Gå til innhold

Asus P8Z68-V PRO cold boot problem med SLI

Betroz

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et merklig problem med PC'n her. Jeg har et Asus P8Z68-V PRO kort og 2 stk Asus GTX 670 kort i SLI. Problemet er at når maskina har vært skrudd av om natta, og jeg skrur den på om morran så kommer det ikke bilde opp på skjermen! Jeg tok ut batteriet av hovedkortet og satt CMOS jumperen over. Det hjalp ikke. Så prøvde jeg å ta ut et par RAM brikker, og det hjalp heller ikke. Så kom jeg på å koble skjermen inn i skjermkort nummer 2 og da kommer det bilde på skjermen...men jeg får ikke SLI da selvfølgelig så kan ikke kjøre det sånn. Kobler jeg tilbake til skjermkort nummer 1 så blir skjermen svart igjen. MEN restarter jeg maskina, så kommer det bilde opp når skjermen er på kort nummer 1...

Øhh...wtf!? Husker ikke åssen det ble sånn som dette. Da jeg satt opp korta i SLI første gangen så kom det alltid bilde opp, men noe må ha skjedd da. Kan det være slik at hovedkortet sliter med å sende signaler til skjermen fra kort nummer 1 når jeg kjører SLI ellerno?

Kjipt å måtte RMA hovedkortet da siden det er stabilt ellers. What to do...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å utelukke at det er noe feil med selve skjermkortet du ikke får bilde på nå, kan du prøve å bytte om på kortene, og se om du får bilde på det kortet da.

Ellers skal det vel normalt ikke ha noe å si for kjøring av SLI, om skjermen er koblet til kort 1 eller 2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...