Gå til innhold

Lærling etter å ha gått IKT-servicefag. Lønn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I løpet av 2 år skal du ha tjent 300.000,- Til vanlig begynner du på 30% av full lønn og stiger hvert halvår. (30, 40, 60 og til slutt 80%) Jeg har valgt en annen løsning som gir meg 50% av full lønn hele løpet, men det må avtales med arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

I løpet av 2 år skal du ha tjent 300.000,- Til vanlig begynner du på 30% av full lønn og stiger hvert halvår. (30, 40, 60 og til slutt 80%) Jeg har valgt en annen løsning som gir meg 50% av full lønn hele løpet, men det må avtales med arbeidsgiver.

Aha, takk for svar! Er det forresten etter skatt, eller før skatt?

Lenke til kommentar

Vel å spesifisere 300k blir jo litt galt da siden det vil variere fra hvor han jobber, du finner ut etter hvert når du starter hva lønnen blir på, da jeg var lærling så fikk jeg 276k i løpet av de 2 årene (2009-2011), % andelene som bibow sier er rette men kan anbefale å prøve å få en 50% over fjøla avtale gående for det er ikke ekstremt mye du får det første halve året.

Samtidig så bør du allerede nå tenke på den første sommeren din mens du er lærling siden du skal da klare deg en måned på skattepenger som ikke blir på mye fra august til desember så du gjør lurt i å spare opp noen kroner med en gang.

Du kan også søke om stipend om du er borteboer under lærlingetiden, så enkelt å få noen ekstra kroner å bruke om du er lur siden 40% av lånet blir omgjort til stipend når du tar fagbrevet så kan få noen kroner ekstra å spare eller noen ekstra kroner å rutte med så plassere det som ikke blir omgjort på en høyrente konto.

Endret av Xprez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...