corinaturbo Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Dessverre ble mobilen min utsatt for vannsprut fra basseng for et par dager siden uten at jeg var klar over det. Den ble avskrudd (eller så gikk den ut av batteri) kort tid etterpå, men den ble ikke åpnet opp eller tørket ordentlig inni. Nå vil den hverken lade eller bli skrudd på, så jeg lurer på hva jeg burde gjøre? Jeg vet at saltvannskader fører til kortslutning enda lettere enn ferskvann, men gjør kloret noe annet slik at jeg evt. burde prøve å vaske det bort? Jeg har ingen idé hvor mye vann den har fått på seg, men den har da i hvert fall ikke vært oppi bassenget, hehe! Jeg skjønner jo at sannsynligheten for at den skal fungere igjen ikke er stor, men jeg må bare prøve det jeg kan. Da jeg googlet etter liknende tråder kom denne opp http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s2-73343p.html, er det noen som har noen erfaring med my trendy phone? Eller har dere noen andre å anbefale som et siste forsøk? Dette med å legge den i ovnen og slikt er jeg klar over, men det er kanskje litt sent nå som den har ligget i flere døgn etter at den ble utsatt for klorvannet? Uansett innspill, tusen takk! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 My trendy phone er sikkert selskap, fint å handle med de men har ikke prøvd service-delen dems. Derimot, du burde la telefonen tørke på varmekabler! Men jeg ville først kanskje skylt den med reint vann for å så la den tørke på varmekabler, ta ut batteriet først ihvertfall. Men har du ikke Innboforsikring? Du kan si at den fikk klorvann på seg inne i huset ditt så vil det sikkert bli dekket. Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Har prøvd display og mikrofoner og det meste fra my trendy phone, og har ingenting å utsette på noe. Klor og metall/kontaktpunkter er vel den værst tenkelige kombinasjonen desverre, men verdt et forsøk. Lykke til Endret 6. august 2012 av virrum audio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå