Gå til innhold

Spørsmål til de som mener Bibelen er Guds ufeilbarlige ord.

Anbefalte innlegg

Jeg glemte å få med at den optikeren som jeg var hos, truet med å nappe lappen fra meg, det var jaggu så vidt at jeg ikke begynte å sutre høylydt ... Så den æren, skal vel liksom øyelegen få ta seg av. Jaja, litt syting har vi plass til - forøvrig finner jeg en viss tilfredstillese i å småkrangle med deg ... Men det har ikke Gud eller Dalai Lama bedt meg om, enda ... ;)

:)

Det er like rørerende hver eneste gang disse lett ulne ateistene, med sine fårete smil, forsøker å trygge hverandre på at "det er bare ett selvbedrag", ikke sant, sant ...!? ... "please" ... ;)

At veien må gåes alene, er nok det som skremmer vettet, eller ulla av dem.

Hva annet er nytt, mon tro?

Nåja... Synes nok du blander litt snørr og barter nå. Denne tråden handler om hvorvidt det er grunnlag for å hevde at Bibelen er Guds ufeilbarige ord, og det er ikke akkurat nødvendig å være ateist for å se den åpenbare mangelen på Guds visdom i Bibelen. :p

Jeg vet at det blir litt ot, i blant - men jeg kutter så klart ut når jeg får smekk på lanken.

;)

Hehe. Den er grei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Møter og sammenkomster. Taler, høytlesning, sang og musikk. Massesuggesjon.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være spesielt nervøs for at alternativ V er et selvbedrag. Skal man være nervøs så finnes det A, B og C å være nervøs for også. Faktisk er ikke alfabetet eller noe annet skriftspråk stort nok til å indeksere alle mulige alternativer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Møter og sammenkomster. Taler, høytlesning, sang og musikk. Massesuggesjon.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være spesielt nervøs for at alternativ V er et selvbedrag. Skal man være nervøs så finnes det A, B og C å være nervøs for også. Faktisk er ikke alfabetet eller noe annet skriftspråk stort nok til å indeksere alle mulige alternativer.

Folk er født for å engste seg til døde - veldig rettferdig det hele, ingen blir spart for noenting

Lenke til kommentar

(...) Denne tråden handler om hvorvidt det er grunnlag for å hevde at Bibelen er Guds ufeilbarige ord, og det er ikke akkurat nødvendig å være ateist for å se den åpenbare mangelen på Guds visdom i Bibelen. :p

Ble vi ikke enige om at bibelen er guds ord hvis du tror på guden i bibelen for bare noen poster siden? Og nå sier du at det er åpenbare mangler med bibelen for en troende...

Og siden diskusjonen fortsetter vil jeg også gjerne vite hvorfor en gud med alvorlige personsforstyrrelser er mindre sansyndlig enn andre guder? Man kan jo enkelt tolke deler av bibelen til å si at gud har noen mentale problemer og dermed er vi tilbake i loopen med at det står i bibelen, og bibelen er korrekt fordi gud sier det, og gud finnes fordi det sier bibelen og som vi allerede har stadfestet er bibelen korrekt fordi gud sier det.(og dette fortsetter i det evige :p )

Det finnes mange ting å kritisere boken for som ikke troende, men for en som tror på bibelens gud å benekte noe i bibelen... av det jeg kan se er det en umulighet...

Lenke til kommentar

Vi ble vel i grunnen enige om at det kreves en god porsjon selvbedrag for å kunne være kristen :p

For øvrig morsomt at du fremhever den sirkulære argumentasjonen i Bibelen, for vi vet jo alle (eller burde i hvert fall vite) hvilke konsekvenser dette får for Bibelen som bevismateriale... ;)

Why me, Lord? I've always been good. I don't drink or dance or swear, I've even kept kosher just to be on the safe side. I've done everything the Bible says! Even the stuff that contradicts the other stuff! - Ned Flanders
Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så flott at helvete ble oppfunnet .... Bare tanken på at vi alle skulle leve i det ufyselige selvbedraget at vi er ikke annet enn vår egen lykkes smed, og den eneste muligheten jeg har er det enkle og simple lille livet jeg lever.

Tenk dere til hvis det bke fullt frislipp av 4,5 milliarder egosentriske lykkesmeder, i tillegg til de 3,5 milliardene som allerede graver sin egen grav med tennene, der ute og inne.

Det hadde sikkert ikke blitt særlig triviligere, for noen - så dermed skal alle være veldig takknemlige for at såpass mange tror at; så enkelt er det ikke ...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Gratulerer, du klarer å børste støvet av det mest tynnslitte av alle religiøse argumenter: At religion = god moral og ikke-religiøs = umoralsk. For å sitere deg: "Så enkelt er det ikke..."

Ja, du sier noe ... Andre mener at intet er nytt under solen ... Så du får være hilset! Så er jeg bare en realist som synes samfunnet har en meget oppegående gud som kalles "penger" - og at dens disipler ofte reagerer med hysteri når noen finner på å være blasfemisk på dens vegne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...