Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Smell i sub når tenning slås av ++

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser at det er mange tråder om samme emne, men fortsatt ingenting helt likt mitt problem. Jeg kjøpte en bil for en drøy mnd siden, da alt av annlegg fulgte med. Forsterkeren som stod på var en magnat 800w, men den var ikke min, og han som eide den skulle ha den tilbake, så igår satte vi på en JBL 400w.

Etter en stund, ga subben fra seg et forferdelig smell når jeg slo av tenninga, og var sikker på at nå sprengte den. Det var den heldigvis ikke, men et par dager etter begynte den også å dunke (ikke fullt så høyt) en gang i sekundet, selvom det ikke skulle være bass der, i sangen. Spessielt hvis jeg bruke aux med mobilen min, selvom musikken stod på pause. Vi stilte inn bassen på cd-spilleren, og alt fungerte fint etter det, ikke noe smell eller dunking. Mens nå, når vi bytta forsterker, smeller den igjen, verre enn før, uavhengig av volumet på cd-spilleren og styrke på bassen på forsterkeren. Det skjer både når jeg starter bilen, og når kun tenninga er på. Har prøvd å slått av cd-spilleren og så slå av tenninga, og den smeller når jeg slår cd-spilleren av, med andre ord, det har ingenting med tenninga å gjøre. Har selvfølgelig prøvd å stille inn på både cdspilleren og forsterkeren, uten hell. Alt av ledninger sitter som de skal og ingenting borti hverandre. Det her er veldig nytt for meg da jeg bare er 15 og må gjøre mye av dette selv. Fint om dere kan forklare det enkelt hvis dere kan svare :)

Forsterker; post-279559-0-95871500-1344099519_thumb.png

Basskasse; post-279559-0-59370600-1344099505_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti dette mange ganger, og det er som regel dårlig jording som gjør dette. Så hvor er forsterkeren jordet? Hvor er spilleren jordet? Er det brukt skikkelig kabelsko osv? Har du oppgradert kablene mellom batteri og dynamo, og mellom batteri og karosseri?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...