Benelux Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Under et totalitært sosialistisk styresett vil mennesket alltid være underlagt Statens varetekt, og dermed være frarøvet sine muligheter for å utvikle seg mentalt og økonomisk. Dette er jeg enig i. Men det er fordi jeg tror at i et hvert totalitært styresett vil det være slik. De fleste sosialister er ikke totalitære, men vil gi individet mer frihet. Noen av grunnprinsippene i sosialismen er jo å øke mennesket selvutfoldelse, selvutvikling og selvstendighet. Det er synd at nesten alle forbinder sosialisme med totalitarisme. Målet er jo at staten skal forsvinne, er det ikke? Mortal. Igjen, kort; Mitt inntrykk er at de fleste sosialister argumenterer for et totalitært sosialistisk styresett - dog er begrepet "totalitær" svær negativt ladet. Selv har jeg etter omfattende empiri inntrykk av at sosialister, til tross for at disse sverger til et totalitært/ stats-styrt samfunn hvor likhetsprinsippet er rådende, pakker konsekvensene av dette inn i rosa julepapir. Man argumenterer for et fullverdig statseid samfunn fordi dette gagner den late og ansvarsløse borger. Parallelt ser disse psykopatene ikke baksiden ved et slikt styresett. Historien tilsier svært tydelig at denne form for styresett gjenom det lange tidsløp har vist seg å være fiasko. Igjen; Skulle og kan skrive mer - men av erfaring vil de venstrepsykotiske moddene stenge tråden straks de blir oppmerksom på den. Lenke til kommentar
Benelux Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Ejakulerer du med tanken på å fremstå som en tulling? Er det ikke ett ordtak som går slikt: på seg selv kjenner man andre best? Lær deg folkeskikk, så kanskje du kan delta i sosiale aktiviteter. Et annet tips er å skrive ut disse trådene og vise de til en psykolog. Staten, eller majoriteten av sosialister som velger dette styresett vil pr definisjon bedrive undertrykking mot det frie individ, hvilket er en av flere definisjoner på "psykopat". En psykopat er følelseskald og hensynsløs overfor sin medmennesker - i dette tilfellet en rolle Staten ville inneha, samt den majoritet som bygger på samme ideologi. Dine synspunkter er jeg enig i her helt til siste linje etter komma, her kommer subjektiviteten tilsyne som du har snakket om i en annen tråd. Det forbauser meg at såpass mange provoseres av enkeltord og begreper av negativ ladning. Oppmerksomheten skal fanges - hvilket er enhver seriøse debattanst målsetting. Mange blendes for sakens problemstilling ved bruk av negativt ladet språkbruk. Og ja, jeg er rik på sosiale relasjoner. Lenke til kommentar
Benelux Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Nisje Olm Herregud da mann. Jeg som debattant har min fulle rett til å være subjektiv. Jeg nekter å kaste bort min tid på å forklare dette da fornuften av dette er eklatant. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Å tilbe/ godta staten som i vårt tilfelle er av representativt sosialdemokratisk natur er en ting, men Norge er ikke så ille. Vi har det egentlig veldig bra, bortsett fra den slavenoralen som råder over hele vår klode. Det er ikke å komme bortifra at mye bør forandres, men da må man være seg selv bevisst over hvilke virkemidler som skal benyttes. Man kan ikke påtrenge noen andre sine egne synspunkter, man må være villig til å drøfte situasjonen. Lenke til kommentar
Benelux Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Å tilbe/ godta staten som i vårt tilfelle er av representativt sosialdemokratisk natur er en ting, men Norge er ikke så ille. Vi har det egentlig veldig bra, bortsett fra den slavenoralen som råder over hele vår klode. Det er ikke å komme bortifra at mye bør forandres, men da må man være seg selv bevisst over hvilke virkemidler som skal benyttes. Man kan ikke påtrenge noen andre sine egne synspunkter, man må være villig til å drøfte situasjonen. Jeg er villig til å drøfte situasjonen, hvilket fremgår av mitt direkte - provoserende - spørsmål. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 For å sette dette litt på spissen, Benelux, så går du ut ifra at en Sosialist er en Tulling. Det vil bli det samme som å stille spørsmålet "Hva er 3 x 4" og gi alternativene 9 og 16. Kunne du ha maktet å svare på dette ved kun å velge ett av alternativene? Og du sier du er 28 år, jeg håper, for din del, at du er akkurat halvparten. Ellers bør du ta mitt råd, som lyder "Oppsøk psykolog". Fortell ham/henne hva du mener om verden. Hvordan du har det. Snakk ut om livet ditt. I tillegg håper jeg at du blir abuse-meldt av hw.no Lenke til kommentar
Benelux Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 En annen ting Nisje Olm (som er litt mindre tulling i dag enn i går). Skal man evaluere rikets tilstand er det av vesentlig betydning at man sammenligner vårt rike med tilsvarende stater. Ser du dette? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har ingen annen løsning på problemet enn at det er selvskapt, og at jeg som person bør erkjenne mitt eget vesen og min vilje. Jeg anser det vanskelig å forandre verden, da er det enklere å avskaffe diktaturet i sin egen "sjel", løsrive seg fra språkets hypnotiserende tak. Språket/ tankemåten/ kulturen er tusen ganger større despot enn enhver form for jordlig styreform. Free your mind, and your ass will follow. Lenke til kommentar
