Gå til innhold

Slutt på gratis parkering hos de private butikkene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har vel ikke lov per dags dato, men det er sånn det er å være politiker. Du får en ide, om det er gjennomførbart så er det flott. Om det ikke er gjennomførbart så fortsetter man å presse helt til det går. Og som regel er det ikke lagt inn noen pauser til å tenke over hva man driver med inne i denne planen.

 

Og forresten: Folk lurer på hvorfor jeg ikke har bil....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med mindre det kommer noen spesifikke på lovpålagte rutiner er det jo ikke værre en at det henger en bøsse på innsiden av butikken "Legg 10kr for parkering her" og i tilegg ikke ha parkeringsvakter.

 

Butikken kan vel ikke dømmes for at andre stjeler parkering av dem.

Lenke til kommentar

Med mindre det kommer noen spesifikke på lovpålagte rutiner er det jo ikke værre en at det henger en bøsse på innsiden av butikken "Legg 10kr for parkering her" og i tilegg ikke ha parkeringsvakter.

 

Butikken kan vel ikke dømmes for at andre stjeler parkering av dem.

Slik det ser ut nå, så kommer de til å sette opp automater, og parkeringsvakter til å se til at alle er lovlydige borgere som gjør det staten har bestemt. Hvis ikke så er det ca 800 kr i bot.

Lenke til kommentar

Med mindre det kommer noen spesifikke på lovpålagte rutiner er det jo ikke værre en at det henger en bøsse på innsiden av butikken "Legg 10kr for parkering her" og i tilegg ikke ha parkeringsvakter.

 

Butikken kan vel ikke dømmes for at andre stjeler parkering av dem.

Slik det ser ut nå, så kommer de til å sette opp automater, og parkeringsvakter til å se til at alle er lovlydige borgere som gjør det staten har bestemt. Hvis ikke så er det ca 800 kr i bot.

Så det er ikke opp til hver enkelt butikk å kreve inn penger?

Er det kanskje staten som tar pengene også?

Lenke til kommentar

Siden butikken ikke skal ha lov til kompensere kundene sine hvor havner disse pengen da ?

 

Jeg hadde håpet på at de som kom med slike forslag ble dømt for for forakt for folket eller noe som passer inn i denne sammenhengen

 

edit

Så det er ikke opp til hver enkelt butikk å kreve inn penger?

Alle butikken skal tvinges til ta betaling

 

 

Dette gjaldt også arbeidsplasser der fler av de ansatte har egen bil på parkeringsplassen

 

:wallbash: hvor mange av dere er det som har tomater og egg til overs ? :devil:

Endret av den andre elgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med mindre det kommer noen spesifikke på lovpålagte rutiner er det jo ikke værre en at det henger en bøsse på innsiden av butikken "Legg 10kr for parkering her" og i tilegg ikke ha parkeringsvakter.

 

Butikken kan vel ikke dømmes for at andre stjeler parkering av dem.

Slik det ser ut nå, så kommer de til å sette opp automater, og parkeringsvakter til å se til at alle er lovlydige borgere som gjør det staten har bestemt. Hvis ikke så er det ca 800 kr i bot.

Så det er ikke opp til hver enkelt butikk å kreve inn penger?

Er det kanskje staten som tar pengene også?

Nei. Ikke opp til butikkene. Disse blir tvunget til å kreve inn pengene.

Vet ikke om det er de som tar pengene. Dette forslaget har jo følgende baktanke: Å straffe bilistene.

Det er hovedsakelig en negativ sanksjon begrunnet med at man ønsker å redusere bruken av bil.

Lenke til kommentar

Det forslaget her er så dumt at det går ikke an å ta det seriøst. Som han fliseselgeren så fint påpeker i den reportasjen det er linket til så skal jeg like å se hvordan alle som handler på store byggvarehus og andre spesialbutikker drasse med seg en palle med fliser, eller et tilhengerlass med huskledning på bussen. Det sies at det er for å få folk til å bruke mindre bil, men de veit så jævlig godt at det ikke kommer til å skje, spesielt når man er på shopping, så baktanken er nok enda en skjult inntekt til staten.

 

Dessuten skulle man tro at alle i dette landet bor i Oslo, for ellers i Norge er kollektivtilbudet alt for dårlig til at folk i det hele gidder å tenke på buss eller tog. Først må man utvide og tilrettelegge kollektivtilbudet, så kan man heller begynne å tenke på å straffe folk som ikke bruker det. Tror det er ganske innlysende at de fleste ville brukt en undergrundbane som stopper stort sett der man vil, men slik er det altså ikke, og slik kommer det heller aldri til å bli i utkantnorge.

Lenke til kommentar

Fordi Norge har så fornuftig politikk og tenker veldig fornuftig.

 

De er kun etter penger fordi da må arbeidsgiveren betale mer skatt for penger fra parkeringen sin.

Ved å tilføre dette vil dere støtte ruter/nsb og gevinsten til disse selskapene vil økes kraftig.

