg finner altid sånne jenter som blir tykke, å begynner å gråte hele tiden når de går på p-piller, Nå har jeg fått to barn å jeg merker jeg ikke kan tenke meg en eneste unge til!!!!!

Jeg er 30 år gammel Jeg orker ikke tanken på å leve resten av livet med å hoppe av i svingen/ bruke dong å gå med skrekken om samboeren min snart får mensen eller ei! Jeg har diskutert dette flere ganger med min sambo, jeg har også sakt at jeg ikke syntes det er så godt å ha sex med dong det er jo som å ha en rema1000 pose på den, vi har vært sammen i 10 år, å min tolmodighet er slutt!

Hun kan ikke tenke seg å gå på noen form for prevansjon, så da er jo ikke mye til valg? Jeg har ingen problemer med å gå å sterilisere meg, for jeg ønsker jo som sakt ikke fler barn.

Tenkte å gjøre det på vanlig sykehus da dette har lavest egenandel, jeg har ikke så mye penger fortiden...

• Noen som har utført dette som har noen tips?

• Hva hvis det skulle bli slutt med min sambo, hvordan vil andre jenter reagere på at jeg har sterilisert meg? vil dette være en skikkelig nedtur for dem?

Anonym poster: d02fe6a0417a5109d512c2f7e0c355e1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke direkte svar på spørsmålet, men hvis du klarer å holde ut noen år til så holder de på med kliniske prøver av en kjempebillig, reversibel steriliseringsprosedyre for menn: http://en.wikipedia.org/wiki/Reversible_inhibition_of_sperm_under_guidance

Kort fortalt går det ut på å sprøyte inn et middel i sædlederne som dreper sædcellene og som senere kan skylles ut hvis man ombestemmer seg og vil ha flere barn, i stedet for å kutte sædlederne helt - noe som også blir rimelig permanent.

Lenke til kommentar

Nevn p-ringen for samboer din.

Du lar den sitte i i 3 uker, ingen bekymringer, null stress, og man merker den absolutt ikke når man er blitt vandt til den. Det er også ett prevansjonsmiddel som fungerer lokalt og er betraktet som ett lavdorseringsmiddel, så du slipper at det går gjennom hele systemet ditt før den funker der den skal! Altså; mindre sannsynlighet for humørsvigninger og lignende!

Lenke til kommentar

Jeg TROR, at selv om en jente muligens aldri ville hatt lyst på (eller muligheten selv) til å få barn, vil det være en nedtur for mange at du 100% garantert ikke har muligheten.

Men seriøst. Jeg synes det er litt drøyt av din samboer å nekte å bruke prevansjon og dermed tvinge deg til å gjøre kirurgiske inngrep på Det Edleste. Det er rett og slett egoistisk av henne. Det fins nok av prevansjonsmetoder for kvinner, burde ikke være så fryktelig for henne å i det minste prøve noen av dem.

Lenke til kommentar

Jeg steriliserte meg for rundt 5 år siden og angrer ikke.

Av legen fikk jeg beskjed om at å vente på at sykehuset skulle utføre inngrepet kunne ta årevis da denne type operasjoner ikke prioriteres.

Valgte derfor privatklinikk med ventetid på rundt 4 måner.

Betalte 5 laken for operasjonen som ikke tok mere en et par timer fra jeg ankom klinikken til jeg spaserte øm nedentil ut døra ventetid inkudert.

Av komplikasjoner som kan skje er det mye lesestoff på nett men et ganske sikkerstikk er ballespreng de første ukene da sædproduskjonen fortsetter for fult samtidig med at avgangshallen er stengt permanent.

Etter omstilling av produskjsonen med 100% resirkulering går det hele over og kan ta noen uker.

Dette er dåg ikke spesielt smertefult, kun litt ømt.

Selv fikk jeg en sædsyste på ene bitestilkkelen som førte til en ukes øm testikkel noen ganger de første årene etter inngrepet.

Denne er da blitt undersøkt for kreft uten at det var noe galt.

Alt i alt er det værdt det for man trenger aldri mere å bekymre sge for prevansjon og spesielt med tanke på at man er i et fast forhold.

Lenke til kommentar

Hei Alle sammen!

Tusen takk for svar, Min sambo takket pent nei til andre alternativer, hun har ei veninne som er utrolig opptatt av "forgifte" kroppen, som har lurt henne til å adoptere den samme tankegangen (snakker om å ha sine egene meninger?)

Nå har jeg vært hos legen å det var bare å skrive under på et papir så er det bare å vente på brev i posten.

:O) Anonym poster: d02fe6a0417a5109d512c2f7e0c355e1

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...