Populært innlegg Boil-in-bag-ris Skrevet 4. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Se så høyt vår allmektige herre elsker Beyonce for eksempel. awww er han ikke god alle sammen? http://www.youtube.com/watch?v=ftMSU6Q24S0 Til helvete med sånne fattige som de her... Kan ikke bry seg om sånt når man har Oscars og Emmy's å dele ut vettu! Tusen takk allmektige gode gud for at du elsker oss rike istedet for disse verdiløse fattige ubetydelige "menneskene".. Jeg er så spesiell for gud og det er dere andre er også Ahh, nettopp spist middag, er så overmett.... Tuuusen takk for maten gud! Endret 4. august 2012 av Boil-in-bag-ris 12 Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) *dette innlegget strider imot Kristendomens lære, derfor er den slettet.* Endret 4. august 2012 av thypthon^ 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 *dette innlegget strider imot Kristendomens lære, derfor er den slettet.* Woooot? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg er så spesiell for gud og det er dere andre er også Ahh, nettopp spist middag, er så overmett.... Tuuusen takk for maten gud! Godt poeng dette! Folk takker Gud for alt mulig rart. Som oftest banale småting. Og da tar de selvsagt ikke dette med i betraktning. Det er hovedsakelig den negative egoismen i mennesker som gjør at det er slik tror jeg. Disse folkene tenker så mye på seg og deres fortreffelighet at de noen ganger lurer på om det er Gud (høyere makter) som har fått dem så perfekte... De lever i en boble og alt det som strider med deres grunnsyn, det er fiendtlig. Hos mange kristne så er kritiske tanker forbudt. Slik får troen åndelig drivstoff (...) 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Ja det er til å vemmes over at kjendiser for eksempel står og takker gud for deres suksess når de vinner noe som helst. Det skal liksom høres så uselvisk ut men det egentlig sier er jo "jeg er så spesiell og gud elsker MEG!". Meanwhie, in Africa..... Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Vel, dette gjorde meg over gjennomsnittet provosert. Spørsmålet er ikke hvorfor Beyonce har fått det livet hun har fått, men snarere hvorfor folket på bildene du la ut har fått det de har fått. Hvordan kan Gud hate noen så mye? Tenk deg om noen av disse menneskene aldri hører om kristendommen, og blir dømt til evig pinsel etterpå. Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 *dette innlegget strider imot Kristendomens lære, derfor er den slettet.* Woooot? 5 Mos 15:11 "Lukk opp hånden for din bror, for de nødlidende og fattige i ditt land!" Job 29:12 Jeg berget den arme som ropte om hjelp, den farløse som ingen hjelper hadde. Salm 9: 13 Han tar seg av de hjelpeløse og glemmer ikke deres skrik. Salm 41:2-4 [2]Sæl er den som har omsorgfor de hjelpeløse; på ulykkesdagen frir Herren ham ut. [3]Herren verner ham og holder ham i live, folk i landet priser ham lykkelig. Du overgir ham ikke til grådige fiender. [4]Herren er hans støtte på sykesengen; du forvandler hans leie når han er syk. Salm 40:17 Jeg er hjelpeløs og fattig, men Herren har omsorg for meg. Du er min hjelper og redningsmann; dryg ikke lenger, min Gud! Salm 72:12-14 For han berger de fattige som roper om hjelp, de arme som ingen hjelper har. [13] Han ynkes over småkårsfolk og redder de fattiges liv. [14] Han løser dem fra tvang og vold, deres liv er dyrebart i hans øyne. Ordsp 19:17 Den som hjelper en stakkar, låner til Herren, og Herren gir ham igjen for hans velgjerning. Jeg kan gjerne komme med mer "jeg er så spesiell og gud elsker MEG!". Hvordan kan Gud hate noen så mye? Johannes 3:31 Den som er av jorda er jordisk og taler jordisk. Johannes 3:16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv Gud elsker alle 1 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Johannes 3:16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv Gud elsker alle Ikke meg, siden jeg ikke tror? Anyways: Nå var det vel ikke dette som ble diskutert, men snarere Beyonces overbevisning og takknemmelighet for at Gud hadde gitt henne en fortreffelighetsscore på 100%, og at selv om dette virker uselvisk, er det dypt kvalmende med tanke på de forferdelige virkelighetene som eksisterer i enkeltes liv der ute i verden. Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Ikke meg, siden jeg ikke tror? Does God love everyone? Yes. Does God love Christians more than He loves non-Christians? No. Does God love Christians to a different extent than He loves non-Christians? Yes. God loves everyone equally in that He is merciful to all. God only loves Christians in that only Christians have His eternal grace and mercy and the promise of His forever love in heaven. The unconditional love God has for everyone should bring us to faith in Him, receiving in thankfulness the great conditional love He grants all those who receive Jesus Christ as Savior. http://www.gotquestions.org/does-God-love-everyone.html Anyways: Nå var det vel ikke dette som ble diskutert, men snarere Beyonces overbevisning og takknemmelighet for at Gud hadde gitt henne en fortreffelighetsscore på 100%, og at selv om dette virker uselvisk, er det dypt kvalmende med tanke på de forferdelige virkelighetene som eksisterer i enkeltes liv der ute i verden. Jeg syns det er ganske tydelig at boil-in-bag startet denne tråden får å si at hun syns at kristne er dumme. . Endret 5. august 2012 av LommeruskOp 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Ja jeg håper da virkelig at det er tydelig, for det er nettopp min hensikt. Ikke at troende er dumme, men at det er rimelig dumt å tro på en gud, ihvertfall en god gud når det er åpenlyst at det ikke stemmer. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Does God love everyone? Yes. Does God love Christians more than He loves non-Christians? No. Does God love Christians to a different extent than He loves non-Christians? Yes. God loves everyone equally in that He is merciful to all. God only loves Christians in that only Christians have His eternal grace and mercy and the promise of His forever love in heaven. The unconditional love God has for everyone should bring us to faith in Him, receiving in thankfulness the great conditional love He grants all those who receive Jesus Christ as Savior. http://www.gotquesti...e-everyone.html Gud elsker meg, men er faktisk villig til å dømme meg til en evighet i smerte, uten mulighet til å endre mening om ham? Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Gud elsker meg, men er faktisk villig til å dømme meg til en evighet i smerte, uten mulighet til å endre mening om ham? Johannes 12.47-48. 47 Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. 48 Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ja jeg håper da virkelig at det er tydelig, for det er nettopp min hensikt. Ikke at troende er dumme, men at det er rimelig dumt å tro på en gud, ihvertfall en god gud når det er åpenlyst at det ikke stemmer. At du tror at kristne ser på fattige som undermennesker viser bare at du ikke aner hva kristendommen handler om. Husker jeg riktig er faktisk de fleste veldedighet organisasjoner kristne. Når du lager en tråd så kan du ihvertfall få inn et spørsmåltegn. Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Se så høyt vår allmektige herre elsker Beyonce for eksempel. awww er han ikke god alle sammen? http://www.youtube.com/watch?v=ftMSU6Q24S0 Til helvete med sånne fattige som de her... Kan ikke bry seg om sånt når man har Oscars og Emmy's å dele ut vettu! Tusen takk allmektige gode gud for at du elsker oss rike istedet for disse verdiløse fattige ubetydelige "menneskene".. Jeg er så spesiell for gud og det er dere andre er også Ahh, nettopp spist middag, er så overmett.... Tuuusen takk for maten gud! Kanskje greit for deg å lese litt i Bibelen og få med deg at der står det rimelig klokkeklart at "denne verdens gud" er Satan... Og ja, han elsker å lage forskjeller slik at kjødets egenskaper får grobunn... "Galaterne 5:19-21: Men kjødets gjerninger er tydelige, og de er utukt, urenhet, løsaktig oppførsel, avgudsdyrkelse, utøvelse av spiritisme, fiendskap, strid, skinnsyke, vredesutbrudd, tretting, splittelser, sekter, misunnelse, fyllelag, vill festing og lignende ting." 2 Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Og så i neste åndedrag sier du at eneste grunn til at den påståtte djevelen for lov til å gjøre slik du påstår er fordi den påståtte guden tillater det. Om han ville kunne han fjernet djevelen, om hans påståtte allmektighet er korrekt. Så da står du igjen med at han ikke gidder, ikke bryr seg, at han han liker det, eller at han ikke kan fjerne djevelen. Uansett hvilke går det direkte i mot minst en, og flere ved enkelte tilfeller, hans påståtte verdier og egenskaper. Så se du på tallene som viser at den påståtte guden er direkte involvert i, eller har beordret drapene på 2.5 mill mennesker, ikke medregnet de gangene han bare har "og den byen der liker jeg ikke, smack!", syndefloden etc. Totalt estimert er det rundt 25 millioner mennesker gud selv har drept, i følge bibelen. Dette er ikke medregnet ganger han har torturert mennesker, enten fysisk, psykisk eller ved naturkrefter. Han gjør ikke forskjell på kvinner, barn eller voksne menn. Flere ganger har han til og med beordret barn og ufødte drept. http://dwindlinginunbelief.blogspot.no/2010/04/drunk-with-blood-gods-killings-in-bible.html Så har du djevelen. Han har, i følge bibelen (vel, det kan diskuteres siden det sies ikke eksplisitt at det er djevelen som utfører det) drept 10 mennesker. Jobs syv sønner og tre døtre. Dette etter at han og gud inngikk et veddemål der gud mente at Job fryktet gud så mye (merk, fryktet, ikke elsket, siden kristendom er en religion basert på at du skal frykte guds vrede) at uansett hva som skjedde, ville han ikke miste sin tro på gud. Long story short, Job endte til slutt opp med å bannlyse dagen han ble født, og avhengig av tolkning så bannlyser han gud for at han ikke døde som barn. Det er litt avhengig av hvilke tolkning man leser, men generell konsensus er at han ender opp med å gjøre slik at djevelen vant veddemålet. Fra Job;1:18-19 I Job står det derimot ikke direkte at det er djevelen som dreper alle dyrene og barna hans, men "guds flammeregn" og "vinder fra det ville". Så hvem som egentlig stod bak er litt ute i vinden. Gud er jammen god og allmektig han. Fy skam han djevelen! 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Til dere her som er så innmari bokstavtro og plukker vers ut av bibelen i hytt og pine, dere ønsker selvsagt at homofile skal dø? “Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.” (3. Mosebok 20:13) Endret 6. august 2012 av Boil-in-bag-ris Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Gud elsker meg, men er faktisk villig til å dømme meg til en evighet i smerte, uten mulighet til å endre mening om ham? Johannes 12.47-48. 47 Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. 48 Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag Kan noen oversette dette? Dette er jo udirekte og ullent som bare juling. Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Gud elsker meg, men er faktisk villig til å dømme meg til en evighet i smerte, uten mulighet til å endre mening om ham? Johannes 12.47-48. 47 Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. 48 Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag Kan noen oversette dette? Dette er jo udirekte og ullent som bare juling. Jeg kan prøve, men dersom noen har en bedre tolkning må dere gjerne rette på meg. For å belyse litt hva det menes med Ordet: Hele Johannes evangeliet starter med at "I begynnelsen var ordet, Ordet var hos Gud og Ordet var Gud... og Ordet ble menneske" etc. Johannes beskriver her Jesus som 'Ordet'. Jesus sier også mye om at den som har ører hør og at troen kommer av å høre Ordet. På den måten viser det kraften i det skrevne Guds Ord? man kan også ha en evig debatt om dette gjelder alle skriftene som har blitt samlet til Bibelen eller om det bare gjelder NT eller om det bare gjelder akkurat det som Jesus sa. Her er ihvertfall jeg usikker. Han sier hvertfall at Han ikke er kommet for å oppheve loven men for å oppfylle den så Jesus gjør ikke loven ugyldig men sa også at å elske Gud mennesker og seg selv var det loven og profetene hvilte på. Det han sier her er vell at Han er ikke kommet for å dømme verden men for å frelse dem fra den dommen som han taler om. De tingene Jesus sier vitner bare om hvor umulig det er for mennesket å strekke til i egen kraft og at absolutt alle faller under streken av å være rettferdig overfor en Gud som ikke tåler synd. Det står skrevet at disisplene ble forferdet og lurte på hvem da som kan bli frelst, da sa Jesus for mennesket er det umulig men alt er mulig for Gud. Man må bare ta imot Jesus som sin redning og Jesus sa 'den som kommer til meg skal jeg så vist ikke støte bort'. Vet ikke om det gav noe mer mening.. og igjen dette var bare min tolkning jeg har ingen fasit... Endret 6. august 2012 av Jar-of-clay Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Vel, dette gjorde meg over gjennomsnittet provosert. Spørsmålet er ikke hvorfor Beyonce har fått det livet hun har fått, men snarere hvorfor folket på bildene du la ut har fått det de har fått. Hvordan kan Gud hate noen så mye? Tenk deg om noen av disse menneskene aldri hører om kristendommen, og blir dømt til evig pinsel etterpå. Vel, dette gjorde meg over gjennomsnittet provosert. Spørsmålet er ikke hvorfor Beyonce har fått det livet hun har fått, men snarere hvorfor folket på bildene du la ut har fått det de har fått. Hvordan kan Gud hate noen så mye? Gud hater ikke noen "så mye" Slike sultkatastrofer er derimot et direkte resultat av at menneskene har forlatt Gud, og valgt å styre seg selv under satans påvirkning. Den tilmålte tiden som mennesker har fått til å styre seg selv er nå snart slutt, og Jesus vil snart kommme tilbake for å stoppe det hele. Dvs endetiden som vi kan lese om i Bibelen er kommet, og ondskapen i verden øker akkurat slik som profetert i Bibelen. Tenk deg om noen av disse menneskene aldri hører om kristendommen, og blir dømt til evig pinsel etterpå. Dette står ikke i Bibelen. Hvor har du fått dette fra ? Det er folk som har hørt om Jesus, men likevel fornekter Ham og Hans budskap som står i fare for å bli dømt, men disse blir likevel ikke dømt til "evig pinsel" Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Gud elsker meg, men er faktisk villig til å dømme meg til en evighet i smerte, uten mulighet til å endre mening om ham? Johannes 12.47-48. 47 Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. 48 Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag Kan noen oversette dette? Dette er jo udirekte og ullent som bare juling. Dette er lett å forstå. Det betyr ganske enkelt at ingen skal dømmes i dette livet. Gus elsker alle dem Han har skapt, og håper alle vil omvende seg. Men om de hører Guds ord og likevel fornekter det, så skal de dømmes etter sine gjerninger etter døden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå