rooyakkers Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hei. På skjermen min har jeg et VGA uttak og et DVI uttak. DVI-uttaket fungere ypperlig på dataen, men VGA vil ikke funke. På selve skjermkortet har jeg 2 stk DVI uttak, mens på selve hovedkortet tror jeg det er et VGA uttak. Men jeg gikk å kjøpte meg en VGA til DVI adapter, men jeg klarer ikke å få bildet med VGA kabelen. Hva kan være årsaken til det? PS! Har prøvd med en annen data, her funket VGA, men dette var en litt eldre maskin hvor det var VGA uttak på skjermkortet. Setter pris på hjelp! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Husk at har du et AGP eller PCI-E skjermkort blir intel hovedkortet skjermkort på stasjonære deaktivert som regel. Hvis du bruker både VGA og DVI overgangen på skjermkortet og det heller ikke fungere, kan det ha noe med oppløsningen å gjøre? Får du bilde i bios eller i windows oppstart? Det kan være skjermkortet som er defekt ikke godt å si uten å prøvd det. Endret 4. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
rooyakkers Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Nei får ikke kontakt i det hele tatt. Datamaskinen er ny fra komplett. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Prøv å koble ut skjermkortet og bruk graffikken fra hovedkortet. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Kanskje DVI-VGA overgangen er defekt? Hvis du kobler både DVI og VGA til pcen så må man huske på man må velge hvilken skjerm man skal bruke som primær og sekundær skjerm. Uansett så er det lite poeng å koble fra VGA-DVI med mindre man har DVI kabel. Digitale signaler er å bli best. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 VGA til DVI fungerer ikke fordi VGA er et analogt signal og DVI er digitalt. Motsatt (DVI til VGA) fungerer vanligvis fordi det som oftest er snakk om DVI-I som overfører begge typer signal. http://no.wikipedia.org/wiki/DVI Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hvorfor skal du ha to ledninger fra PC til skjerm? Hvis DVI funker så er det da ikke noe poeng i å styre med å koble til VGA-inngangen? Lenke til kommentar
rooyakkers Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Fordi jeg har både dataen og ps3 i skjermen! Men er det noe jeg kan gjøre for å få det til å gå? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Da må du i såfall få PS3 til å levere VGA. Mulig en slik kabel kan fungere? http://www.amazon.com/Wii-PS3-VGA-HDTV-Cable-Nintendo/dp/B0015MISAG Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hvis poenget er å bruke PC-en på VGA-inngangen på skjermen, er løsningen DVI til VGA-adapter på PC-en og VGA-kabel til skjerm. Lenke til kommentar
rooyakkers Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Det er det jeg har. DVI til VGA på pcen, og vanlig VGA på skjermen og VGA-kabel Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Det er det jeg har. DVI til VGA på pcen, I første post skrev du VGA til DVI og det er motsatt..... Er DVI-utgangen på skjermkortet DVI-I? Er det forskjell på de 2 DVI-utgangene? Hvis du gidder å fortelle hva slags skjermkort du har så er det kanskje noen som vet mer... Lenke til kommentar
rooyakkers Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Skjermkortet jeg har er XFX Radeon HD6870 1GB GDDR5 XXX PCI-E På skjermkortet er det 2 DVI ja... men skal bruke en VGA kabel til skjermen, enkelt og greit Endret 5. august 2012 av Rooyakkers Lenke til kommentar
rooyakkers Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Noen med peiling? Trenger hjelp! :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå