Boil-in-bag-ris Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 ....jah... jeg skjønner ihvertfall ikke hva du mener. VIrker som ikke du gjør det heller om du ikke kan gi meg en mer utdypende eller ordentlig forklaring? Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Så du mener fakta og teori er det samme? Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 En vitenskapelig teori blir bygget opp under beviser. Som evolusjonsteorien som har så mange beviser for seg at det er blitt et faktum og ikke lenger bare en teori. Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) En teori er som regel basert på observasjoner ja, men det er ikke dermed sagt at det er fullstendig sant. Det er derfor vi har mange forskjellige teorier som omhandler det samme. Endret 6. august 2012 av Scorpion88 Lenke til kommentar
Akinakes Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 En vitenskapelig teori blir bygget opp under beviser. Som evolusjonsteorien som har så mange beviser for seg at det er blitt et faktum og ikke lenger bare en teori. Vitenskaplige teorier er modeller som prøver å beskrive deler av universets regler. Vitenskaplige teoriene er ikke nødvendigvis bevist, men ofte sannsynliggjort via observasjon. Hadde de vært fullstendig bevist så hadde det ikke vært mulig å forkaste gamle teorier. Dette betyr ikke at teoriene er feil, men det betyr at teoriene muligens ikke er riktig. Fakta som kan bevises logisk er ikke det samme som en vitenskaplig teori basert på observasjoner. Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Kjapt spørsmål, har aldri skjønt hvilken plass dinosaurene har i religionen, ser ikke ut som dem er nevnt noen sted selv om vi har funnet bevis i form av fossiler osv. på at dem har eksistert? Var det ikke plass på arken? høres sikkert litt fjasete ut, men har alltid lurt på det, håper noen troende kan komme med en ok/god forklaring. Eller ikke-troende for all del. Endret 6. august 2012 av daddydoug Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Arken inneholdt vel ikke andre dyr enn det som fantes på den tiden arken ble bygd. Dinosaurene var jo utdødd allerede millioner av år før den tid. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 *dette innlegget strider imot Kristendomens lære, derfor er den slettet.* Woooot? 5 Mos 15:11 "Lukk opp hånden for din bror, for de nødlidende og fattige i ditt land!" Job 29:12 Jeg berget den arme som ropte om hjelp, den farløse som ingen hjelper hadde. Salm 9: 13 Han tar seg av de hjelpeløse og glemmer ikke deres skrik. Salm 41:2-4 [2]Sæl er den som har omsorgfor de hjelpeløse; på ulykkesdagen frir Herren ham ut. [3]Herren verner ham og holder ham i live, folk i landet priser ham lykkelig. Du overgir ham ikke til grådige fiender. [4]Herren er hans støtte på sykesengen; du forvandler hans leie når han er syk. Salm 40:17 Jeg er hjelpeløs og fattig, men Herren har omsorg for meg. Du er min hjelper og redningsmann; dryg ikke lenger, min Gud! Salm 72:12-14 For han berger de fattige som roper om hjelp, de arme som ingen hjelper har. [13] Han ynkes over småkårsfolk og redder de fattiges liv. [14] Han løser dem fra tvang og vold, deres liv er dyrebart i hans øyne. Ordsp 19:17 Den som hjelper en stakkar, låner til Herren, og Herren gir ham igjen for hans velgjerning. Jeg kan gjerne komme med mer Det er flere bibelvers enn dette som du ikke vil like så godt. Mange "stygge" bibelvers der Gud utrydder folkegrupper, oppfordrer til drap, og voldtekt o.l. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Kanskje greit for deg å lese litt i Bibelen og få med deg at der står det rimelig klokkeklart at "denne verdens gud" er Satan... Det er ikke klokkeklart. De første kristne, de gnostisk kristne, de brukte også "denne verdens Gud" og da siktet de til demiurgen, og demiurgen er skaperguden man ser i GT. Det er mer sannsynlig at når bibelen henviser til "Denne verdens Gud" så snakkes det ikke om Satan, da Satan ikke er noen Gud, men jødenes Gud, siden det var denne guden som skapte "denne verdenen". For disse gnostikerne så var ikke Jesus og demiurgen det samme, slik de kristne nå i dag vil ha det til via god gammeldags feiltolkning over tid. Men Jesus var for dem av Sofia (Visdommen) som ville befri dem fra denne verdens Gud, altså Jehova (Jahve). Det står INGENTING om at "Denne verdens Gud er Satan" I bibelen... Sann mine ord... Det er bare vanlig at kristne tolker det dit. Det samme gjelder "Lysets engel", da tror de dette er Lucifer, noe som er helt galt. Og ja, han elsker å lage forskjeller slik at kjødets egenskaper får grobunn... Det er Gud som har lagt disse forskjellene, dersom man aksepterer at Gud har skapt verden, og menneskene. "Galaterne 5:19-21: Men kjødets gjerninger er tydelige, og de er utukt, urenhet, løsaktig oppførsel, avgudsdyrkelse, utøvelse av spiritisme, fiendskap, strid, skinnsyke, vredesutbrudd, tretting, splittelser, sekter, misunnelse, fyllelag, vill festing og lignende ting." Jeg syntes i grunn dette som står her er tåpelig og dumt jeg... Skrevet i en religiøs og uvitende rus for mange tusen år siden. Det rene nonsens. