Alex35 Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Siden jeg ikke har noe peiling på pc lastet jeg ned speedfan for å sjekke om den nye asus n56vz-en min ble for varm. Når den står på readings viser den at GPU-en er 44 grader med en grønn hake foran. Men temp 1 viser 55 +/- og et tegn med brann foran. Hva betyr dette? ps: holder på å downloade akkurat nå om det har noe å si. Endret 4. august 2012 av Alex35 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Ikke tro på rare advarsler slike programmer gir. Det finnes programmer som gir slike avdarsler bare for å få deg til å tro noe er galt og få deg til å kjøpe betalingsprogrammer som liksom skal "hjelpe". Så lenge maskinen er stabil og yter bra er stort sett alt i orden. På en moderne PC i dag er idle temperaturer mellom 35-60 grader innenfor normalen, mens load temperaturer mellom 70-95 grader er normalt. Dette gjelder både CPU og GPU. Lenke til kommentar
Alex35 Skrevet 4. august 2012 Forfatter Del Skrevet 4. august 2012 Ok, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Ikke tro på rare advarsler slike programmer gir. Det finnes programmer som gir slike avdarsler bare for å få deg til å tro noe er galt og få deg til å kjøpe betalingsprogrammer som liksom skal "hjelpe". Så lenge maskinen er stabil og yter bra er stort sett alt i orden. På en moderne PC i dag er idle temperaturer mellom 35-60 grader innenfor normalen, mens load temperaturer mellom 70-95 grader er normalt. Dette gjelder både CPU og GPU. Speedfan er dog ikke det, men det tegnet TS henviser til er som regel noe en kan overse. Og fra erfaring så funker ikke Speedfan optimalt på laptops pga brikkesett(?). Temperaturene OC-freak henviser til er det normelle (kommer selvsagt an på hvilken PC du har, men det virker som solide tall all-around). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå