GrivlGravl Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Har flytta for meg sjøl i et bygg med 4 leiligheter. Det er da bare en av leilighetene som har mulighet til å sette opp en router. Det er da såklart ikke den jeg har. Med en gang jeg flytta inn hadde jeg problemer med å logge meg på. Fikk ikke til å koble til den stasjonære pcen, men fikk etterhvert kobla til den bærbare sånn halveis. Etter litt styring fram og tilbake med drivere og hva jeg kunne finni på for å få det til har det vært stabilt i noen uker nå. Mobilen har jeg kunnet koble meg på uten problemer helt til nå Nå er problemet at begge pcene og mobilen finner nettverket, men ingen av dem klarer å koble seg til det. Skriver inn passordet, men ingenting skjer. Den vil ikke koble seg til i det hele tatt. Har også hatt problemer med at farta er veldig uforutsigbar. Har snakka med eieren, men ho har aldri hatt noen klager på nettet før. Det jeg da lurer på er om hva som kan være problemet er det nettverkskortet eller om det kan være noe annet? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Kan være at noen av naboene dine spiller mye onlinespill eller laster ned/opp endel. Det er og slik at eth priioteres over wlan på de fleste routere, så kan være at den som har routeren er koblet til med kabel og stjeler kapasiteten. Men kan og være instillingene, eller dårlig signalstyrke på routeren. -frank Lenke til kommentar
GrivlGravl Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Kan være at noen av naboene dine spiller mye onlinespill eller laster ned/opp endel. Det er og slik at eth priioteres over wlan på de fleste routere, så kan være at den som har routeren er koblet til med kabel og stjeler kapasiteten. Men kan og være instillingene, eller dårlig signalstyrke på routeren. -frank Tviler på at det er noen som spiller så mye, trur det er polakker som bor i to av dem men kem veit Men det at jeg ikke får kobla meg til noe i det hele tatt stusser jeg på, selv om han bruker meste parten av kapasiteten så burde vel jeg vertfall få kommi meg på nettverket Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Men det at jeg ikke får kobla meg til noe i det hele tatt stusser jeg på, selv om han bruker meste parten av kapasiteten så burde vel jeg vertfall få kommi meg på nettverket Derfor så tenker jeg at det kan være noe som slår inn. Men kan være at alt routeren trenger er en liten "oppfriskning" på instillingene, (legge til enhetene som skal være på som "godkjente enheter", bytte WPA-keyen, og liignende. Der er ting slike psudo-offentlige nettverk har en tendens til og det er at de blir ofte leachet på av andre. Men selvsagt det kan være på din ende av ting det er noe galt, men jeg tviler. -frank Lenke til kommentar
GrivlGravl Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Men det at jeg ikke får kobla meg til noe i det hele tatt stusser jeg på, selv om han bruker meste parten av kapasiteten så burde vel jeg vertfall få kommi meg på nettverket Derfor så tenker jeg at det kan være noe som slår inn. Men kan være at alt routeren trenger er en liten "oppfriskning" på instillingene, (legge til enhetene som skal være på som "godkjente enheter", bytte WPA-keyen, og liignende. Der er ting slike psudo-offentlige nettverk har en tendens til og det er at de blir ofte leachet på av andre. Men selvsagt det kan være på din ende av ting det er noe galt, men jeg tviler. -frank Kan sjekke hva jeg får til Takk for svar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå