del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Et vitne kan være et fungerende kamera med 140 graders synsfelt og et fungerende lydopptagelsesapparat. Et vitne derimot burde ikke være påstand om noe. Vi trenger ikke å se lenger tilbake enn at en sa "Kvinner lyver ikke om voldtekt".... I trafikksaker der video forekommer blir da vel dette fremlagt i retten. Burde være != Sånn er det Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Et vitne kan være et fungerende kamera med 140 graders synsfelt og et fungerende lydopptagelsesapparat. Et vitne derimot burde ikke være påstand om noe. Vi trenger ikke å se lenger tilbake enn at en sa "Kvinner lyver ikke om voldtekt".... I trafikksaker der video forekommer blir da vel dette fremlagt i retten. Burde være != Sånn er det Det er vanskelig å forstå deg. Sier du at politiet underslår bevis for å få folk dømt for trafikkforseelser? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg sier at vi ikke burde ha et rettsystem hvor politiets påstand stiller bedre enn et hvilket som helst annet vitne. Jeg forstår loven, og dens forstående i forhold til sin tid. Men nå er det nå så en gang at teknologien går videre, og at vi for noen år siden kom til det punktet hvor det var fult mulig å utstyre alle politifolk med permanente vidvinkelskameraer på uniformene, så vi kunne ha styrket rettsikkerheten. 1 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg sier at vi ikke burde ha et rettsystem hvor politiets påstand stiller bedre enn et hvilket som helst annet vitne. Jeg forstår loven, og dens forstående i forhold til sin tid. Men nå er det nå så en gang at teknologien går videre, og at vi for noen år siden kom til det punktet hvor det var fult mulig å utstyre alle politifolk med permanente vidvinkelskameraer på uniformene, så vi kunne ha styrket rettsikkerheten. Er det flere yrkesgrupper du vil sette kamera på? Hva med lærere som skal sette standpunktkarakter? Hva med butikkmedarbeidere, slik at de gir rett veksel? 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Vel, du får vel lobbie det oppover. Men for politiet sin del er det veldig greit. Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Vel, du får vel lobbie det oppover. Men for politiet sin del er det veldig greit. Nei, jeg synes ikke det er greit at jeg skal bli filmet hver gang jeg snakker med politiet, fordi noen mener at de som yrkesgruppe lyver.... 4 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Teknologien går videre, men er det ønskelig at politiet skal filme alt som skjer rundt dem til enhver tid? Det vil være et rimelig tungt inngrep i retten til privatliv i seg selv. At vi har større evne nå enn før til å legge lista høyere er ikke i seg selv et argument for at den skal legges høyere. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hvilket privatliv? Jobb er jobb. Dokumentasjon er dokumentasjon. Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hvilket privatliv? Jobb er jobb. Dokumentasjon er dokumentasjon. Privatlivet du selv krever.... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg spør igjen: Hvilket privatliv Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Politiet er jobb ja. Men politiet oppsøker privatlivet. Og da er jo spørsmålet om politiet skal filme når de får kontakt av noen som har blitt voldtatt. Eller om politiet skal filme når snakker med mennesker på gata. Eller om de skal filme når de tar deg for å tisse i en busk. Selv ikke politiet vil støtte det du sier her. 1 Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg spør igjen: Hvilket privatliv Prøv og les en gang til.. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Spørs hvordan kameraet ser ut og hvordan det skal brukes. Nei: Ja: Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Spørs hvordan kameraet ser ut og hvordan det skal brukes. Nei: Ja: Det at man blir filmet i skjul er da et enda større overgrep spør du meg.. 4 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Egentlig ikke. Ingenting forhindrer våre vise politikere å si at "kan bare brukes i retten, og SKAL brukes i retten". Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Egentlig ikke. Ingenting forhindrer våre vise politikere å si at "kan bare brukes i retten, og SKAL brukes i retten". Hvis du er så redd for at politiet skal fabrikere bevis og lyve om deg i retten, så er det ingen som hindrer deg i å gå med et slikt kamera selv... For å være ærlig, så tror jeg du er alene om å gå rundt å være redd for dette.. Endret 8. august 2012 av gjaldkeren 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Egentlig ikke. Ingenting forhindrer våre vise politikere å si at "kan bare brukes i retten, og SKAL brukes i retten". Og ingen kan forhindre at disse høyst intime videoene av deg og ditt privatliv havner på avveie. Endret 8. august 2012 av Abigor 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Egentlig ikke. Ingenting forhindrer våre vise politikere å si at "kan bare brukes i retten, og SKAL brukes i retten". Ha. Ha. Ha. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Moderatormelding I forumet Juss forventer vi høyere standard enn standardisert "fartsgrensene er for lave"-syting. Ett innlegg er slettet. Lenke til kommentar
Langbein2234 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Særlig hos unge førere er det en generell oppfattning at de selv er best skikket til å bedømme rett fartsgrense på en veistrekkning. Det er ikke tilfeldig at unge bilførere er en risikogruppe i trafikken. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå