TCK Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hei. En kamerat av meg har nett bygd seg ny pc. Det oppstod et problem da vi skulle teste lyd'en like etter at vi hadde installert nye drivere å sånnt. Vi satte i headsettet og der var det ei dame som sa: System cpu test failure eller noe sånnt. CPU temp ligger på 47 Grader. Delene han har i (som jeg husker i hodet): Asus A7N8X Deluxe Saphire R9600 128DDR minne Twinmos 512DDR minne (husker ikke hastighet) Seagate 120 GB IDE AMD XP 2500+ Asus 52x cd-brenner Sony 16x DVD Vi bruker det integrerte lydkortet. Kjører Win XP. Det som er så rart er at denne stemmen er i headsettet til og med under boot. Jeg har ingen aning om hva det kan være siden stemmen er til og med i boot. En annen rar ting var jo at bios viste MYE høyere temp enn hva programmer i windows xp gjorde. Tror Bios viste 75Grader og programmet som fulgte med hovedkortet viste 40-47 grader eller noe sånn. - Stian Fylkesnes Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Den stemmen er noe varsel greier som ASUS har så vidt jeg vet... så du burde nok sjekke at alt er som det skal hvis den meldingen kommer Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 mongo system heh... double post Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Den stemmen er noe varsel greier som ASUS har så vidt jeg vet... så du burde nok sjekke at alt er som det skal hvis den meldingen kommer ASUS Speech Post Reporter. Trenger ikke være en feilmelding, og kan LETT skrus av i BIOS... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Den stemmen er noe varsel greier som ASUS har så vidt jeg vet... så du burde nok sjekke at alt er som det skal hvis den meldingen kommer ASUS Speech Post Reporter. Trenger ikke være en feilmelding, og kan LETT skrus av i BIOS... Om det er så lett så kan du jo bare si hvordan du gjøre det da:) Har ikke funnet det på mitt. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Post reporteren maser hele tiden med meg, klager nesten hver gang om at ram'en ikke fungerer ordentlig, noe den gjør. Kult de første gangene, men det er bare å skru av i bios. Biosen er også notorisk for å vise høyere temp enn det faktisk er. Hvis du oppgraderer til siste versjon (1.006 i skrivende stund) burde det stort sett være fikset, skal ikke variere mer enn 5-6 grader. Kommer også mye ann på hvilken sensor du bruker, er en på hovedkortet under cpu'n og i cpu'n. Den i cpu'n er selvsagt varmere og sansynligvis den mest korrekte å bruke, men det er ikke alltid så lett å vite hvilken du leser av. Forøvrig så er www.nforcershq.com den *beste* siten for A7N8X hjelp, kan hjelpe med stort sett alt. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Alt fungerer som det skal, etter det jeg kan finne ut... Skal oppgradere Bios... Det skader som regel ikke... Lenke til kommentar
TCK Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Det hjalp ikke å disable "Speech Post ett-eller-annet" i bios... Stemmen er der enda... Og mase _hele_ tiden... Hva skal jeg gjøre? Går det ikke an¨å disable eller mute noe i Windows? Kjører Win XP SP1... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Prøv å disable både "Speach POST reporter" og " POST complete report". Det er ihvertfall tyst hos meg nu. Vær imidlertid klar over at denne funksjonen er SVÆRT kjekk å ha i det øyeblikket maskinen din ikke vil boote og du skal finne ut hva som er galt. De aller fleste nerder liker å få en feilmelding om hva som er galt, ikke BARE en sort skjerm. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Ekte nerder liker å rive og slite i kort, kabler og jumpere til ting funker igjen! Lenke til kommentar
TCK Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Det går ikke an å disable "POST complete report". Den er grå vis dere skjønner... Vis den stemmen bare hadde komt 1 eller 2 ganger i uka så hadde det vert greit, MEN den stemmen maser jo hele tiden. Stopper aldri.... Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Disable det integrerte lydkortet så skal du få se at kvinnfolket holder kjeft Lenke til kommentar
TCK Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Ja det gjør hun nok da ja... Men han vil ha lyd i spill også da.... Finnes det ikke noe inne i Win XP man kan stille på for å få vekk den dame stemmen? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 NEI! Det er KUN i BIOS dette lar seg gjøre. Er det et problem? Jeg skrudde det av første gangen jeg hørte henne si at POST var vellykket, og har ikke savnet henne siden! Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det går ikke an å disable "POST complete report". Den er grå vis dere skjønner... Vis den stemmen bare hadde komt 1 eller 2 ganger i uka så hadde det vert greit, MEN den stemmen maser jo hele tiden. Stopper aldri.... Av en eller annen grunn går det ikke å stille på dette valget hvis Speac POST reporter er disablet. Altså: - Enable speach POST reporter - Disable POST complete report - Disable speach POST reporter Lenke til kommentar
TCK Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Av en eller annen grunn går det ikke å stille på dette valget hvis Speac POST reporter er disablet. Altså: - Enable speach POST reporter - Disable POST complete report - Disable speach POST reporter Hjalp ikke. POST complete raport er automatisk disabla når du disabler Speech POST reporter.. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hei! Til du som har problemer, les denne gamle posten min: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...6204&highlight= Kanskje den kan hjelpe? Det visste seg hos meg at kontakten på ledningen ifra PSU til hovedkortet hadde en løs kontakt. Sjekk spenninger! Lenke til kommentar
TCK Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Vi fekk fiksa problemet med å sette i ett nytt lydkort..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå