del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 krikkert: Du sitter selv med antagelsen om at loven blir fulgt, og Spesialenheten at etterforsker "kun" seriøse saker. Så hvorfor ler du? Abigor & gjaldkeren: Når ble gatelivet privat? Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 krikkert: Du sitter selv med antagelsen om at loven blir fulgt, og Spesialenheten at etterforsker "kun" seriøse saker. Så hvorfor ler du? Abigor & gjaldkeren: Når ble gatelivet privat? Du skrev ikke at overvåkningen kun skulle foregå på gatenivå.. Altså så skal kamera slås av i alle andre settinger? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Eneste jeg har sagt så langt er at politiet skal ha disse på seg når de er ute på jobb. Husk: Ord mot ord er en stygg ting i en rettstat. Lenke til kommentar
nysgjerrigper123 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 med tanke på rettskrivningen din tror jeg ikke at det var et uhell å ligge 60km/t over grensen... 4 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Eneste jeg har sagt så langt er at politiet skal ha disse på seg når de er ute på jobb. Husk: Ord mot ord er en stygg ting i en rettstat. Det er ikke ord mot ord... Politivitnet er ikke en part i saken, men hans forklaring er et bevis... Jeg vet det må være vanskelig for deg å forstå når du mener at politiet fabrikerer bevis. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 krikkert: Du sitter selv med antagelsen om at loven blir fulgt, og Spesialenheten at etterforsker "kun" seriøse saker. Så hvorfor ler du? Hvis jeg satt med antagelsen om at loven ble fulgt ville jeg argumentert for at Spesialenheten skulle bli nedlagt. Jeg er fullt klar over at loven ikke alltid blir fulgt. Og erfaring med hvordan jus fungerer har vist at visse lover brytes oftere enn andre. Abigor & gjaldkeren: Når ble gatelivet privat? Når retten til privatliv innebærer en rett til ikke å bli ugrunnet overvåket av det offentlige bare fordi man tilfeldigvis står i nærheten av en offentlig tjenestemann. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Eneste jeg har sagt så langt er at politiet skal ha disse på seg når de er ute på jobb. Husk: Ord mot ord er en stygg ting i en rettstat. Det er ikke ord mot ord... Politivitnet er ikke en part i saken, men hans forklaring er et bevis... Jeg vet det må være vanskelig for deg å forstå når du mener at politiet fabrikerer bevis. krikkert: Hva med CA hele Oslo? Man må vistnok ned i kloaken for å ikke bli filmet..... Endret 8. august 2012 av del_diablo Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Eneste jeg har sagt så langt er at politiet skal ha disse på seg når de er ute på jobb. Husk: Ord mot ord er en stygg ting i en rettstat. Det er ikke ord mot ord... Politivitnet er ikke en part i saken, men hans forklaring er et bevis... Jeg vet det må være vanskelig for deg å forstå når du mener at politiet fabrikerer bevis. krikkert: Hva med CA hele Oslo? Man må vistnok ned i kloaken for å ikke bli filmet..... Hvis du setter ord på det du prøver å si, istede for disse bildene, så blir det lettere. Endret 8. august 2012 av gjaldkeren 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Abigor & gjaldkeren: Når ble gatelivet privat? Når ble politiet begrenset til gatelivet? 1 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Moderatormelding I forumet Juss forventer vi høyere standard enn standardisert "fartsgrensene er for lave"-syting. Ett innlegg er slettet. Ha. Ha. Ha. Ehh, ja. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Hvordan skal politiet komme seg inn i Norske hjem uten hjemmel i loven? Etter et utlegg fra skatteflyktning har per definisjon ikke politiet lov å ta seg inn på privat eiendom uten tillatelse, uavhengig av mender med hindringer. Endret 8. august 2012 av del_diablo Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Skatteflyktnings anmerkninger er ikke nødvendigvis i samsvar med norsk lov. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Hvordan skal politiet komme seg inn i Norske hjem uten hjemmel i loven? Etter et utlegg fra skatteflyktning har per definisjon ikke politiet lov å ta seg inn på privat eiendom uten tillatelse, uavhengig av mender med hindringer. Så der innbrudd begås og der overgrep skjer, der vil bare ofrene som godtar statlig overvåkning få rettssikkerhet. Nice. Ikke engang politiet støtter deg i ditt syn. Endret 8. august 2012 av Abigor 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 krikkert: Vel, trodde du hadde peiling jeg? Reffer til... Abigor: Og? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hvilket privatliv? Jobb er jobb. Dokumentasjon er dokumentasjon. Politiet har politimyndighet i kraft av sin stilling. Dvs. at de er "alltid" på jobb. Mener du seriøst at de 24 timer i døgnet skal gå rundt med kamera? 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg har nå lest side 14 og 15 av den tråden uten å finne noe av relevans. Moderatormelding Og der setter vi strek for diskusjon som ikke handler om trådstarters tema: __________ Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hvilket privatliv? Jobb er jobb. Dokumentasjon er dokumentasjon. Politiet har politimyndighet i kraft av sin stilling. Dvs. at de er "alltid" på jobb. Mener du seriøst at de 24 timer i døgnet skal gå rundt med kamera? Er ikke det direkte idiotisk? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hva er idiotisk, at de har politimyndighet til enhver tid og alltid skal kunne gripe inn? Det handler om at dersom det skjer alvorlige forbrytelser og det bor en politimann i nabohuset, så skal han ha muligheten til å gripe inn og forhindre ting. Det ser jeg på som helt naturlig, å være politi er ingen 8-4jobb. 2 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hvilket privatliv? Jobb er jobb. Dokumentasjon er dokumentasjon. Politiet har politimyndighet i kraft av sin stilling. Dvs. at de er "alltid" på jobb. Mener du seriøst at de 24 timer i døgnet skal gå rundt med kamera? Er ikke det direkte idiotisk? Det motsatte hadde vel vært "direkte idiotisk" som du sier.. Du hadde sikkert vært den første til å klage hvis avisene hadde skrevet om en politimann som ikke grep inn i en situasjon fordi han ikke var på jobb. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 del_diablo: du ser ut til å være livredd for en politistat, men du argumenterer her for at politiet skal gå rundt med skjult kamera og filme alt til enhver tid? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå