Gå til innhold

Samsung 700G7A - Veldig varm GPU. Åpne og rense?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Samsung 700G7A Gaming Laptop som har blitt utrolig varm under spilling i det siste (GPU = 102 grader celsius på det meste). Den naturlige forklaringen er nok at støv har samlet seg inne i viftene. På tidligere laptoper jeg har eid, blant annet Asus, har det vært en enkel sak å åpne opp dekselet og få tilgang til viftene for å rense de. På denne Samsung-laptopen virket det mer komplisert enn som så. Jeg prøvde å skru den opp, fjernet mange skruer, tok ut begge harddiskene og skulle til å fjerne selve keyboardet, men der stoppet jeg. Det virket litt for risikabelt å løfte opp tastaturet sånn som det var festet, med tanke på alle de små skjøre kablene som var festet til det.

Har noen erfaringer med å rense denne eller lignende laptoper? Vil helst ikke sende maskinen inn til service da dette ofte tar mange uker. Det å sende maskinen inn til service kun for å rense bort støv virker uansett noe overdrevet.

Hva bør jeg gjøre? :hmm:

EDIT: Skriveleif

Endret av Mothorax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan prøve trykkluft, men tviler på hvor god rengjøring jeg får gjort med det. Det beste hadde vært om jeg fant en guide til akkurat denne maskinen hvordan jeg åpnet den. Da jeg googlet det fant jeg bare andre Samsung-modeller. Er redd noe blir ødelagt om jeg graver for mye i PCen uten å kjenne delene godt nok. Det med at tastaturet må demonteres for å få tilgang videre synes jeg uansett er ganske unødvendig, men Samsung vil visst ikke at folk skal få tilgang til viftene.

Så alle som kjøper maskinen må akseptere at de bare blir varmere og varmere pga sakte støvoppsamling. Da jeg spilte før lå GPUen på max 85 grader ca, så det er jo tydelig at noe ikke stemmer når den nå kommer oppi 102 grader...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...