del_diablo Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 henrikwl: Nei, jeg argumenter for at "politiet lyver ikke" er i samme katogori som "jenter lyver ikke om voldtekt". Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 For å komme tilbake til trådens utgangspunkt kan TS spørre om målingen som er foretatt var den første og eneste, eller om de har tatt en tidligere måling med for høy hastighet (men lavere enn den de tok deg for) og latt være å gripe inn for å se om resultatet kunne bli enda "bedre" . En praksis som visstnok ikke er helt uvanlig, og selvsagt klandreverdig. Boten kan du forhandle deg til å betale pr avtalegiro med en hundrelapp i måneden. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 det er liten sjanse for å få bot når han har kjørt så fort, blir vel enten fengsel eller samfunnstraff. Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 For å komme tilbake til trådens utgangspunkt kan TS spørre om målingen som er foretatt var den første og eneste, eller om de har tatt en tidligere måling med for høy hastighet (men lavere enn den de tok deg for) og latt være å gripe inn for å se om resultatet kunne bli enda "bedre" . En praksis som visstnok ikke er helt uvanlig, og selvsagt klandreverdig. Boten kan du forhandle deg til å betale pr avtalegiro med en hundrelapp i måneden. Hvorfor er det klanderverdig? Farten er reel. Dersom personen akselerer er det ikke klanderverdig å ta han for høyeste hastighet. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det er klandreverdig om politiet har en komplett måling hvor han påviselig kjører for fort å la han kjøre videre. Politiets oppgave er ikke bare å stanse forbrytere, men også å hindre forbrytelser. Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Det er klandreverdig om politiet har en komplett måling hvor han påviselig kjører for fort å la han kjøre videre. Politiets oppgave er ikke bare å stanse forbrytere, men også å hindre forbrytelser. Jeg tror jeg misforstod deg. Snakker vi her om lasermåling eller snittmåling der politibilen ligger bak? Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Police pilot er snittmåling. Politibil bak. Endret 9. august 2012 av Whist1er Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 En kompis av meg ble tatt i så godt som samme hastighet i samme sone i fjor. Endte med to uker i fengsel, kombinert med en relativt stor bot og 12 måneder uten lappen. Regner med at utfallet blir ganske likt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå