Gå til innhold

Slutt på gratis parkering hos de private butikkene?


Anbefalte innlegg

Hvis det blir rød/grønn regjering neste gang også så kan man ikke se bort fra et det blir mange protester .

kanskje Norge for sin første borgerkrig i moderne tid

 

her i Nordland har man en følelse av være overkjørt av trønderer og Oslo folk til tross for at man forsøker forskjelige systemer som skal gjøre det så rettferdig som mulig

 

Ikke for å være rekk, men jeg har litt inntrykk av at dere har den følelsen uansett hvem som styrer? :p

 

Poenget var at det er så mange flere folkevalgte i sør en i nord slik at det vil være de i sør som får det siste ordet

spesielt når det går innad i et parti ( ikke de som er på stortinget )

 

f.eks så skulle alle i AP tvinges til å gå for samme resultat når forsvarets hovedflyplass skulle bestemmes.

H brukte den samme taktikken for noen år siden i en annen sak

 

Da er det ikke noen poeng med stortings reseptamter fra hele landet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jens har den egenskapen at han klarer å skremme folk til å stemme på AP, ellers går alt lukt til helvete!

 

Tviler på at dette forslaget går igjennom, det er bare for dumt og lite gjennomtenkt.

 

De vil at folk skal reise mer kollektivt. Da burde de fokusere på å gjøre kollektivtilbudet billigere/bedre foran å gjøre privatbilisme dyrere.

Endret av mofomofo
Lenke til kommentar

Å kvitte seg med bilene i Norge er jo uansett ikke gjennomførbar, og det vet politikerne veldig godt. Derfor kan de legge mer og mer avgifter på bilrelaterte ting, fordi folk er avhengig. Greit nok å ta buss til jobb dersom det ikke er for komplisert, men for mange er det det. Polikerne støtter distriktpolitikken i alle mulige vinkler, men det er fy-fy å kjøre bil. Det henger jo ikke sammen..

 

Det blir i tillegg som det ble nevnt tidligere i tråden; hvordan skal man få med seg innkjøpet hjem? Jeg bor 25km utafor Trondheim og har ikke tenkt å ta med meg senga jeg nettopp kjøpte på Ikea på bussen. Eller kun noen handleposer for den saks skyld.

 

Dessuten har det ingenting å si for verdens samlede CO2 utslipp dersom Norge går fremst med denne politikken. Ikke så lenge de største utslippene fra USA, Kina og India fortsetter. I tillegg så står biler for omtrent 15% av det samlede utslippet i verden. Av dette bidrar Norge kun med en bittebittebitteliten andel, så politikerne burde rette fokuset mot noe annet. Greit nok å gå foran som et godt eksempel, men seriøst - hvem i verden bryr seg om hva Norge gjør?

 

Denne anti-bil-politikken er altså i praksis ikke gjennomførbar, og den er helt høl i huet.

Endret av Ekuahx
Lenke til kommentar

hvordan har de i det hele tatt lov til det ?

Fordi idiotene fortsetter å stemme på dem gang på gang på tross av at de missliker det de gjør...

ok, men nå var det ikke helt det jeg spurte om.

 

Hvordan har de lov til å bestemme seg for ( eller komme med slike ) slike ting uten å bryte med de rettighetene vi som private har ?

Lenke til kommentar

Ja, stemmer folk på dem så skaffer de seg lov. De vi velger inn på Stortinger er jo der for å bestemme lovene. Vi kan ikke gi en rødgrønn regjering rent flertall og så klage på at de bruker det til å endre lovverket slik de ønsker det. Dette får de rød-grønne velgerne ta på sin kappe.

 

Geir :)

 

Liker du det ikke kan du bare stemme på et annet parti.

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er man misfornøyd med regjeringen så betyr det ikke noe før veldig mange også er misfornøyd og kan stemme vekk de som man ikke vil ha der.

 

Så vidt jeg vet så kan bare stemme på folk fra egen region og heller ikke stemme vekk folk fra toppen partilisten.

så en fra Nord-Norge kan ikke stryke Jens Stoltenberg uansett hvor misfornøyd man er med han

Lenke til kommentar

Hvordan har de lov til å bestemme seg for ( eller komme med slike ) slike ting uten å bryte med de rettighetene vi som private har ?

Hvilke rettigheter er det, og hvem har gitt os dem?

 

[Liker du det ikke kan du bare stemme på et annet parti.

Med full viten om at noen mener at alle partiene er like ille, selvsagt...

 

Er man misfornøyd med regjeringen så betyr det ikke noe før veldig mange også er misfornøyd og kan stemme vekk de som man ikke vil ha der. Så vidt jeg vet så kan bare stemme på folk fra egen region og heller ikke stemme vekk folk fra toppen partilisten. så en fra Nord-Norge kan ikke stryke Jens Stoltenberg uansett hvor misfornøyd man er med han

Nja, det er ikke helt riktig. Vi har et parlamentarisk system, regjeringen er ikke på valg, det er det Stortinget som er. Ingen kan stemme Stoltenberg vekk fra regjeringen, men de kan stemme på andre enn Arberiderpartiet og dermed forhindre at Ap får oppslutning nok til å danne regjering. Og da teller stemmene fra Nord-Norge like mye. (Skjønt systemet med utjevningsmandater kan gi litt forskjeller der.)

 

Demokratiet har ikke en god sjanse for vi får et offentlig minne på mer enn flere ukers tid. 20 år hadde kanskje vært bra, for da hadde vi reagert kraftig ved standardfall.

Selv med 20 år så unngår vi ikke det problemet jeg ynder å påpeke: At en hver ny generasjon insisterer på å gjøre sine egne erfaringer og ikke lærer av fortiden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Selv med 20 år så unngår vi ikke det problemet jeg ynder å påpeke: At en hver ny generasjon insisterer på å gjøre sine egne erfaringer og ikke lærer av fortiden.

 

Selvsagt, men på en annen side så er det ofte bra å tenke nytt også. Så lenge man lærer av fortiden. Men det er ankepunktet.

Vis folket hadde hatt 20 års kollektivt minne i stede for... tja ei uke?... så er det eneste problemet som gjenstår at det ofte tar noen år før enn politiske besluttninger faktisk går en effekt. Men igjen, derfor er 20 år et godt tall: Det er en hel evighet. Vis de feiler, eller ikke gjør noe, så vel... partiet burde vel automatisk blitt hivd under sperregrensen, uavhengig om de har støtteorganer som f.eks fagforeninger til å skaffe seg valgoppsluttning.

[uJS Links Img] smile.png

Lenke til kommentar

Jeg har legt merke til en del ting .

Mange ting tar det tid å bli enige om.

Ofte fører det til at en regjering bestemmer noe til neste regjering kommer å endre på det .

Da vil mage saker veksle frem og tilbake om hva som gjelder og de virkelig viktige sakene blir satt til side.

 

Når de har bestemt seg for en ting så tar det også tid å gjennomføre det.

Så hvis man er misfornøyd med solistisk regjering og så går for borgerlig så kan det gå en tid før man ser virkningen.

I mellomtiden blir velgeren skuffet og vil gå tilbake til solistisk styre

 

Hvor ender man da hen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...