Gå til innhold

Kjøp av skolepc


Anbefalte innlegg

Jeg begynner i vg1 etter sommerferien og skal velge en av de skolepcene du får tilbud på og klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha 8470p eller macbook pro. Har iPhone og iPad fra før av så hadde jo vært greit med en mac også. Men hva er fordeler og ulemper med de to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner i vg1 etter sommerferien og skal velge en av de skolepcene du får tilbud på og klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha 8470p eller macbook pro. Har iPhone og iPad fra før av så hadde jo vært greit med en mac også. Men hva er fordeler og ulemper med de to?

Både MacBook Pro og HP Elitebook 8470P kommer i ganske mange konfigurasjoner, så dette er relativt vanskelig å svare på uten å vite mer. En MacBook Pro har uansett bedre byggekvalitet. Gjelder dette tilbudet hos Vågen VGS? Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Det er det samme for alle som skal begynne i vg1 uansett hvilken skole du skal på her er linken til de sidene du bestiller fra. rfk.telehuset.no og eplehuset.no/elevmac jeg forstår ikke så my mac jeg bruker hele tiden windows men hadde vært greit med en mac, med tanke på at jeg har iPad 3 og iPhone 3GS (skal kjøpe 5-en når den kommer) Vet noen om det er byttbar grafikk mellom 7570m skjermkortet og intel hd 4000 på 8470p? Med tanke på batteritid og varme.

Endret av asle12
Lenke til kommentar

Vågen VGS var den eneste relevante linken jeg fikk opp på Google, derfor spørsmålet. Når det gjelder PC/Mac, kan jo mye sies generelt (selv om det meste avhenger av bruk og subjektive preferanser). Men hvis du vil at noen skal komme med en nøyaktig liste over fordeler og ulemper, må du nesten poste de nøyaktige konfigurasjonene som du ønsker sammenliknet.

Lenke til kommentar

ok, jeg tror det er best jeg går for 8470p med tanke på at jeg ikke fatter en drit av mac. fordelen med 8470p er at det er windows som jeg fatter bedre. Men jeg begynne på service og samferdsel linjen. Vet ikke va som er best å bruke der av mac og pc.

Lenke til kommentar

Men hva er fordeler og ulemper med de to?

 

Det var egentlig et temmelig enkelt valg; Elitebook 8470p. Prisen er bedre enn Macbook'en, og du får en bedre skjerm på denne enn hva du får på Macbook'en. Skjermkortet er også bedre, noe du vil sette pris på dersom du har tenkt å spille litt ved siden av.

Når det gjelder byttbar grafikk på HP, så er svaret "ja". Når du kjører på batteridrift er det Intel-grafikken som benyttes (så fremt du ikke overstyrer).

 

En HP Elitebook er en meget solid konstruksjon. Byggekvaliteten er svært god, og feilprosenten er meget lav.

 

Så mitt råd: kjøp HP'en og bruk heller de 1000 kronene du sparer kontra Mac'en til noe annet :)

Endret av wirrumsen
Lenke til kommentar

Men hva er fordeler og ulemper med de to?

 

Det var egentlig et temmelig enkelt valg; Elitebook 8470p. Prisen er bedre enn Macbook'en, og du får en bedre skjerm på denne enn hva du får på Macbook'en. Skjermkortet er også bedre, noe du vil sette pris på dersom du har tenkt å spille litt ved siden av.

Når det gjelder byttbar grafikk på HP, så er svaret "ja". Når du kjører på batteridrift er det Intel-grafikken som benyttes (så fremt du ikke overstyrer).

 

En HP Elitebook er en meget solid konstruksjon. Byggekvaliteten er svært god, og feilprosenten er meget lav.

 

Så mitt råd: kjøp HP'en og bruk heller de 1000 kronene du sparer kontra Mac'en til noe annet :)

Jeg går for 8470p, men kan jeg bruke intel hd kortet fordeom jeg har koblet til lader?

Endret av asle12
Lenke til kommentar

Men hva er fordeler og ulemper med de to?

 

Det var egentlig et temmelig enkelt valg; Elitebook 8470p. Prisen er bedre enn Macbook'en, og du får en bedre skjerm på denne enn hva du får på Macbook'en. Skjermkortet er også bedre, noe du vil sette pris på dersom du har tenkt å spille litt ved siden av.

Når det gjelder byttbar grafikk på HP, så er svaret "ja". Når du kjører på batteridrift er det Intel-grafikken som benyttes (så fremt du ikke overstyrer).

 

En HP Elitebook er en meget solid konstruksjon. Byggekvaliteten er svært god, og feilprosenten er meget lav.

 

Så mitt råd: kjøp HP'en og bruk heller de 1000 kronene du sparer kontra Mac'en til noe annet :)

Jeg går for 8470p, men kan jeg bruke intel hd kortet fordeom jeg har koblet til lader?

Det kan du.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...