FemtiNi Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Hei, bestemte meg for å sette opp Raid 0 på min stasjonære PC. Alt er koblet til som det skal, og hovudkortet skal kunne ha raid. Problemet er at inne på BIOSen er det ingen plasser eg kan ikkje finne Storage configuration! Dette er hovudkortet: http://www.asus.com/...M2AVM/#download Ikkje det nyeste, men skal funke med raid... so kunne noen hjelpe meg? Endret 4. august 2012 av FemtiNi Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Konfigurering av raid på asus kort pleier ikke å skje i bios. Ved boot så dukker det opp en melding hvor du kan klikke F2 tror jeg. Dette tar deg til et eget raid bios. Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Konfigurering av raid på asus kort pleier ikke å skje i bios. Det kan skje i BIOS ja ( iallefall på mitt Intel baserte HK) Vet ikke hvordan det er med AMD. Man trykker Ctrl. I etter POST , og da kommer man inn i Intel BIOS'en. Sett så opp RAID 0 Endret 4. august 2012 av johome Lenke til kommentar
FemtiNi Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 ingen av delene funket.... Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Er RAID modus aktivert for IDE(SATA) kontrolleren? I brukermanualen side 2-25 (hvertfall i den versjonen jeg fant) (Under Advanced i biosen) (2.4.4) Onboard Device Configuration: South OnChip PCI Device: Onboard SATA Controller [Enabled] Allows you to enable or disable the onboard Serial ATA controller. Configuration options: [Disabled] [Enabled] Onboard SATA Type [IDE Controller] &--#60;-- sett denne til RAID Allows you to select the onboard Serial ATA type. Configuration options: [iDE Controller] [RAID Controller] [AHCI Controller] Det skal og være en RAID manual på support CDplaten som fulgte med hovedkortet i følge brukermanualen. Denne fant jeg ikke for nedlastning hos ASUS i farten. Endret 4. august 2012 av johskar Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Som johskar skriver: (Under Advanced i biosen) Lenke til kommentar
FemtiNi Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 (endret) og nå er det aktivert, so? er stuck fordi ingen videoer eller brukerveiledninger hjelper :\ kan gå inn på en meny med CRTL+F men kan ikkje endre på noe... FasBuild Endret 4. august 2012 av FemtiNi Lenke til kommentar
FemtiNi Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 nvm, fant det ut! Tusen takk for hjelpen! 1000 internet for you guys ^^ Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Fint om du skriver hva du gjorde. Da har andre med samme problemet muligheten til å finne svaret her. Lenke til kommentar
FemtiNi Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Fant ut at eg glømte å slette de eksisterende diskene på FastBuild Utilities Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå