Gå til innhold

Har du noen av disse jobbene?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg synes det er utrolig vanskelig å velge utdanning. Jeg er utdannet konditor, men tenker nå at det er på et kontor jeg vil jobbe. Disse er de aktuelle stillingene:

* Filosof

* Tekstforfatter

* Markedsanalytiker

* Markedsføringskonsulent

* Helsesekretær

* Økonomisk rådgiver

* Språkkonsulent

* Jobb-konsulent

* Skribent

Noen som har erfaringer med disse jobbene, og kan fortelle meg hvordan en vanlig arbeidsdag for dere ser ut? Hva får dere i lønn (penger er jo ikke alt, det er jeg fullstendig klar over, men penger er viktig)?

Er det vanskelig å få jobb inenfor disse fagfeltene? Hva slags utdanning har dere? Mange har jo utdanning som noe annet selv om de jobber som jobbkonsulent f.eks. Hvor langt var utdanningsløpet for dere? Jeg bor i Oslo, og det er viktig at det finnes en skole i nærheten som tilbyr denne type utdanning.

Noe av dette kan jeg nok søke opp på internett, men jeg vil gjerne høre DERES erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber som helsesekretær på et sykehus, men kun for ekstra inntekt ved siden av skolen (studerer egentlig juss). Jeg jobber flere steder på sykehuset.

Som postsekretær (sekretær på en avdeling) bestiller jeg mye taxi for pasienter, lager epikriser som jeg sender ut til fastleger, tar telefoner, faxer, kopierer, bestiller kontorrekvisita, gjør klar pasientpapirer før kirurgi, tar blodprøver, setter opp pasienter på kontrolltimer, osv.

Jeg jobber også som sekretær på poliklinikken, altså sitter jeg i skranken og tar imot pasienter. Jeg registrerer at de har kommet, og så registrerer jeg dem før de drar. Da tar jeg også betaling for timen, evt. om de har vært på røntgen.

Jeg er ikke utdannet helsesekretær, men utdannet sykepleier. Jeg får såklart ikke sykepleierlønn, så jeg får vel lønn som ufaglært (litt usikker). Jeg har 150 kroner i timen, så det er ikke noe å rope hipp hurra for. Jobben er heller ikke spesielt spennende, litt lite utfordrende. Men det er helt greit ettersom det bare er midlertidig. Hadde jeg ønsket meg en behagelig, helt okei jobb med helt okei lønn så hadde det vært en knalljobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...