Gå til innhold

Acer eller samsung?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har egentlig bare to spørsmål jeg håper noen vil svare på :)

Hvilke av disse to ultrabookene har best skjerm?

Samsung (http://www.elkjop.no...ER_TEK_TOPP_AMS)

eller acer (http://www.elkjop.no...-951-2634g25nss)

Og hvor får jeg mest for pengene gitt at jeg betaler det samme for begge to? (ca 7000)

Tusen takk til alle som gidder å svare:)

Endret av Katrinese
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i mine øyner er samsung en del bedre enn acer:

Ivy bridge.

matt skjerm ( mener på at acer har "glossy).

etter MINE erfaring så har acer en veldig dårlig service :).

Så har nok samsung litt mer ram.

eneste fordelen jeg kan se er at acer har 256 gb SSD mens samsung'en kun har en vanlig HDD. Merk deg at SSD er en god del bedre enn HDD, iform av at den er raskere og ikke like lett å skade, spesielt i en bærbar!

Om i5 ivy er bedre enn i7 må noen andre svare på.

Ang skjerm:

Jeg har en acer og en kompis av meg har en samsung, begge har samme oppløsning, men skjermen på samsung'en har så mye bedre farger enn acer'en!

Så MIN mening:

Samsung all the way!

-Tom

Endret av Tooooom
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart å sammeligne en maskin til 7000,- og en til 11500,-

Hva er budsjettet ditt, trådstarter?

Og hva skal du ha maskinen til?

Alternativer til de to du linker til er:

ASUS UX32VD i7 En ultrabook med eget grafikkort, samt mulighet til å bytte ut HDD til SSD, og oppgradere RAM. 1920x1080 IPS-panel.

ASUS UX31A i5 1920x1080 IPS-panel

ASUS UX31A i7 Samme som over, men med en litt kraftigere prosessor.

Samsung 900X3C i5 1600x900 PLS-panel (Samsung's IPS)

Lenovo Thinkpad Edge S430 Kraftigere maskinvare enn samtlige andre, men dette går utover batteritiden. 1600x900 TN-panel

Merk at det er forskjellige skjermoppløsninger på de forskjellige modellene. ASUS UX31A opererer med 1920x1080 som kan være i minste/største laget på en så liten skjerm. Noen sier at det ikke er et problem, andre har uttrykt misnøye med det.

Personlig sto jeg lenge og var skråsikker på at jeg skulle kjøpe ASUS UX32VD, men i det siste har jeg gått over til Lenovo Thinkpad Edge S430 som favoritt.

Skjermkvalitetene hos de ulike modellene er jeg usikker på, men kan titte litt rundt etter svar.

-Deluze

Edit: La til opplysninger omkring skjermoppløsning og skjermpanel.

Jeg finner ingen gode kilder på skjermkvalitet hos alle modellene for øyeblikket. Jeg vet at folk virker fornøyd med skjermer på modellene fra ASUS, men at det kan være litt blødninger nederst på skjermen (lys slipper inn fra kanten av skjermen).

IPS-paneler er generelt sett bedre enn TN-paneler når det kommer til fargegjengivelse og innsynsvinkler. Dog er dette, i min erfaring, ikke en wow-faktor. Større innsynvinkler er flott, men hvor viktig det er på en bærbar maskin stiller jeg meg litt spørrende til.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Greia er det at jeg av forskjellige grunner får aceren til samme pris som samsungen.

Det jeg er ute etter er en liten lett data (13-14") med god skjerm, men jeg krever ingen superskjerm. Den burde også se OK ut. Samsungen har jeg hatt mulighet til å titte på, og skjermen der var fin, aceren har jeg derimot ikke sett så derfor lurte jeg på om det var noen forskjell:)

Jeg vil helst ikke bruke mer enn ca 7000 kr, og den skal ikke brukes til stort. Bare litt bilderedigering, oppgaveskriving, surfing på nett og litt filmtitting.

Men jeg hater trege maskiner, så den burde være litt rask og helst holde noen år.

Tusen takk til dere som har svart, og kom gjerne med flere forslag:)

Lenke til kommentar

For de oppgavene du nevner ville jeg ha valgt maskinen fra Lenovo. Den har som sagt kraftigere maskinvare, og den har høyere oppløsning på skjermen (som gir deg en større arbeidsflate på skjermen, samt at flere piksler = renere bilde (grovt sagt)).

Minuset med den maskinen er at kraftigere maskinvare trekker mer strøm, samt så er kanskje ikke designet det sprekeste.

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...