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Om vitenskapen er så gal, som Baltazar nevner full av politisk propaganda og motivasjonen er penger og djevelsk verk. Hvorfor sitter alle dere hyper-kristne her på internett da? Det må da være djevelens verk? For å ikke snakke om helse-vitenskap? Går dere ikke til legen om dere får kreft? Sannheten er jo at dere alle nytter vitenskapen til det fulle, men samtidig snakker dere som om djevelen selv skulle stå bak? Dessuten var det vagt med svar på TS sitt spørsmål om homofile, slik jeg leser utad posten blir det bortforklart med andre vers og fjas hver gang et tvilsomt et kommer opp. Det reelle er jo at teksten tilsier at "alle homofile må dø" uansett hvor barmhjertig og god "gud" fremstår i andre vers. Jeg ser på meg selv som en liten promille kristen. Men dette mest av kultur, fordi begravelser, bryllup konfirmasjon er finest i en hvit kirke. Annet har jeg vanskeligheter for å tro på. Men på mange måte fremstår troende som irrasjonelle og tåpelige for meg, hyper-religiøse passer ikke inn i den multikulturelle verden som er i utvikling det ser jeg og..Religion kan være fint, men ikke i den grad det finnes idag. Avskaffing av statskirken var et viktig steg i riktig retning å jeg håper andre religioner følger etter. Se på landene som fremdeles er styrt av religion, mange av disse er helt på tryne mtp generelt alt. Vitenskap er kanskje rot i ondskap, men fyfaen så mye ondskap som kommer fra forskjellige religioner også, inklusivt kristendommen. Endret 7. august 2012 av iNzzain 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Bra å se folk våkne opp fra den religiøse rusen. Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hvis du har våknet fra den 'religiøse rusen', si meg hvor kommer pusten din fra og livet ditt fra? Hvem er du? Hva er en sjel? Hvem har gitt deg øynene dine, ørene, evnen til å føle og tenke? Hva sier du til alle de som vitner om at de har hatt åndelige møter? og hvordan kan du si at du selv ikke er åndelig? Du er ikke en kropp som tilfeldigvis har en sjel, du er en sjel som har en kropp... Hva har du våknet opp til? til en virkelighet hvor åndelighet ikke eksisterer? Hva er du da? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Foreldrene mine ga meg liv. Jeg er et mennesket, jeg har heller ikke fri vilje. Da jeg blir påvirket av arv og miljø. Når den levende ilden har sluknet har den nok sluknet for alltid. Åndelighet eksistere nok ikke. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Hvis du har våknet fra den 'religiøse rusen', si meg hvor kommer pusten din fra og livet ditt fra? Hvem er du? Hva er en sjel? Hvem har gitt deg øynene dine, ørene, evnen til å føle og tenke? Hva sier du til alle de som vitner om at de har hatt åndelige møter? og hvordan kan du si at du selv ikke er åndelig? Du er ikke en kropp som tilfeldigvis har en sjel, du er en sjel som har en kropp... Hva har du våknet opp til? til en virkelighet hvor åndelighet ikke eksisterer? Hva er du da? Hva er en sjel ja, og hva med de som sier de har hatt åndelige møter og opplevelser. Det er opp til de som påstår å beviser. Kan de ikke det så er det de sier uvalide påstander og skal ikke taes i betraktning. Punktum. Jeg kan forklare hvordan kroppen og dens funksjoner blir til. Det kan vitenskapen forklare grundig og med beviser. Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hvis du har våknet fra den 'religiøse rusen', si meg hvor kommer pusten din fra og livet ditt fra? Hvem er du? Hva er en sjel? Hvem har gitt deg øynene dine, ørene, evnen til å føle og tenke? Hva sier du til alle de som vitner om at de har hatt åndelige møter? og hvordan kan du si at du selv ikke er åndelig? Du er ikke en kropp som tilfeldigvis har en sjel, du er en sjel som har en kropp... Hva har du våknet opp til? til en virkelighet hvor åndelighet ikke eksisterer? Hva er du da? Hva er en sjel ja, og hva med de som sier de har hatt åndelige møter og opplevelser. Det er opp til de som påstår å beviser. Kan de ikke det så er det de sier uvalide påstander og skal ikke taes i betraktning. Punktum. Jeg kan forklare hvordan kroppen og dens funksjoner blir til. Det kan vitenskapen forklare grundig og med beviser. ok tror du på dette? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Gud elsker alle Men ikke de tusenvis av barna i Afrika som dør av aids hvert år da? Eller de i arbeidsleirer i Nord Korea? Eller de på Utøya? Endret 7. august 2012 av Superslask Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Jar of clay, hvis du tror jeg skal se på en 21 minutter lang film så tar du feil. Du får heller bruke egne ord. Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg tror nok at du i løpet av livet ditt har kommet over mange som har sagt at de har opplevd uforklarelige ting, så om du ikke trodde dem kommer du ikke til å tro meg heller, men har opplevd helbredelse i nakken og veldig mange bønnesvar. Har også opplevd å ha en visshet om hva jeg skulle ha på eksamen flere ganger som viste seg å stemme, kunne sagt mer men om du ikke vil se en film på 20 min vil du nok ikke ha mer fra meg heller. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 ...Jeg nekter å tro på hva folks personlige erfaringer og opplevelser er. Det er ikke bevis og dermed ugyldig. Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Det var det jeg sa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå