deppa Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) 140km i 80 sone Hei klarte uheldigvis å ligge i 140km i 80 sone på vei på en 4 felts motorvei. Det var natt og fri veibane. Politi var bak meg med lysene slukket og jeg var ikke så ops på farten heller da. De sier de har tatt en gjennomsnittfartmåling på 140km med en som police pilot. ( Ring og skjekket litt rundt og det sies at det kan være feil kalibrert også videre. ) Jeg kan men og si at jeg ikke lå så fort. Men er engstelig over hva jeg kan bli dømt for, for en slik gjerning. Er uten for prøvetid og ikke noen prikker fra før, itilegg har jeg ikke noe på rullebladet. Jeg trenger gode råd til hva som kan gjøres. + jeg samtykket ikke med politiet. Men som sagt så sier politiet at det er strafferabatt om man legger seg flat, men hvor mye strafferabatt får man av en slik sak. Har fått et skriv om at jeg skal i avhør og gruer meg litt til det. Endret 4. august 2012 av deppa Lenke til kommentar
Populært innlegg Dr. Brodsky Skrevet 4. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Uheldigvis? Som om det var en tilfeldighet? Ta ansvar for egne handliger! Du mister lappen, må spikre paller i noen uker og må i tillegg betale en bot. Endret 4. august 2012 av Phileas Fogg 51 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schnapps Skrevet 4. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Hei klarte uheldigvis å ligge i 140km i 80 sone på vei på en 4 felts motorvei. Uheldigvis? Å ligge i 90 eller 100 kan vel kanskje kalles uflaks, ligger du 60 km/t over fartsgrensen så er du enten fullstendig klar over det eller så fjern og dermed livsfarlig i trafikken at du ikke har noe der å gjøre. Endret 4. august 2012 av Schnapps 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg OhEasy Skrevet 4. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2012 Her har du rett og slett driti deg ut og må ta konsekvensene. 18 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Snuten sjekker opp målingen de har (altså om den er rett osv). Er du heldig trekkes det fra litt. Du har kjørt for fort, alt for fort. Det betyr streng straff. Du er i grenseland for ubetinget. Ubetinget betyr 2-3 uker pallespikring. Jeg tipper 18-20 mnd uten lappen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 http://no.wikipedia....grenser_i_Norge http://www.lovdata.n...31219-1660.html http://home.no/kjetta/GP-4027.doc http://www.mcsiden.n...a7ad52e0#p92243 (la siden laste helt ferdig før du blar nedover) Var politimannen alene i bilen sin? Du må få ned hastigheten straffen skal beregnes ut fra for å slippe med ubetinget fengsel. Skaff deg en dings som logger hastigheten din basert på gps. Lenke til kommentar
deppa Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 hei mobile 999 jo det var to i bilen. Jeg var alene de var to men jeg har mye gjeld på meg det skremmer meg. hm hva er en hasighet logger basert gps + Lenke til kommentar
nimbus 3003 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Gjeld eller ikke spiller vel ingen rolle her? boten blir regulert ut fra inntekt 1 Lenke til kommentar
deppa Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Jeg blåser i hva jeg får i bot jeg er engstelig mest for å miste lappen for lenge, og redd for å havne i fengsel Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Er jo nesten god ending på det her, tviler på at du gjør det igjen når du først får lappen tilbake Hvor var det dette skjedde? Om du sier uttafor oslo.. Endret 7. august 2012 av Primer4 1 Lenke til kommentar
process Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Med Jeg blåser i hva jeg får i bot jeg er engstelig mest for å miste lappen for lenge, og redd for å havne i fengsel Lappen mister du uten tvil dersom det stemmer at du lå 60km/t over. Den er vel indratt allerede? Du trenger ikke være redd for noen uker fengsel, det går helt fint med deg i et norsk fengsel, dersom det blir slik. Forøvrig synes jeg 140 i 80 sone er helt på trynet, det forutsettes faktisk at du følger med på farten din når du kjører bil, uansett hvor kult du måtte synes det er å risikere å mose deg og passasjeren din til tomatsild. Endret 7. august 2012 av process Lenke til kommentar
Populært innlegg Abigor Skrevet 7. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2012 Det er mye tryggere i fengsel enn å kjøre 60 km/t over fartsgrensa. Sånn sett er det en fordel både for deg og alle andre. 16 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jævlig drøyt med fengsel for overskridelse av fartsgrense spør du meg. Jeg hadde nok ikke vært samme personen om jeg hadde havnet i fengsel en uke eller to. Forhåpentligvis mister du lappen i x antall år og får en bot, jeg håper for din del at du ikke havner i fengsel. 4 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Bytt til noen svære hjul på bilen og ta video av speedometer og gps hvor feil speedometeret er. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jævlig drøyt med fengsel for overskridelse av fartsgrense spør du meg. Jeg hadde nok ikke vært samme personen om jeg hadde havnet i fengsel en uke eller to. Forhåpentligvis mister du lappen i x antall år og får en bot, jeg håper for din del at du ikke havner i fengsel. Drøyt? Hvordan skal man ellers lære? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jævlig drøyt med fengsel for overskridelse av fartsgrense spør du meg. Jeg hadde nok ikke vært samme personen om jeg hadde havnet i fengsel en uke eller to. Forhåpentligvis mister du lappen i x antall år og får en bot, jeg håper for din del at du ikke havner i fengsel. Drøyt? Hvordan skal man ellers lære? 140 i en 80-sone på en 4-felts vei uten trafikk er ikke hva jeg vil kvalifisere som en "dødslek". Du setter ingen andre liv til fare, og du fortjener derfor ikke å bli stempla som en fengselsfugl. Er det derimot sikk-sakk kjøring i tett trafikk med like stor fartsoverskridelse, kan fengsel være en lærepenge. Jeg syns samfunnstraff hadde vært mest passende. Samtidig inndragelse av B-sertifikatet i et halvt års tid. Moped/mopedbil skal man fremdeles få lov å kjøre. Bare min mening. 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Gjeld eller ikke spiller vel ingen rolle her? boten blir regulert ut fra inntekt Jeg trodde det var promille som ble regulert ut i fra inntekt, fartsbøter er faste satser. Korriger meg hvis jeg tar feil.. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Promille regnet ut i fra inntekt? Rike drikker mer da, eller...? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Det er ikke akkurat sammenlignbart med fengsel å havne på Ilseng. Det er bare normale folk der som har kjørt for fort så det er ikke noe å grue seg for. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hei klarte uheldigvis å ligge i 140km i 80 sone på vei på en 4 felts motorvei. Skal vi synes synd på deg? Du ligger 60 kilometer over fartsgrensa, "uten å være obs på farten"? Sånne som deg har ikke noe bak et ratt å gjøre. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå