Gå til innhold

celeron 2.3 vs p4 2.6

Lexba

Anbefalte innlegg

har for tiden en Intel Celeron 2.3 @ 2.73, siden den ikke var så bra som jeg trodde vurderer jeg nå å kjøpe denne (p4 2.6)

er det store ytelsesmessige forskjeller mellom disse cpuene.

er det vert pengene når jeg har celeronen fra før. bruker pcen nesten bare til spilling. Eventuelt hvor mye kan denne klokkes.

er det hyper threading støtte på p4 cpuen.

hovedkortet mitt har ikke støtte for PC800, men 533, men kommer det til å virke?

+ hvilken cpu vifte/kjøler anbefaler du meg hvis jeg skal overclokke p4, helst en som er både stille og kjøler mye. max

skjermkort: Sappire R9700 Pro

minne: winMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2, 4 stk

hovedkort: GA-SINXP1394 P4 Titan DDR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager å si det, ja celeron er noe STOOOOOORT tull.

Har du pengene så legg dem gjerne i å fjerne den ekle celeronen din og erstatt den med en herlig p4. Ytelsesforskjellen mellom en p4 og en celeron er stro, i tillegg utvikler celeron mer varme slik at du får en mer støyende pc.

Kjøper du Intel så hold deg langt borte fra celeron. Har AMD selv og er fornøyd med det, men så mye vet jeg. :wink:

Lenke til kommentar
har for tiden en Intel Celeron 2.3 @ 2.73, siden den ikke var så bra som jeg trodde vurderer jeg nå å kjøpe denne (p4 2.6)

Er det store ytelsesmessige forskjeller mellom disse CPU'ene.

Ja, det er ganske stor forskjell i ytelse. En Celeron på 3Ghz yter f.eks ca. like mye som en P4 på 1.8Ghz (sånn gjennomsnittlig)

er det verdt pengene når jeg har celeronen fra før. Bruker PC'en nesten bare til spilling.

Definitivt

Eventuelt hvor mye kan denne klokkes.

Du burde minst klare 3Ghz, men dette kommer også an på hvilket hovedkort du har

er det hyper threading støtte på P4 CPU'en.

:yes:

hovedkortet mitt har ikke støtte for PC800, men 533, men kommer det til å virke?

Ja, det kommer til å virke, men du får ikke utnyttet det fulle potensialet som ligger i CPU'en

+ hvilken cpu vifte/kjøler anbefaler du meg hvis jeg skal overclokke p4, helst en som er både stille og kjøler mye. max

Hvis du har 4 festehull rundt socketen, anbefaler jeg denne kjøleribben:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SLK900

+denne vifta

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3412NGL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...