Blir denne loven innført så vil det bli mer penger til kommunen og da kan kommunen slutte å be om så mye penger fra statskassen. I tillegg hjelper staten også parkeringsvakt bedriftene med å tjene penger på ulovlig parkering fra ansatte. Med ulovlig mener jeg gratis parkering.

Endret av 0ldSch00lGamer7004
Lenke til kommentar
hvordan har de i det hele tatt lov til det ?
Spørsmålet er heller hvordan noen i det hele tatt kan stemme på slike politikere.

 

Fordi man ikke ser andre alternativer når man skal prioritere hva man vil vektlegge av når man står der med stemmeseddelen

Det er alltid noe positive og men også negative ting med politikerne.

 

Dette forslaget er neppe noe så mage kunne se at ville komme

 

 

Angående buss.

Forholdet mellom buss ,bil og arbeidsplasser er jo mye diskutert.

hvis det i det hele tatt skulle kunne funger med buss i stedet for bil når alle skulle komme seg på arbeid så måp det en solid omlegging av både rutetiden og traseene.

 

Nå kjenner jeg bare til de lokale forholdene (naturlig nok) , resten blir på generelt grunnlag.

For min del så går det stort sett greit å bruke bussen likevel så er det lit problemer.

 

Jeg må bruke 2 busser for å komme mg på jobben

Om morgenen er det korrespondanse videre med neste buss .

Kommer jeg meg ikke med den og må ta en senere bus så blir det ekstra lang vente tid på buss nr 2.

Dette er kun fordi man har ferie avvikling på denne tiden

Nå er neppe firmabilene berørte i denne sammenhengen , men hvem vet.

 

Skal må få vekk alle jobb kjøringen så må bussen gå like ofte som disse kjører på jobb

Man kan heller ikke ha none form for forsinkelse i kollektiv trafikken

Da ender man opp urimelige krav ( nærmere forklaring tro jeg ikke er nødvendig)

Så kort oppsummert så vil det ikke gå

Lenke til kommentar
hvordan har de i det hele tatt lov til det ?
Spørsmålet er heller hvordan noen i det hele tatt kan stemme på slike politikere.

Ja, stemmer folk på dem så skaffer de seg lov. De vi velger inn på Stortinger er jo der for å bestemme lovene. Vi kan ikke gi en rødgrønn regjering rent flertall og så klage på at de bruker det til å endre lovverket slik de ønsker det. Dette får de rød-grønne velgerne ta på sin kappe.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette forslaget er neppe noe så mage kunne se at ville komme

Ikke dette konkrete forslaget, nei, men slike forslag er en konsekvens av det sosialistiske formynderi-trangen, og den er åpenbar. Vil vi ikke, så må staten tvinge oss. Dette er som å innføre et statlig røykeforbud i din egen stue. (I min stue er det for ordens skyld røykeforbud, men det er mitt eget valg. Folk får gjøre som de vil i sin egen stue.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å sammenligne slike forslag med røking er nå dra det lit lang. det hører til under en annen kategori.

 

For å ta ta opp røking så går det på din og andre sin helse der ikke enkelt personer ikk bør bestemmer hva andre skal bli utsatt for

 

Denne avgiften blir noe helt ammet mer i tråd med bilavgiftene ( f.eks det som gjør at besinn koster 14-15 kr i stedet for 8 kr literen ) . riktignok så argumenter de med at det er for å få ned biltrafikken , men hvorfor har da tilatt store kjøpesntra å komme ?

 

Også finner de ut at de også kan melke folk som bruker bilen til jobben i samme slengen.

Med tanke på hva folk krever høyre lønn etter bli tvunget å kjøre gjennom bomringer så vil nok dette også føre til et slikt krav.

Og da er det kundene som blir rammet.

først parkeringsavgiften og så høyre priser på varene for å kompensere for høyre lønn

Lenke til kommentar

Å sammenligne slike forslag med røking er nå dra det lit lang. det hører til under en annen kategori.

 

Nå var det nok ikke røyking kontra bilkjøring Geir mente å ta opp, men heller statlig overstyring på privat eiendom.

 

Selv hadde nok et forslag som dette vært vanskelig å gjennomføre. Med tanke på hvor sjeldent busser ofte går utenfor bykjerner, hvor ofte de er forsinket (basert på erfaring fra min hjemby(som igjen rammer de som er avhengig av en buss for å komme på en annen), og hvor mye det koster å ta bussen selv over korte distanser, tror jeg forslaget kommer til å møte enorm motstand blant folket. Hvis kollektivtilbudet hadde vært like effektivt for meg som kjøring er i dag, hadde jeg utvilsomt valgt det. Men når det tar 20 minutter å kjøre bil til kjæresten min, mens det tar 3 bussbytter og en time med bussing/venting for å komme dit på en mer miljøvennlig måte, er ikke valget spesielt vanskelig. Det blir spennende å følge diskusjonen videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...