EngineeringStudent Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hei Min far er syk og skal om 30 dager opereres i Hamburg, Tyskland. Det er Prostata Kreft. I norge er ventetiden for lang og vi drar derfor til utlandet. Vi har reiseforsikring, men det hjelper ikke nå. Vet noen om noen forsikringsselskap og hvordan det foregår? Vi har jo fått diagnosen og det vil koste ca. 31-32 tusen EURO. Noen som vet om noen forsikringselskap og hvordan reglene er? Trenger veldig fort hjelp, da pengene skal betales neste uke. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Det går ikke helt klart frem hva du ønsker her. Hva slags forsikring er du ute etter? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Er du ute etter et forsikringsselskap som skal betale operasjonen? Da må heller din far se på hva han allerede har for forsikringer, men jeg tviler på at han har noe som vil dekke dette. 1 Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 En som dekker operasjonen ja .. Han har reiseforsikring i europa og helseforsikring i Norge, men søker til utlandet? Noen som vet om selskaper? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Tror dere er litt sent ute der. Forsikring er noe man kjøper og betaler for for å dekke kostnaden DERSOM det skulle skje noe, begrenset til vilkårene i forsikringen. Forsikringsselskapene selger tjenesten og tjener penger fordi det ikke er sikkert at man trenger forsikringen, og langt fra alle har behov for å bruke forsikringen. Med andre ord får de flere betalende kunder enn kunder som trenger utbetalinger, og går da i pluss. Nå som faren din allerede er syk, og har fått konstantert en sykdom som muligens gir en utbetaling samt dekker utgifter i forbindelse med behandling, er det ingen forsikringsselskaper som vil selge en slik forsikring til faren din ettersom de vet at det blir utgifter. Kynisk, men strengt tatt fair enough, mener eg. Det som dere må gjøre er å sjekke om faren din allerede har noen forsikringer som dekker denne type behandlinger. Eksempelvis gjennom jobb, fagforeninger, organisasjoner, verv osv. Som regel er fellesnevneren at forsikringsavtalen må ha vært inngått før tidspunktet for når sykdommen oppstod, eller i det minste diagnosen var klar. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) I norge er ventetiden for lang og vi drar derfor til utlandet. Har han/dere sjekket http://frittsykehusvalg.no/start/ ? Kanskje noen sykehus kan ta det raskere. Ca. 235000.- er en drøy pris. Og hva med et anerkjent (vel og merke) sykehus i Bulgaria e.l. til - jeg vil tro - atskillig lavere pris? Endret 5. august 2012 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå