Gå til innhold

Clean install av Windows og dual graphics-løsning

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ny Asus laptop som har en dual graphics-løsning med det innebygde kortet til Intels i7-prosessor og et kraftigere AMD-kort, som fungerer helt fint rett ut av eska. Dessverre så har Asus-PCer EKSTREMT mye forhåndsinstallert programvare som jeg anser som totalt unødvendig, så jeg har derfor gjort en clean install med iso-fil fra Digital River. Alt fungerer superkjapt og godt med unntak av dual graphics-løsningen. Windows finner rett og slett ikke AMD-kortet, og jeg kunne gjerne trengt et ytelsesløft på grafikkfronten. Det jeg lurte på er først og fremst om det er mulig å konfigurere PCen til å fungere som den gjør med Asus' versjon av Windows 7 ut av eska mht. automatisk bytte mellom grafikkort, alt ettersom hva programmet krever. Hvis ikke dette lar seg gjøre, er det noen som vet hvordan man aktiverer AMD-kortet slik at jeg fremover bare kan benytte meg av dette?

EDIT: Jeg stilte dette spørsmålet for en tid tilbake i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1436461&st=0&p=19291342entry19291342 og ble pekt i riktig retning til Asus' sider for nedlastning av drivere osv., men jeg fikk likevel ikke grafikken til å virke slik som den skal. Driverene er der, men vil ikke installeres på en ren installasjon av Windows.

Endret av Fancy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...