Benelux Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 For å sette dette litt på spissen, Benelux, så går du ut ifra at en Sosialist er en Tulling.Det vil bli det samme som å stille spørsmålet "Hva er 3 x 4" og gi alternativene 9 og 16. Kunne du ha maktet å svare på dette ved kun å velge ett av alternativene? Og du sier du er 28 år, jeg håper, for din del, at du er akkurat halvparten. Ellers bør du ta mitt råd, som lyder "Oppsøk psykolog". Fortell ham/henne hva du mener om verden. Hvordan du har det. Snakk ut om livet ditt. I tillegg håper jeg at du blir abuse-meldt av hw.no Også her en tulling som må henvises til begrepet majoritet? Også her en tulling som sverger til å "runke" etter unntakstilfellene? Du bare styrker min påstand om at sosialister er tullinger - også tatt ditt ikon i betraktning. Les "leksene", tulling. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Også her en tulling som må henvises til begrepet majoritet? Også her en tulling som sverger til å "runke" etter unntakstilfellene?Hva vet du om meg, til å kunne kalle meg en tulling?Du bare styrker min påstand om at sosialister er tullinger - også tatt ditt ikon i betraktning.Joda, det tviler jeg ikke på. På hvilke måte tok du mitt "ikon" i betraktning?Les "leksene", tulling.Jeg holder på å lese "leksene" as we speek. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Skal man evaluere rikets tilstand er det av vesentlig betydning at man sammenligner vårt rike med tilsvarende stater. Ser du dette? Tja, skjønner poenget, men hva er vitsen med misjonering? Lenke til kommentar
Benelux Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har ingen annen løsning på problemet enn at det er selvskapt, og at jeg som person bør erkjenne mitt eget vesen og min vilje. Jeg anser det vanskelig å forandre verden, da er det enklere å avskaffe diktaturet i sin egen "sjel", løsrive seg fra språkets hypnotiserende tak. Språket/ tankemåten/ kulturen er tusen ganger større despot enn enhver form for jordlig styreform. Free your mind, and your ass will follow. Hva eksakt anser du som "at problemet er selvskapt"? Igjen selvkritikk for at jeg ikke evner å tolke dette til det fulle. Lenke til kommentar
EC Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 "Benelux" er utestengt i hht. retningslinjene. Det er ikke lov å registrere seg med flere brukernavn, og tidligere oppførsel har medført utestengning. -moderator yummy- Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hvordan man ser an verden og hvilke handlinger man velger, er med å forme ens syn av verden. "Ignorance is bliss", folk flest er lykkelig med fluktmekanismer som tv, cola, dataspill og Jesus. Men kommer man til en slutning om at dyrkningen av egoet er feil, så er det ens eget valg. Da er det enkelt å bruke andre fluktmetoder, alt fra idealisme til asketisme. Hele sulamitten er bare ett tegn på en meningshunger som aldri kommer til å bli mettet, ettersom nye spørsmålsformuleringer stadig trer frem. Alt dette gir seg til uttrykk i språket, og med det ens kultur og hvordan man har blitt dressert ved logisk fornuft, og belønnet med forståelse. Jeg anser meg selv som min største fiende, men å få has på sitt eget ego er vanskelig. Kroppen er kjent esoterisk som noe irriterende, hehe ganske makabert morsomt. Goodbye, WARSAWA, PRAHA, BRETAGNE & Benelux, mon tro om neste inkarnasjon vil være med nick av geografisk karakter. Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Goodbye, WARSAWA, PRAHA, BRETAGNE & Benelux, mon tro om neste inkarnasjon vil være med nick av geografisk karakter. Trykkhammer, Luftbor etc er kanskje en vri han vil ta nå. Det har vært prøvd før. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Eller kanskje "HøyrePsychoPat"? Hmm...Lurer på hva som er grensen for å være "venstrepsykopat", i følge Benelux. Noen som vet? Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Eller kanskje "HøyrePsychoPat"? Hmm...Lurer på hva som er grensen for å være "venstrepsykopat", i følge Benelux. Noen som vet? Alle er ifølge Benlux (sin filosofi) venstreorienterte. Dvs alle som ikke er objektivister. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Litt festlig lesing da. Foeler meg veldig normal naa, siden jeg ikke helt klarer aa tro at vedkommende (Benelusk) virkelig _mener_ det han sier. Kanskje en kar som har gaatt arbeidsloes saa lenge at han har blitt desperat? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 neineinei, han har så høy IQ at ingenting gleder ham, bortsett fra å le av tullinger, skrullinger, venstrepsykopate etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå