ltdata Skrevet 4. august 2012 Rapporter Del Skrevet 4. august 2012 Har nettopp fått meg ny sykkel (merida striker 3999kr) med skivebremser. Problemet er at de lager lyd når jeg sykler uten å bremse. Det kommer en høy pipelyd så lenge hjulet et i bevegelse. Jeg mistenker at dette kommer av at skivebremsen er i for når kontakt med bremseskiven? Når jeg setter sykkelen opp ned og ruller på hjulet så merker jeg at hjulet ikke ruller så bra som det skal gjøre, så det styrker mistanken min mer. Så er løsningen på dette å løsne opp på skivebremsen? Jeg ser at vanlig umbraco ikke fungerer på dette bremsesystemet. Hva slags umbraco trenger jeg? Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 4. august 2012 Rapporter Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Det er klossene som ligger konstant inntil skriven. Hvordan du slakker bremsen, kommer helt ann på hvilket system du har. Siden sykkelen er helt ny så skal dette egentlig bli fikset hos butikken du kjøpte sykkelen hos, kostnadsfritt. Hvis det er vanskelig å få til, så skal det gå ann å slakke bremsen attmed "bremsespaken" på styret. edit: Det er mest sannsynlig torx du trenger hvis du likevel vil slakke det på selve kalipperen. Endret 4. august 2012 av heh115 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. august 2012 kjøpte sykkelen hos xxl og de sier de har 3 års service garanti. dvs fri service i 3 år når man kjøper sykkel hos dem. Så jeg fåt ta turen dit igjen. Synes det bare er litt pussig at de ikke sjekker slikt før de selger sykkelen. Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. august 2012 Rapporter Del Skrevet 5. august 2012 Tror det blir litt feil å bruke Torx nå. Torx bruker jeg til å løsne /stramme bremseskiva. Det du trenger , er 5 mm umbrako Sjekk denne video'en : http://www.youtube.com/watch?v=Gt3XRYiFsqg&playnext=1&list=PLB2BB59F44427468D&feature=results_main 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå